تبدیل خیابان ویلا به گذر صنایع دستی

تبدیل خیابان ویلا به گذر صنایع دستی

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 24 دی ، 1397

تبدیل خیابان ویلا به گذر صنایع دستی

تهران- ایرنا- معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد:مبحث تبدیل خیابان استاد نجات‌الهی (ویلا) به گذر صنایع‌دستی در مراحل نهایی به سر می برد. در ادامه خبر الفبای سفر را دنبال کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

تهران- ایرنا- معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: از جمله مذاکرات ما با رئیس و اعضای شورای شهر تهران، طرح تبدیل خیابان استاد نجات‌الهی (ویلا) به گذر صنایع‌دستی است که در مراحل نهایی به سر می برد. در ادامه خبر الفبای سفر را دنبال کنید.

پر رنگ شدن نقش خیابان استاد نجات‌الهی در جایگاه تجاری

پویا محمودیان در گفت‌وگو با ایرنا گفت: با توجه به این موضوع که از زمان گذشته در خیابان استاد نجات‌الهی فروشگاه‌های صنایع‌دستی قرار داشت و در حال حاضر نیز 50 فروشگاه صنایع‌دستی در این منطقه وجود دارد، این خیابان  جنبه نوستالژیک برای خیلی از پایتخت نشینها و همچنین ایرانیان خارج از کشور دارد و به همین علت باید به آن توجه بیشتری شود.وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه صنایع‌دستی و مجموعه طرح حمایت ترویجی از هنرمندان این عرصه دارای ارزش و اهمیت زیادی است، برای اینکه نقش خیابان استاد نجات‌الهی و جایگاه آن در مباحث شهری پررنگ شود تصمیم گرفتیم به این خیابان نام «گذر صنایع‌دستی» را بیفزاییم.

محمودیان افزود: در مورد موضوعات مرتبط با صنایع‌دستی در این نقطه از پایتخت، با شهردار منطقه 6 تهران گفت‌وگو کرده ایم که موضوعات مطرح شده در این زمینه عبارتند از کمک برای خرید و تملک خانه‌هایی متعلق به دوره پهلوی اول و دوم در محدوده خیابان استاد نجات‌الهی توسط شهرداری و سرمایه‌گذاران و در اختیار گذاشتن آنها به هنرمندان صنایع‌دستی استان‌ها. ( مجله گردشگری الفبای سفر را دنبال کنید.)

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه هفته‌های صنایع‌دستی استان‌ها قرار است در خانه‎های تاریخی متعلق به دوره پهلوی اول و دوم برگزار شود گفت: قصد داریم تعدادی از رویدادهای هنری نیز در خیابان استاد نجات‌الهی اجرا شود و بحث سنگفرش کردن خیابان توسط شهردار مطرح شده و همچنین برنامه‌های مختلف دیگری قرار است اجرا شود که آغاز آن از نامگذاری گذر صنایع‌دستی خواهد بود.

محمودیان با ابراز امیدواری که این طرح قرار است که هر چه زودتر نهایی شود افزود: در حال حاضر روی این طرح بررسی‌های مختلفی و نقطه نظرات کارشناسی در حال انجام  و بررسی است که در آخر نتیجه بررسی‌ها اعلام خواهد شد.

وی ارتقای جایگاه تجاری را هدف تبدیل خیابان استاد نجات‌الهی به گذر صنایع‌دستی اعلام کرد و اینکه نقش این خیابان در حوزه صنایع‌دستی باید پر رنگ شود و در انتها گفت: از نظر صنایع‌دستی باید به این خیابان اهمیت زیادی داده شود تا توجه ساکنین پایتخت را به خود جلب کند.( براس اطلاع از قیمت تورهای خارجی با الفبای سفر در ارتباط باشید.)

میناکاری،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt