با تفریحات رایگان گرجستان حسابی خوش بگذرانید

با تفریحات رایگان گرجستان حسابی خوش بگذرانید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 آذر ، 1402

با تفریحات رایگان گرجستان حسابی خوش بگذرانید

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

سفر به کردن به کشور دیگر و کشف مکانهای جدید و بازدید از جاذبه ها نیازمند صرف هزینه  است. با این حال در هر شهر و کشوری تفریحات رایگانی را می توانید انجام دهید. الفبای سفر این بار شما را با تفریحات رایگان گرجستان آشنا می کند.

تورهای پیاده روی رایگان

یکی از بهترین راههای آشنایی و تماشای شهر استفاده از تورهای رایگان است.افرادی که با بودجه محدود سفر می کنند می توانند در گرجستان دنبال شرکتهایی باشند که تورهای پیاده روی رایگان در شهر را ارائه می دهند.

این تورها به صورت گروهی و رایگان است و با افراد مختلف بسیاری از نقاط شهر را با پای پیاده در تور تفلیس بهار 98 خواهید پیمود و می توانید از مکانهای توریستی نیز عکاسی کنید.

تورهای پیاده روی رایگان تفلیس-الفبای سفر

ریلکس کردن در پارکها

 با اینکه نقاط دیدنی زیادی در گرجستان برای دیدن وجود دارد ولی برای ریلکس کردن و استفاده از هوای دلپذیر یکی از بهترین انتخابها رفتن به پارکها است. در سراسر تفلیس پارکهای مختلفی وجود دارد که می توانید یک نصف روز خود را به آن اختصاص دهید.

مانند پارک ریکه Rike Park که در شهر قدیم تفلیس قرار دارد که تعدادی از مکانهای گردشگری گرجستان را نیز در خود جای داده است. دیگر پیشنهادات ما پارک Vake ، Dedaena و همچنین دریاچه لاک پشتها در طول سفر تور تفلیس خرداد 98 است.

پارک Vake تفلیس-الفبای سفر

تماشای تفلیس بر فراز تپه 

متاتسمیندا Mtatsminda یک پارک تفریحی است که در کوه متاتسمیندا واقع شده و چشم انداز نفس گیری از شهر تفلیس را ارائه می دهد. شما می توانید پیاده و یا با پرداخت هزینه کم به این محل برسید. این پارکها دارای چرخ و فلک، ترن هوایی و کافه های مختلف برای لذت بردن از یک ناهار گرجی می باشند. 

در گوشه ای از پارک مقبره برخی از افراد مشهور مانند هنرمندان، نویسندگان و قهرمانان این شهر وجود دارد. درتور تفلیس ارزان از تفریح کردن در این پارک لذت ببرید.

متاتسمیندا تفلیس-الفبای سفر

قدم زدن در تفلیس قدیم old tbilisi

در این گردشهای رایگان تماشای تفلیس قدیم را از قلم نیاندازید. در خیابانهای باریک سنگ فرش شده قدم بزنید و معماری باستانی بناها،بالکنهای رنگارنگ چوبی خانه ها و حمام های گوگردی گنبدی شکل را تماشا کنید. ترکیب معماری مدرن و باستانی این منطقه یک چشم انداز جالب، پیچیده و حیرت انگیز ایجاد کرده است.

علاوه بر این می توانید از دیگر نقاط زیبای شهر از جمله قلعه ناریکالا Narikala Fortress دیدن کنید و سپس مسیر خود را ادامه داده تا به مجسمه مادر  Mother of Georgia statue در تور تفلیس باتومی برسید.

شهر قدیم تفلیس،الفبای سفر

گشت زنی در بازار درای بریج Dry Bridge market

درای بریج مارکت یک بازار خیابانی برای فروش اجناس ارزان قیمت و یا دست دوم است. در این بازار می توانید اشیا عتیقه، جواهرات قدیمی، پرچم، سنجاق و گیره و خرده ریزهایی این چنینی پیدا کنید.این بازار هر روز و تمام کل سال برقرار است ولی در روزهای آخر هفته فروشندگان بیشتری وجود دارند که در تور گرجستان لحظه آخری می توانید از آنها خرید کنید.

بازار درای بریج تفلیس-الفبای سفر

تماشای موسیقی زنده محلی

تقریبا در هر گوشه و کنار شهر تفلیس افراد محلی هستند که موسیقی زنده محلی می نوازند. با این حال احتمالا شما تا حالا موسیقی سنتی گرجی را نشنیده اید ولی هنرمندان زیادی هستند که همراه با گروه موسیقی مشهور خود اجراهایی نیز به نمایش می گذارند.

برخی از این گروه ها نیز هستند که آهنگهای مدرن گرجی را نیز می نوازند. شما گردشگران تور گرجستان بهار 98 می توانید به تماشای اجرای این موسیقیهای محلی در خیابانهای شهر به صورت رایگان بپردازید.

موسیقی زنده جلی تفلیس-الفبای سفر

دیدن استون هنج گرجستان Georgian Stonehenge

استون هنج گرجستان مجسمه های سنگی هستند که در کنار دریاچه تفلیس قرار دارند. این مجسمه ها با 30 متر ارتفاع در حومه تفلیس قرار دارد که نسبت به سایر جاذبه های دیدنی گرجستان بازدید کنندگان کمتری دارد. بر روی سنگهای این بنا تصاویر پادشاهان گرجستان، ملکه ها، قهرمانان و صحنه هایی از کتاب مقدس روی ستونها به چشم می خورد.

 بازدید از این منطقه رایگان است اما چون در اطراف شهر قرار دارد باید تاکسی بگیرید و یا از راه اتوبوس خود را به این محل برسانید. با بازدید از این بنای تاریخی، قسمتی از تاریخ گرجستان را در تور گرجستان زمستان 97 مشاهده خواهید نمود.

استون هنج گرجستان-الفبای سفر

گوش سپردن به موسیقی برج ساعت

در خیابان Shavteli برج ساعت تفلیس قرار دارد که توسط رزو گابریادز یک هنرمند مجسمه ساز و نمایش نامه نویس گرجی به عنوان سالن تئاتر ساخته شد. هر روز راس ساعت فرشته ای از در کوچک بیرون آمد و با چکش می نوزاد و ساعت را اعلام می کند. در ظهر و ساعت 7 شب نیز آهنگی به نام چرخه زندگی از این برج ساعت نواخته میشود.

این برج ساعت که یک بنای امروزی است شامل سالن تئاتر و کافه رزو گابریادز می باشد. این مکان یکی از مناطق دیدنی گرجستان است که می توانید از این برج دیدن کرده و از صدای موسیقی آن در شب لذت ببرید.

برج ساعت تفلیس-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt