فستیوال گاو بازی در ایالت کلورادو آمریکا

فستیوال گاو بازی در ایالت کلورادو آمریکا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 07 آذر ، 1397

فستیوال گاو بازی در ایالت کلورادو آمریکا

در شهر کلورادوی امریکا هر سال در ماه ژانویه فستیوال بسیار جالبی برگزار می شود که ریشه در فرهنگ مردم این منطقه دارد. سواری بر یک گاو وحشی و خشمگین که با خطراتی نیز همراه است. همراه با الفبای سفر با این فستیوال آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در شهر کلورادوی امریکا هر سال در ماه ژانویه فستیوال بسیار جالب برگزار می شود که ریشه در فرهنگ مردم این منطقه دارد. سواری بر یک گاو وحشی و خشمگین که با خطراتی نیز همراه است. همراه با الفبای سفر با این فستیوال آشنا شوید.

تاریخچه ی فستیوال گاو بازی در کلورادو

در مورد تاریخچه این فستیوال باید گفت که شغل بیشتر مردم این منطقه در گذشته دامداری بوده است و منبع در آمد مردم از این راه تامین می شده است. علت برگزاری این فستیوال نیز زنده نگه داشتن یاد گذشتگان است تا این فرهنگ کهن به فراموشی سپرده نشود . 

جشنواره گاوبازی امریکا-الفبای سفر

 آغاز فستیوال گاو بازی

این جشنواره خطرناک و پر قدمت هر سال در ماه ژانویه در شهر نور پایتخت ایالت کلورادو در جنوب غربی آمریکا برگزار می شود. این فستیوال در پی 3 هفته برگزار می شود و حدود 15000 حیوان در این جشنواره شرکت می کنند.قبل از شروع مراسم مردم شهر به خیابان رفته و به سمت میدان گاو بازی می روند تا شاهد یک فستیوال مهیج باشند. مردم لباسهای کابویهای قدیمی بر تن داشته و کلاه های بلند لبه دار بر سر دارند. گله های بزرگ گاوه ها در خیابان دیده می شوند که توسط صاحبان خود به سمت میدان گاو بازی هدایت می شوند.

مسابقه و رقابت به این شکل است که پسرهای جوان بر گاوی بزرگ و خشمگین سوار شده و با یکدیگر به رقابت می پردازند. اولی فرد سوار بر گاو وحشی مسابقه آغاز می شود و دیگر افراد شرکت کننده در مسابقه در انتظار شروع رقابت خود هستند.

مسابقه به این صورت است که فردی بر روی گاو سوار شده و باید تا جایی که می تواند مقاومت کرده و چند ثانیه ای را بر روی گاو بماند. این گاو خشمگین بعد رها می شود و به سرعت به بالا و پایین می پرد تا سوار کار را به پایین پرتاب کند. کمتر کسی است که بتواند بر روی گاو بیش از چند ثانیه بماند.

فردی که بتواند زمان بیشتری را بر روی گاو بماند برنده مسابقه است. این مسابقه با خطر آسیب سوارکار و زخمی شدن و یا حتی کشته شدن توسط گاو وجود دارد. پس از پایان مراسم گاو بازی بر طبق آداب و رسوم، شعر سنتی به سبک کابوی ها توسط حضار خوانده می شود و بعد از آن نوبت به مراسم شام و تعریف خاطرات می رسد. افراد میان سال از دوران قدیم و جوانی خود خاطراتی را تعریف می کنند. ( برای اطلاع از قیمت تورهای مسافرتی، الفبای سفر را دنبال کنید.)

جشنواره گاوبازی امریکا-الفبای سفر

پایان مسابقه و حواشی آن

 بعد از به پایان رسیدن مراسم، گاوهای خسته و عصبانی که رام شده نیستند را سوار بر کامیون ویژه حمل حیوانات کرده و با احتیاط به سمت مزرعه باز می گردانند. این فستیوال دنبال دار بوده و در روزهای بعد نیز ادامه خواهد داشت.

این فستیوال جذاب در روزهای آینده، شکل متفاوت تر و جدی تر به خود گرفته و این بار سوارکاران حرفه ای به رقابت در این میدان می پردازند.به برنده این مسابقات جوایزی اهدا می شود که شامل جوایز چندین هزار دلاری و یا کره اسب می باشد. ( مجله گردشگری الفبای سفر را دنبال کنید.)

جشنواره گاوبازی امریکا-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt