7 مکان دیدنی تفلیس برای عاشقان هنر

7 مکان دیدنی تفلیس برای عاشقان هنر

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 08 اردیبهشت ، 1398

7 مکان دیدنی تفلیس برای عاشقان هنر

در تفلیس شما می توانید موزه های مختلف از آثار هنری در نمایشگاه های هنرمندان محلی و خارجی، گالری ها، کافه های هنری و هنرهای خیابانی مشاهده کنید. با الفبای سفر همراه باشید تا به شما این مکانها را معرفی کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در تفلیس شما می توانید موزه های مختلف از آثار هنری در نمایشگاه های هنرمندان محلی و خارجی، گالری ها، کافه های هنری و هنرهای خیابانی مشاهده کنید. با الفبای سفر همراه باشید تا به شما این مکانها را معرفی کنیم.

موزه هنرهای زیبایی MUSEUM OF FINE ARTS

موزه هنر های زیبایی MUSEUM OF FINE ARTS، نمایشگاهی از میناکاری، جوهرات، پارچه ها با طراحی های هنری زیبا، گلدوزی های بی نظیر، نقاشیهای هنری دیواری و قدیمی از گرجستان، روسیه و اروپای شرقی می باشد و میزبان نمایشگاه های دایمی و موقت است.

موزه هنرهای زیبایی تفلیس، نمایش آثار استادان گرجی از عصر برنز تا هنر مدرن قرن بیست و یکم را نشان می دهد. از موزه هنرهای زیبایی تفلیس در تور ارزان تفلیس به غیر از روزهای دوشنبه و تعطیلات رسمی می توانید از ساعت 10 صبح تا 6 عصر بازدید کنید. 

موزه هنر های زیبایی،تفلیس-الفبای سفر

خانه موزه الن اخولدیانی Elene Akhvlediani

خانه موز الن اخولدیانی Elene Akhvlediani هنرمند معروف گرجی که در سال 1976 تبدیل به خانه موزه شد. موزه ای که شما در آن می توانید آثار نقاشی، طراحهای گرافیکی، لباسهایی که او طراحی کرده، کتاب، عکس و آرشیو شخصی او را مشاهده کنید که حتما برایتان جالب خواهد بود.

علاوه بر آثار هنری این هنرمند گرجی، آثار دیگر هنرمندان برجسته و مطرح این کشور را نیز می توانید در این موزه مشاهده کنید. همانند موزه هنرهای زیبا، از خانه موز الن اخولدیانی هر روز به جز روزهای دوشنبه و تعطیلات رسمی می توانید در تور لحظه آخری تفلیس دیدن کنید.

خانه موزه الن اخولدیانی،تفلیس-الفبای سفر

خانه موزه موس تویدز Mose Toidze

خانه موزه موس توید Mose Toidze House-Museu، متعلق به گرافیست و نقاش گرجی است که عضو آکادمی اتحاد جماهیر شوروی بود. خانه او به نمایشگاهی از 373 آثار از نقاشی، گرافیک و سبکهای هنری او تبدیل گشت. برای علاقه مندان به هنر این خانه موزه بسیار جذاب است تا با سبک هنری هنرمندان گرجی بیشتر آشنا شوند.

علاوه بر این شما می توانید آرشیویی را مشاهده کنید که تاریخچه و فرهنگ غنی گرجستان را نشان می دهد.مانند آثار منتشر شده از او در قرن 19 تا 20 که شامل نامه های شخصی او، عکس و.. می باشد.

خانه موزه موس توید،تفلیس-الفبای سفر


موزه هنرهای مدرن تفلیس Museum of Modern Art

موزه هنرهای مدرن تفلیس Museum of Modern Art که در سال 2012 تاسیس شده در فضایی در ابعاد 3000 متر مربع شامل چندین سالن نمایشگاهی،مراکز آموزشی، آثار هنری کودکان، سالن آثار هنری و یک کافه می باشد.آثار این نمایشگاه ها در هر ماه تغییر می کند، بنابراین بهتر است قبل از رزو آنلاین تور تفلیس و بازدید از این موزه حتما صفحه فیس بوک آن را از قبل چک کنید تا اطلاعات لازم را دریافت کنید.

موزه هنرهای مدرن ،تفلیس-الفبای سفر

گالری عکس Fotographia تفلیس

به علاقه مندان به عکاسی و عکس در سفر تفلیس گالری عکاس Fotographia را پیشنهاد می کنیم. گالریی از مجموعه عکسهای زیبا و هنرمندانه در تفلیس که هدف از برپایی آن حمایت از آثار عکاسان محلی گرجی و بین الملی می باشد.

این گالری در سال 2017 توسط یک عکاس آمریکایی به نام رایان مککارل Ryan McCarrel و یک هنرمند گرجی به نام رودیونوف Giorgi Rodionov افتتاح شد تا آثار عکساهای خلاقانه هنرمندان گرجی و هنرهای تجسمی مردم این کشور در این محل به نمایش گذاشته شود.
این گالری همچنین میزبان رویدادهای مختلف و کارگاه های آموزشی است که در صورت تمایل و شرکت در آنها، صفحه این گالری در فیس بوک را از قبل می توانید چک کنید.این گالری زیبا جزو جاذبه های دیدنی گرجستان است.

کافه گابریادز تفلیس Gabriadze

این کافه زیبا بخشی از مجموعه گابریادز واقع در کنار برج ساعت معروف تفلیس است. گابریادز نمایشنامه نویس، مجسمه ساز، کارگردان، نویسنده و نقاش گرجی است که سازنده برج ساعت و طراح کافه و تئاتر این مجموعه است.

کافه گابریادز آثار هنری او را از جمله پوسترها، مجسمه ها،نقاشیهای روی سرامیک و تابلوهای او را در معرض نمایش قرار داده است که در نوع خود جذاب و خلاقانه است. اگر به تفلیس سفر میکنید در تور تفلیس باتومی از این مکان رنگارنگ حتما بازدید کنید.

کافه گابریادز،تفلیس-الفبای سفر

هاستل فابریکا FABRIKA HOSTEL

هاستل فابریکا FABRIKA HOSTEL یک مکان عالی برای تحسین هنر خیابانی در تفلیس است. فابریکا در دوران قدیم یک کارخانه بافندگی بوده که اکنون در حال تعمیر و نگهداری است.در حال حاضر فابریکا یک فضای چند منظوره است که شامل هتل، چندین کافه، بار، فروشگاه ها و مغازه های مختلف است. هم فضای داخلی و هم نمای خارجی این مکان توسط هنرمندان محلی به زیباترین شکل نقاشی شده است.

علاوه براین فابریکا، جشنواره های را سازمانده ای میکند که در آن هنرمندان گرجی بر روی دیوارهای این محل نقاشهای زیبایی ترسیم می کنند. 

هاستل فابریکا،تفلیس-الفبای سفر

 کافه هنر تفلیس Art-Cafe Home

کافه هنر تفلیس یک مکان زیبایی دیگر برای هنردوستدان است. مکانی پر از نقاشیهای رنگارنگ و دیدنی که بر روی سقف و دیوارهای آن کشیده شده است. در این کافه می توانید یک نوشیدنی و یا یک فنجان قهوه نوشیده و از دیدن آثار هنری زیبا و فضای دل پذیر آن لذت ببرید.

کافه هنر،تفلیس-الفبای سفر

 
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt