در اطراف ایروان از این مکانهای دیدنی بازدید کنید

در اطراف ایروان از این مکانهای دیدنی بازدید کنید

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 27 مرداد ، 1398

در اطراف ایروان از این مکانهای دیدنی بازدید کنید

ایروان پایتخت ارمنستان شهری پر از بناهایی با تاریخ باستانی و غذاهای خوش طعم، ترکیبی متنوع از سنت های قدیمی و فرهنگ مدرن با موقعیت جغرافیایی عالی است. با الفبای سفر همراه باشید تا به شما بگویم در اطراف ایروان از چه جاهایی بازدید کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

 ایروان پایتخت ارمنستان شهری پر از بناهایی با تاریخ باستانی و غذاهای خوش طعم، ترکیبی متنوع از سنت های قدیمی و فرهنگ مدرن با موقعیت جغرافیایی عالی است. به همین دلیل برای بازدیدکنندگان خود چیزهای جالبی برای دیدن و کشف کردن دارد.  با الفبای سفر همراه باشید تا به شما بگویم در اطراف ایروان از چه جاهایی بازدید کنید.

دریاچه سوان Lake Sevan

این دریاچه با بیش از 1000 کیلومتر مربع، بزرگترین دریاچه این کشور و در منطقه قفقاز محسوب می شود و یکی از بزرگترین دریاچه های آب شیرین در اوراسیا نیز می باشد. دریاچه سوان یکی از بهترین جاها برای طبیعت و ساحل دوستدان است چراکه اطراف آن با کوههای سفید پوش از برف احاطه شده است.

به غیر از تمام زیباییهای این منطقه، یکی از مهمترین بناهای قدیمی ارمنستان یعنی صومعه سواناوانک Sevanavank Monastery که در سال ۸۷۴ میلادی توسط شاهزاده مریم باگراتونی کشف شده بود، در این ناحیه قرار دارد که در تور ارمنستان می توانید از آن بازدید کنید.

دریاچه سوان، ارمنستان-الفبای سفر

سنگهای حروف الفبای ارمنی ARMENIAN ALPHABET MONUMENT

سنگهایی که به شکل حروف ارمنی هستند یکی از جالبترین چیزها برای تماشا کردن هستند. در هنگام سفر با تور ارمنستان عید 98 تنها با 50 دقیقه رانندگی از ایروان به این مکان که در نزدیکی روستای آرتاشاوان قرار دارد خواهید رسید. در سال 2005 به مناسبت سالگرد 1600دمین روز حروف الفبای ارمنی، 39 سنگ بنا از حروف ارمنی ساخته شد.

منطقه ای که این سنگهای حروف ارمنی در آن قرار دارد از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا این سنگها در کنار مقبره سنت مزروپ ماشتوتس (زبان شناس و رهبر کلیسای ارمنی) که مخترع زبان ارمنی است واقع شده است.

سنگهای حروف الفبای ارمنی،الفبای سفر

صومعه خور ویراپ KHOR VIRAP

این صومعه تاریخی در کنار کوه های آرارات همراه با چشم انداز دیدنی این منطقه دارد و یکی از پر اهمیت ترین مکانهای گردشگری ارمنستان است. با 45 دقیقه رانندگی از ایروان به این منطقه خواهید رسید.شهرت این صومعه به این دلیل است گریگور روشنگر، نخستین رهبر دینی ارمنیان در این محل توسط پادشاه تیرداد سوم به مدت 13 سال زندانی بود.

زندانی بودن این فرد باعث شد که بعدها این بنا به عنوان بنایی مقدس در بین مردم تبدیل شود که در تور ارزان ارمنستان همراه با تماشای چشم انداز زیبای این منطقه از این صومعه پر قدمت نیز می توانید دیدن کنید.

صومعه خور ویراپ،ارمنستان-الفبای سفر

معبد گارنی GARNI TEMPLE

معبد گارنی در روستای گارنی قرار داشته که حدود 30 کیلومتر با ایروان فاصله دارد. روایت است که این بنا توسط پادشاه تیرداد در سال 76 میلادی ساخته شد و دارای چشم انداز بی نظیر به دریاچه آزات می باشد.

علاوه بر مناظر سر سبز این منطقه، خرابه های از یک حمام رومی، کتیبه های خط میخی اوراراتویی، کلیسایی کهن متعلق به قرن هفتم میلادی و چند مجموعه تاریخی دیگر نیز در این محل قرار دارد که برای گردشگران تور لحظه آخری ارمنستان حتما جذاب خواهد بود.

معبد گارنی،ارمنستان-الفبای سفر

منطقه باستانی KARAHUNGE

Karahunge که به عنوان زوراتس کارر نیز شناخته می شود، یکی از مناطق باستانی کشور ارمنستان به شمار می رود و بسیاری از مردم آن را نیز به عنوان Stonehenge ارمنی می شناسند.سنگهایی که به شکل عمودی ایستاده در فضایی حدود 70 کیلومتر مربع به شکل پراکنده قرار گرفته اند.

اکتشافات باستان شناسی نشان داده است که به احتمال زیاد این ناحیه به عنوان یک رصدخانه مورد استفاده قرار می گرفته که در حال حاضر بقایای آن قابل مشاهده است. این Stonehenge تاریخی، قدمتی 3500 ساله دارند. در تور مسافرتی ارمنستان بازدید از آن را از دست ندهید.

منطقه باستانی KARAHUNGE،ارمنستان-الفبای سفر

کلیسای تاتو TATEV MONASTERY

این کلیسا در 250 کیلومتری جنوب شرقی ایروان در نزدیکی مرز ایران بر فراز یک صخره قرار دارد. این صومعه در قرن 9 میلادی بنا شده که توسط تلکه کابین همراه با چشم انداز خیره کننده پانوراما می توانید به این منطقه برسید.

این صومعه دارای 3 کلیسا نیز می باشد از جمله کلیسای بوغوس پطرس مقدس، کلیسای مریم مقدس و کلیسای گریگور مقدس.به غیر از این بنای تاریخی، رودخانه وروتان بلاغی و پل شیطان از دیگر جاهای دیدنی این ناحیه می باشند.

کلیسای تاتو،ارمنستان-الفبای سفر

پارک ملی دلیجان DILIJAN NATIONAL PARK

پارک ملی حیرت انگیز دلیجان که در شرق ارمنستان واقع شده توسط جنگلهای سرسبز، کوه های پر ابهت و چشمه های آب معدنی زلال احاطه شده است. این پارک  به غیر از جاذبه های طبیعی شگفت انگیز یک مجموعه فرهنگی نیز به شمار می رود زیرا که چندین کلیسا و صومعه از جمله صومعه هاگارتسین Haghartsin Monastery ، صومعه ماتوساوانک Matosavank، صومعه جوختاک وانک  Jukhtakvank و قلعه مانتاش Mantash Fortress را در خود جای داده است.

پارک ملی دلیجان،ارمنستان-الفبای سفر

 
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt