با بهترین بازارهای محلی باکو آشنا شوید

با بهترین بازارهای محلی باکو آشنا شوید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 آذر ، 1402

با بهترین بازارهای محلی باکو آشنا شوید

گشت و گذار در بازارچه های محلی و آشنایی با دغدغه های روزانه مردم یک کشور، ساده ترین راه برای شناخت فرهنگ و شیوه زندگی مردم آن منطقه است.چند بازار محلی در باکو را به شما معرفی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

گشت و گذار در بازارچه های محلی و آشنایی با دغدغه های روزانه مردم یک کشور، ساده ترین راه برای شناخت فرهنگ و شیوه زندگی مردم آن منطقه است.الفبای سفر چند بازار محلی در باکو را به شما معرفی می کند تا با شیوه زندگی مردم جمهوری آذربایجان آشنا شوید.

مقدمه آشنایی و تقسیم بندی بازارچه ها

قبل از اینکه بهترین بازارهای محلی باکو را تقسیم بندی و معرفی کنیم باید به چند نکته توجه کنید. بازارهای محلی باکو از بازارهای شلوغ و پرجمعیت گرفته تا غرفه های فروش سوغات و دستفروشهای کنار خیابان که میوه،سبزی، تنقلات و لباس می فروشند را شامل می شوند.

برای خرید در بازارهای محلی بهتر است از تور لیدر یا رسپشن هتل راهنمایی بخواهید. تعداد زیادی از مردم آذربایجان به زبان انگلیسی صحبت نمی کنند به خصوص مردمی که در حومه زندگی می کنند، بنابر این بهتر است قبل از رفتن چند کلمه روسی و یا آذربایجانی یاد بگیرید تا بتوانید با مردم آنجا در تور باکو ارتباط برقرار کنید.

بازارهای محلی باکو-الفبای سفر

تازه بازار باکو Taza Bazaar

اگر میخواهید فرهنگ مردم محلی آذربایجان را بهتر بشناسید، پیشنهاد می کنیم به تازه بازار باکو بزرگترین بازار باکو که در حد فاصل خیابان نظامی و ایستگاه 28 می قرار دارد بروید. به گفته مردم محلی، این بازار قدمتی 70 ساله دارد که از اتحاد شوروی سابق بر جای مانده است.

امروزه، مردم محصولات تازه، آجیل، سبزی، خاوریار، ماهی های دریای خزر و انواع ادویه های محلی را از این بازار خریداری می کنند. شیوه زندگی روزمره مردم باکو را در این بازار در تور ارزان باکو می توانید مشاهده کنید. بازار زنده و پر جنب و جوشی که از هر سمت آن بوی ادویه و ماهی و خوراکیهای مختلف به مشام می رسد.

تازه بازار باکو-الفبای سفر

بازار یاسیل باکو Yasil Bazar

زمانی که در بازار یاسیل یا بازار سبز هستید از نزدیک تماشای یک مکان کاملا محلی را در تور لحظه آخری باکو تجربه می کنید. زمانی که از مرکز شهر، شهر قدیم باکو یا ایچری شهر و یا مراکز خرید باکو بازدید میکنید با طبقه کارگری مردم این شهر نیز آشنا میشوید. 

از مرکز شهر دور شده و به سمت ایستگاه قطار بروید و بازار محلی مورد علاقه خود را پیدا کنید. مردم سراسر باکو، سبزیجات ارگانیک، میوه های مختلف از جمله انار و انگور را در بازار یاسیل به فروش می رسانند. قیمتهای ارزان و مناسب دلیل اصلی خرید مردم از بازار یاسیل است.

یاسیل بازار باکو-الفبای سفر


بازار سمساری روسی باکو The Russian Flea Market

بازار سمساری روسی در منطقه Sanbunchu قرار داشته که به بازدیدکنندگان خود در تور باکو یک نگاه اجمالی به زندگی واقعی ساکنان این شهر را می دهد. فروشندگان در این بازار لباسهای دوران شوروی و لوازم الکترونیکی قدیمی را به فروش می رسانند.

مردم این منطقه باکو فقیر نشین هستند و با فروش این اجناس قصد دارند تا حدی مایحتاج خود را تامین کنند. این بازار سنتی قدیمی از صبح تا عصر باز است و اگر قصد دارید تا سری به آن بزنید باید از یک فرد محلی و یا راهنما در تور لحظه آخری باکو کمک بگیرید.

بازار سمساری روسی ،باکو-الفبای سفر

بازارهای ایچری شهر باکو The Icheri Sheher Markets

وقت گذارانی در شهر قدیم باکو یا ایچری شهر، این شهر قرون وسطایی، که جزو اماکن دیدنی باکو است، یکی از بهترین کارهایی است که می توانید انجام دهید و با جاذبه های جالب و قدیمی روبه شوید.

قدم زدن در خیابانهای تاریخی و تماشای مغازه های فرش فروشی سنتی آذربایجان و یا تهیه سوغات مانند مگنت و وسایل تزیینی آهن ربایی، جا سویچی و یا وسایل قدیمی زمان شوروی از کارهای جالبی است که در این بازارها در تور مسافرتی باکو می توانید انجام دهید.

بازارهای ایچری شهر باکو-الفبای سفر

بازارهای محلی متفرقه باکو

به باکو سفر کنید و در خیابانهای این شهر قدم بزنید. در گوشه و اطراف این شهر بازارهای خیابانی مختلف به چشم می خورند. دست فروش های مختلف در گوشه خیابانها اجناس گوناگونی را در معرض فروش قرار می دهند.تعدادی از دستفروشها گل و عده ای غذاهای سنتی آذربایجان را می فروشند، همچنین گردشگران ماجراجو ممکن است مکانهاهای دیدنی باکو مانند بازارهای آهن را پیدا کنند که در آن کارگران صنایع دستی فلزی را به فروش می رسانند.

بهترین راه برای دیدن بازارهای محلی باکو این است که مکان آن را از افراد محلی بپرسید و در مورد نحوه خرید و چانه زدن از آنها راهنمایی بخواهید.

بازارهای محلی باکو-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt