فستیوال شب جادوگران آلمان

فستیوال شب جادوگران آلمان

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 03 اردیبهشت ، 1400

فستیوال شب جادوگران آلمان

جشنواره ها و فستیوالهای مختلف در هر سرزمینی دارای تاریخچه و عقاید قدیمی است که به منظور احیای آن عقیده و یا سنت هر سال برگزار میشود. همراه با الفبای سفر از بین این جشنوارهها، با جشن شب جادوگران آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

جشنواره ها و فستیوالهای مختلف در هر سرزمینی دارای تاریخچه و عقاید قدیمی است که به منظور احیای آن عقیده و یا سنت هر سال برگزار میشود. از بین این جشنوارهها، الفبای سفر جشنواره شب جادوگران در آلمان را انتخاب کرده که با شور و هیجان خاصی همراه است. در ادامه با این جشنواره آشنا شوید.

آشنایی با جشنوار شب جادوگران Witches' Night

شب جادوگران یا واپورگینچ Walpurgisnacht یا Witches' Night جشنی مهیج و پر شور است که تقریبا شبیه به هالووین برگزار می شود. این جشنواره در 30 آوریل برپا شده و تا 1می ادامه دارد. تمامی شرکت کنندگان این مراسم لباسهایی عجیب و غریب همراه با کلاه و یا شنل پوشیده و صورتهای خود را به شکل جادوگران گریم و نقاشی می کنند.این فستیوال به عنوان جشنی است برای مقابله با پلیدی ها و زشتی ها تا شرکت کنندگان با شکل و ظاهر جادوگر به جنگ ناپاکیها بروند.

در مورد برگزاری اولین مراسم شب جادوگران باید گفت که نخستین بار این فستیوال در مرکز آلمان در بالای کوه هارز  HARZ برگزار شد و بهانه ای برای شاد و سرگرمی مردم بود و محبوبیت آن به قدری رواج پیدا کرد که برگزای آن در دیگر کشورهای اروپایی نیز رواج یافت.

این جشنواره به این منظور برگزار می شود که در واقع مردم اعتقاد دارند تا خود را به شکل و شمایل جادوگران دربیارند تا با از بین بردن پلیدیها به استقبال بهار بروند. این جشن با رقص و شادی و پایکوبی دورتادور آتش همراه است. در تور اروپا لحظه آخری می توانید در این فستیوال شرکت کنید.

فستیوال شب جادوگران،آلمان-الفبای سفر

روز قبل مراسم شب جادوگران

قبل از شروع مراسم جوانان شهر گرد هم می آیند و برای اجرای مراسم و روشن کردن آتش تنه درخت و چوب و هیزم از روستاهای اطراف جمع آوری می کنند و گاهی نیز برای حمل شاخه ها و چوبها از تراکتور استفاده می کنند.

بعد از جمع آوری چوب مورد نیاز، آنها را کنار همدیگر مثل خیمه سرخپوستان قرار داده و داخل آن را از مواد آتش زا و پلاستیک، زباله و یا بوته قرار می دهند و روی آنها بنزین می ریزند.در مکانهایی که قرار است این مراسم اجرا شود عروسکهای زشت و ترسناک به عنوان نماد جادوگران نصب می شود تا نشانه محل برگزاری باشد. اهل محل نیز بر روی در خانه ها شکلهای پلید که با جوراب یا نمد درست شده آویزان می کنند. ( با همراهی مجله گردشگری الفبای سفر با دیگر جشنواره های کشورهای مختلف آشنا شوید)

فستیوال شب جادوگران-آلمان-الفبای سفر

اجرای مراسم و جشن جادوگران

شرکت کنندگان این مراسم خود را به شکل و ظاهر جادوگران درست می کنند و از گریم ترسناک و کلاه های جادوگران و شنلهای مختلف استفاده می کنند و شرکت در این مراسم شرایط سنی ندارد.برخی از افراد عروسکهای ترسناک با خود دارند و همراه با موسیقی خیمه ها را آتش زده و در اطراف آن به رقص و پاکوبی و آواز خواندن می پردازند. 

فستیوال شب جادویی جادوگران آلمان،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt