اعلام ایرادهای مهم نمایشگاه بین المللی گردشگری

اعلام ایرادهای مهم نمایشگاه بین المللی گردشگری

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 18 دی ، 1397

اعلام ایرادهای مهم نمایشگاه بین المللی گردشگری

مدیرکل تبلیغات و بازاریابی گردشگری اعلام کرد: در نمایشگاه بین المللی گردشگری چند ایراد اساسی وارد شده است که باید مورد توجه قرار بگیرد. در ادامه خبر الفبای سفر را دنبال کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

مدیرکل تبلیغات و بازاریابی گردشگری اعلام کرد: در نمایشگاه بین المللی گردشگری چند ایراد اساسی وارد شده است که باید مورد توجه قرار بگیرد. در ادامه خبر الفبای سفر را دنبال کنید.

انتقادات در برپایی نمایشگاه بین المللی گردشگری

بر اساس گزارش خبرنگار مهر، با حضور سفرای کشورهای خارجی و فعالان گردشگری در روز سه شنبه ۱۸ دی ماه در هتل لاله، مراسم رونمایی از پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که از بیست و سوم تا بیست و ششم بهمن در تهران  قرار است برپا شود برگزار شد.

در پی این برنامه، مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی محمدابراهیم لاریجانی گفت: در سال های گذشته ایرادهای مختلفی به برگزاری این نمایشگاه گرفته می شد از جمله این ایرادات این بود که در این نمایشگاه ۳۱ اداره کل میراث فرهنگی استان ها با نمایش عملکردشان حضور دارند ولی به غیر از تهران بخش خصوصی این استان ها در  نمایشگاه غایب هستند.

عدم توجه به برخی نکات در نمایشگاه تخصصی گردشگری

وی گفت: ایراد دیگر این بود که عده ای معترض شدند که این نمایشگاه تخصصی نیست و تبدیل به فروش بهاره شده است. دکه های فروش آش و تنقلات وجود دارد که با اینکه جزو جاذبه های کشور محسوب می شود ولی به عنوان یک ایراد مطرح می شد زیرا بیشتر مردم به این بخش از نمایشگاه توجه می کردند در صورتی که پیگیری مسائل تخصصی هدف اصلی نمایشگاه بود.لاریجانی در ادامه گفت: ایراد دیگر اینکه صدای گروه های موسیقی در سالها به حدی بود که امکان مذاکره افراد با یکدیگر وجود نداشت که این ایراد درستی بود.

ایراد دیگر این بود که بهترین سالن که سالن ۳۸  است را به سازمان میراث فرهنگی اختصاص داده ایم و اینکه چرا در حاشیه نمایشگاه برنامه های جالب و متنوع مانند ایونت ها، همایش ها و یا تفاهم نامه ها برگزار نمی شود.وی افزود: مسئله دیگر اینکه به استان های کمتر شناخته شده توجه زیادی نشده است و اینکه غرفه این استانها در یک جای دورافتاده ای از نمایشگاه بود که به هیچ عنوان دیده نمی شد ونکته بعدی اینکه کشورهای خارجی حضور پر رنگی در این نمایشگاه نداشتند. ما امسال همه این مسائل را در دستور کار قرار داده و در تلاش برای رفع این ایرادات هستیم. ( برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما الفبای سفر را دنبال کنید.)

نمایشگاه بین المللی گردشگری-الفبای سفر

درخشیدن نمایشگاه مانند نمایشگاه فیتور و برلین 

مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری بیان کرد: این نمایشگاه دوازدهمین دوره نمایشگاه تخصصی گردشگری است، با اینکه ما به اندازه پنجاهمین دوره نمایشگاه های فیتور یا برلین تجربه نداریم اما در چهلمین دوره از نمایشگاه گردشگری تهران، ما هم قصد داریم مانند نمایشگاه برلین بدرخشیم.

لاریجانی افزود: فروش غذا حذف نخواهند شد ولی قصد داریم تا آن را به سالن های ۱۸، ۲۰ و ۲۲  منتقل کنیم تا در یک مکان متمرکز شوند. اجرای موسیقی نیز در فضاهای باز انجام خواهد شد.وی در ادامه گفت: سالن ۳۸ امسال مختص به بخش خصوصی است . چند تفاهم نامه بین سازمان میراث فرهنگی و سازمان های دیگر منعقد و کارگاه تخصصی نیز برپا می شود. همچنین رونمایی از کتاب گردشگری و سایت ویزیت ایران خواهد شد. 

از روز ۲۳ بهمن ماه برنامه های گردشگری شبکه شما نیز آغاز می شود و روزی سه ساعت و نیم برنامه گردشگری خواهد داشت. یک سالن هم مختص استان های کمتر برخوردار خواهد شد.سالن استان های ساحلی و مناطق آزاد نیز به صورت جداگانه خواهد بود. یک سالن هم به عنوان طرح مثلث طلایی به استان های فارس، یزد و اصفهان به اختصاص داده شده است.( مجله گردشگری الفبای سفر را دنبال کنید.)

نمایشگاه بین المللی گردشگری-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt