با شرکت هواپیمایی آسمان آشنا شوید

با شرکت هواپیمایی آسمان آشنا شوید

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 07 بهمن ، 1397

با شرکت هواپیمایی آسمان آشنا شوید

شرکت هواپیمایی آسمان در سال ۱۳۵۹ تاسیس شد. کد فرودگاهی این شرکت یاتا EP بوده و دفتر مرکزی آن در شهر تهران واقع شده است. در ادامه با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

شرکت هواپیمایی آسمان در سال ۱۳۵۹ تاسیس شد. کد فرودگاهی این شرکت یاتا EP بوده و دفتر مرکزی آن در شهر تهران واقع شده است. در ادامه با الفبای سفر همراه باشید.

تاریخچه شرکت هواپیمایی آسمان

شرکت هواپیمایی ایران آسمان Iran Aseman Airlines با ادغام چهار ایرلاین ایرتاکسی، پارس ایر، ایر سرویس و هور آسمان تشکیل گردید و فعالیت خود را با تاکید بر پرواز به مناطق محروم آغاز کرد.این شرکت هواپیمایی در طول فعالیت خود در سه دهه، تلاش های متعددی برای گسترش و توسعه ناوگان هوایی و شبکه پروازی خود کرده است.در سال ۱۳۸۱ هواپیمایی آسمان به صندوق بازنشستگی کشوری واگذار شد. از جمله سیاست های هواپیمایی آسمان می توان استفاده از هواپیماهای کوچک را بر شمارد و اینکه بیشتر ناوگان این شرکت شامل هواپیماهای فوکر ۱۰۰ با ظرفیت ۱۰۵ نفری است. علاوه بر دفتر مرکزی تهران، شیراز و مشهد از پایگاههای فعال دیگر این شرکت هواپیمایی می باشند. در حال حاضر نیز ایرلاین آسمان در حال تهیه هواپیماهای پهن پیکر بوده و به ناوگان خود در طی ۳ سال اخیر، هواپیماهای ایرباس ۳۲۰ و بوئینگ ۷۳۷ را نیز افزوده ‌است.

هواپیمایی آسمان دارای پرواز مستقیم به ۴۰ مقصد داخلی و ۱۳ مقصد خارجی می باشد. از لحاظ تعداد پرواز داخلی در بین ایرلاین های داخلی، رتبه اول را در سال ۱۳۹۶ کسب نموده است.این شرکت هم اکنون با ۳۳ فروند هواپیما، برنامه پرواز به ۴۰ شهر داخلی و ۱۳ کشور خارجی دارد.

مقاصد پروازی داخلی هواپیمایی آسمان

 مقاصد پروازی ایرلاین آسمان شامل:آبادان، اردبیل، ارومیه، اصفهان، ایلام، بجنورد، بم، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، پارس آباد، تبریز، تهران، چابهار، خوی، دزفول، رامسر، رشت، سیرجان، رفسنجان، زاهدان، ساری، سبزوار، سنندج، سهند، شیراز،  طبس، عسلویه، قشم، کرمان، کرمانشاه، کیش، گرگان، لار، لامرد، مراغه، مشهد، نوشهر، یاسوج و یزد.

مقاصد پروازی بین المللی هواپیمایی آسمان

مقاصد پروازی بیت الملی ایرلاین آسمان شامل:آنکارا، استانبول، استکهلم، ایروان، بیشکک، حیدرآباد، دبی، دوحه، دمشق، دوشنبه، سلیمانیه، قندهار، کابل، کویت، مزارشریف، مسقط،  نجف و هرات.

قطب اول هواپیمایی آسمان:

•فرودگاه بین المللی مهرآباد
•فرودگاه بین المللی امام خمینی
•فرودگاه بین المللی شیراز

قطب دوم هواپیمایی آسمان:

•فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد
•فرودگاه سردار جنگل رشت
•فرودگاه سنندج

شرکت هواپیمایی آسمان،الفبای سفر

ناوگان هوایی شرکت هواپیمایی آسمان

در ابتدا شرکت هواپیمایی آسمان بیشتر از هواپیماهای فوکر ۱۰۰ که دارای ظرفیت ۱۰۰ مسافر است استفاده می کرد. با توجه به رشد و توسعه ناوگان و شبکه پروازی در چند سال اخیر، اکنون این ایرلاین از هواپیماهای بوئینگ و ایرباس نیز استفاده می کند. ناوگان هوایی آسمان شامل:

هواپیماهای ایرباس ای ۳۲۰

تعداد: ۵ فروند
ظرفیت: ۱۸۰ مسافر

هواپیمای ایرباس ای ۳۴۰

تعداد: ۱ فروند
ظرفیت: ۲۴۰

بوئینگ ۷۲۷

تعداد: ۳ فروند
ظرفیت: ۱۷۲ مسافر 

بوئینگ ۷۳۷

تعداد: ۲ فروند
ظرفیت ۱۴۴ مسافر

فوکر ۱۰۰

تعداد: ۷ فروند
ظرفیت: ۱۰۰-۱۰۹ مسافر

هواپیمای ای تی آر ATR72

تعداد: ۵ فروند
ظرفیت: ۶۶ مسافر

قرار داد خرید ایرلاین آسمان با شرکت بوئینگ

شرکت هواپیمایی آسمان به منظور گسترش و توسعه ناوگان هوایی خود و جایگزین کردن هواپیماهای قدیمی با هواپیماهای جدید، پس از برجام و لغو تحریم های هوایی ایرلاین های داخلی، در فروردین 1396 به شرکت بوئینگ درخواست سفارش حداقل ۳۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ را داد. ارزش این قرارداد خرید به مبلغ ۳ میلیارد دلار بوده و همچنین امکان دارد به این تعداد، ۳۰ فروند دیگر نیز افزوده شود.همچنین هواپیمایی آسمان قصد خرید چندین فروند هواپیمای MRJ از شرکت میتسوبیشی ژاپن را دارد. ( بری آشنایی با دیگر ایرلاینهای هوایی مجله گردشگری الفبای سفر را دنبال کنید.)

قرار داد خرید هواپیمایی آسمان با شرکت بوئینگ،الفبای سفر

غذا و کیترینگ هواپیمایی آسمان

هواپیمایی آسمان جهت رفاه و آسایش مسافران همواره نهایت تلاش خود را می کند که در همین بین، کیترینگ این ایرلاین بهترین تجهیزات و بالاترین کیفیت ممکن غذا را دارا است. هواپیمایی آسمان برای تضمین کیفیت کیترینگ ها، کلیه استانداردهای لازم که سازمان بهداشت جهانی، تجارت جهانی و اتحادیه اروپا وضع کرده را دریافت کرده است. کیترینگ آسمان همچنین تصمیم دارد به لیست خدماتش، انواع غذاهای رژیمی، منوی غذای کودک و انتخاب غذا توسط مسافر را نیز بیفزاید.

کترینگ هواپیمایی آسمان-الفبای سفر

پذیرش مسافر هواپیمایی آسمان

مسافرانی که بلیط هواپیما از ایرلاین آسمان را تهیه کرده اند، در پروازهای خارجی ۳ ساعت و در پروازهای داخلی باید ۲ ساعت زودتر از زمان پرواز خود در فرودگاه حضور داشته باشند. گیت های پرواز ایرلاین آسمان، سی دقیقه قبل از پرواز داخلی و چهل و پنج دقیقه قبل از پرواز خارجی  بسته می شود. افرادی که بیماری خاص دارند یا در حال سفر پزشکی هستند و به عبارتی، افرادی که به علت وضعیت سلامتی شان به همراه نیاز دارند باید مجوز پزشکی برای سفر هوایی خود دریافت کنند.

مقررات حمل بار و اقلام غیرمجاز هواپیمایی آسمان

شرکت هواپیمایی آسمان مانند دیگر ایرلاین های معتبر دارای قوانین مشخصی برای حمل بار می باشد. هر مسافر مجاز است به داخل کابین هواپیما برای پرواز عادی، یک ساک دستی به وزن حداکثر ۵ کیلوگرم خود ببرد. حداکثر ابعاد این ساک ۶۵ سانتیمتر طول، ۴۵ سانتیمتر عرض و ۲۵ سانتیمتر ارتفاع می باشد. تنها لوازم وسایل شخصی مانند کیف پول، مدارک و اشیاء باارزش را می توان با خود به داخل کابین برد. ورود اشیاء تیز و برنده به داخل کابین مانند چاقو، قیچی، تیغ و … ممنوع است.

همچنین محدودیت هایی در مورد مایعات و محصولاتی که در داخل تیوب قرار دارند وجود دارد. حجم این محصولات بیشتر از ۱۰۰ میلی لیتر نباید باشد. به داخل کابین هواپیما ورود مواد غذایی اسیدی مثل سرکه و آبلیمو، مواد غذایی یخ زده، مواد غذایی چسبنده مثل عسل، مربا و خرما ممنوع است. طبق دستورالعمل سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) و انجمن شرکت های هواپیمایی (یاتا) ورود کالاهای خطرآفرین به داخل هواپیما ممنوع است این اقلام و کالاهای غیرمجاز شامل:
مواد رادیواکتیو، کبریت و فندک، مواد منفجره و ادوات آتش بازی، گاز بوتان، نفت و بنزین، آهن آلات، مواد شیمیمایی سمی و… می باشد.

در صورت حمل کالای شکستنی، لازم است این موضوع را به مسئول کانتر هنگام تحویل بار اطلاع دهید تا روی بار برچسب مناسب اشیاء شکستنی نصب شود. در غیر اینصورت، هواپیمایی آسمان هیچ مسئولیتی در قبال آسیب و یا شکستن احتمالی آن به عهده نخواهد داشت. برای حفظ امنیت جان و مال مسافران هواپیمایی آسمان توصیه کرده است که به هیچ عنوان چمدان و بار سایر مسافران را قبول نکنند. در غیر این صورت، مسئولیت آن بار یا چمدان با شخص پذیرنده خواهد بود.

اقلام- غیرمجاز هواپیمایی آسمان،الفبای سفر

کلاس های پروازی هواپیمایی آسمان

هواپیمایی آسمان درحال حاضر دارای کلاس پروازی اکونومی است ولی با توجه به نوسازی و پیشرفت ناوگان هوایی خود و رضایت مسافرین این امکان وجود دارد به کلاس‌های پروازی خود بیافزاید.در شرکت‌های هواپیمایی وزن بار مجاز با توجه به کلاس پروازی متفاوت است، بنابراین مسافرین ایرلاین آسمان قبل از پرواز حتما از میزان وزن بار مجاز در پروازهای داخلی و یا خارجی خود مطلع شوند.

شرکت هواپیمایی آسمان،الفبای سفر

گواهینامه‌های اخذ شده شرکت هواپیمایی آسمان

هواپیمایی آسمان برای پیاده‎سازی استانداردهای بین‌المللی امنیت پروازی، از سیستم مدیریت ایمنی به نام اس.ام.اس در حفظ امنیت پرواز‌های خود استفاده می کند.هواپیمایی آسمان با مالکیت 50 درصدی کترینگ آرمان، از سازمان بهداشت جهانی ، تجارت جهانی و اتحادیه اروپا، کلیه استانداردها و مجوزهای لازم را کسب کرده است. این ایرلاین همچنین با دریافت گواهینامه‌های حلال، موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی و وزارت بهداشت نهایت تلاش خود را در فراهم کردن بهترین خدمات در حین پروازها را دارد. 

ایرلاین آسمان همواره توجه ویژه ای به دو شاخصه مهم گسترش ناوگان و بهبود توانمندی های فنی- عملیاتی پرسنل، داشته است که در همین راستا نیز به نتایج درخشانی دست یافته است که از بین آنها می توان به عضویت در مجامع معتبر هوایی جهان مانند یاتا، روند رو به رشد جابجایی مسافر، توسعه شبکه پروازی ، جذب و آموزش نیروهای متخصص بومی، تجهیز آشیانه ها و کارگاه های مهندسی تعمیرات و دریافت گواهینامه های بین المللی از سوی سازمان های معتبر جهانی را نام برد، این لیست افتخارات عبارتند از:

 گواهینامه Laboratory Accreditation
گواهینامه CAO IRI Part M
 گواهینامه CAO IRI Part 21
 گواهینامه CAO IRI Part 145
گواهینامه CAO IRI Part 147
 گواهینامه Air Operator
 گواهینامه IOSA

             
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt