گردش 1 روزه با تور دهلی

گردش 1 روزه با تور دهلی

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 آذر ، 1402

گردش 1 روزه با تور دهلی

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

دهلی پایتخت هند با 22 میلیون جمعیت برای هر گردشگری حرفی برای گفتن دارد. معماریهای مختلف در بناهای هند از جمله مساجد و معابد هندو، کاخ های با شکوه به جای مانده از امپراطوریهای مختلف تنها بخشی از جاهای دیدنی دهلی است. الفبای سفر برای گردش یک روز در دهلی شما را راهنمایی می کند.

صبح

برای شروع گردش در صبح زود به سمت قدیمی ترین بازار دهلی یعنی چندی چوک Chandni Chowk که در ضلع شمالی مسجد جاما قرار دارد حرکت کنید. انواع لباس و پوشاک، لوازم برقی،لوازم تزیینی، جواهرات نیمه قیمتی و نقره، شیرینی، پارچه و.. را در این بازار مشاهده خواهید کرد. رستورانهای بزرگ و کوچک و غذاهای خیابانی زیادی در این محل وجود دارند که می توانید برای صبحانه یکی از آنها را امتحان کنید. 

پس از خوردن صبحانه ی سبک، به سمت یکی از مشهورترین و بزرگترین مسجد های هند که به دستور شاه جهان، پنجمین امپراتور سلسله گورکانیان هند ساخته شده بود بروید. مسجد جاما دهلی Jama Masjid بنای زیبایی است که از سنگ مرمر قرمز ساخته شده است. 

در نزدیکی مسجد جاما دهلی یکی دیگر از جاهای دیدنی دهلی قرار دارد و آن قلعه سرخ است. بعد از تماشای این مسجد در تور ارزان قیمت دهلی، به سمت قلعه سرخ The Red Fort که در نزدیکی بازار چندی چوک قرار دارد حرکت کنید. قلعه سرخ که از ماسه های قرمز رنگ در دوره امپراطوری مغول در قرن 17 بنا شده، یکی از سنبل های هند است که با وجود معماری شگفت انگیز خود چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.

بازار چندی چوک،دهلی-الفبای سفر

مسجدجاما،دهلی-الفبای سفر

ظهر

بازدید از این دو بنای تاریخی حیرت انگیز زمان زیادی می برد. احتمالا باید گرسنه باشید پس برای صرف یک ناهار خوشمزه مجددا به بازار چندی چوک بازگردید. کمی استراحت کنید و به یک رستوران هندی بروید. رستوران هالدیرامر با انواع فست فودهای مشهور هندی با قیمت مناسب یکی از بهترین رستورانهای هند می باشد. 

منوی این رستوران شامل غذاهای گیاهی شمال هند، پنکک های دوسا که با برنج و مواد مختلف پر می شود، ایدلی نوعی سوپ هندی که با ماهی، شکر، سبزیجات، پیاز، فلفل و انواع مختلف ادویه جات طبخ می شود، اسنکهای خوشمزه و شیرینیهای گوناگون را در این رستوران می توانید امتحان کنید.

برای خوردن کبابهای خوشمزه در تور دهلی لحظه آخری نیز می توانید به رستوران کریم که در این بازار قرار بروید. بعد از خوردن ناهار به سراغ گالری هنرهای مدرن بروید.این گالری در نزدیکی دروازه هند یکی از اماکن توریستی هند قرار دارد.

قبل از بازدید از گالری، دروازه هند را تماشا کنید، دروازه باشکوه جادویی با 42 متر ارتفاع که به یادبود سربازان هندی که جان خود را در جنگ از دست دادند ساخته شد. سپس از گالری هنرهای مدرن دهلی بازدید کنید. این گالری نمایشگاهی از تاریخ هنر هند، هنر مدرن و معاصر این کشور را در آثار مختلف مانند نقاشی و گرافیک در معرض نمایش قرار داده است.

گالری هنرهای مدر دهلی-الفبای سفر

رستوران هالدیرامر،دهلی-الفبای سفر

عصر

برای عصر یک تاکسی بگیرید و به سمت قطب مناره Qutb Minar بنای آجری قرمز رنگ حرکت کنید. قطب مناره 75 متر ارتفاع دارد و در قرن 11 به دستور اولین حاکم مسلمان هندی ساخته شد. یک ستون فلزی مرموز که در صحن مسجد قوه السلام در نزدیکی مناره قرار دارد که حتما توجه شما را جلب می کند. در اطراف این مکان قدم بزنید و ویرانه‌های باستانی مساجد و مقابر را مشاهده کنید.

یکی دیگر از مراکز دیدنی در تور مسافرتی دهلی کانات Connaught plac است. منطقه ای تجاری با ساختمانهای معماری انگلیس در دوره استعمار هند توسط انگلیس با مغازه ها، بوتیک های لوکس،بازارهای زیرزمینی، سینما و رستوانهای مختلف، فرصت عالی برای قدم زدن و تماشای این منطقه و مردم این شهر است.

قطب مناره،دهلی-الفبای سفر

شب

بعد از تماشای این منطقه دیدنی به سراغ باغهای لودی Lodi Gardens دهلی نو که بین بازار خان و آرامگاه صفدرجونگز قرار دارد بروید. باغی سرسبز و زیبا که آرامگاه محمد شاه نیز در آن محل قرار دارد. علاوه بر مقبره محمد شاه، گلخانه ای پر از گلهای رنگارنگ، مقبره های حاکمان لودی، شیشا گنبد Shisha Gumbad یا گنبد شیشه ای نیز در پارک لودی قرار دارد که می توانید آنها را ببینید.

 در باغ های لودی، علاوه بر بازدید از مقبرهای مختلف یکی دیگر از جاذبه های دیدنی هند را نیز می توانید ببینید و آن باغ بونسای ژاپنی است.در غروب و پس از به پایان رسیدن گردش یک روزه و رفع خستگی، برای خوردن یک شام لذیذ به شما رستوران لودی گاردن Lodi Garden را پیشنهاد می کنیم که در آنجا می توانید نوشیدنی مورد علاقه خود را نیز سفارش دهید.

باغ های لودی،دهلی-الفبای سفر

رستوران لودی گاردن،دهلی-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt