از تفریحات رایگان دبی چه می دانید؟

از تفریحات رایگان دبی چه می دانید؟

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 28 فروردین ، 1398

از تفریحات رایگان دبی چه می دانید؟

دبی دارای بلندترین ساختمانها و لوکس ترین اماکن توریستی و مراکز خرید می باشد. سرگرمی ها و تفریحات گران قیمتی از شتر سواری تا پیست اسکی در دبی وجود دارد، اما الفبای سفر به شما چند تفریح رایگان در دبی را معرفی می کند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

دبی یکی از جدیدترین و پرطرفدارترین مکان های گردشگری در جهان است. شهر کویریی که با دگرگونیهای بسیار در چند دهه اخیر،  به مقصد گردشگری محبوبی تبدیل شده است. اکنون دبی دارای بلندترین ساختمانها و لوکس ترین اماکن توریستی و مراکز خرید می باشد. سرگرمی ها و تفریحات گران قیمتی از شتر سواری تا پیست اسکی در دبی وجود دارد اما الفبای سفر به شما چند تفریح رایگان را معرفی می کند.

صعود به قله جبل حفیت

کوه جبل حفیت Jebel Hafeet mountain با ارتفاع 1240 متر از سطح دریا، دومین مکان مرتفع در دبی است. در اطراف این کوه مناظر دیدنی وجود دارد که می توانید بدون هیچ هزینه ای به صورت پیاده و یا با وسیله نقلیه به قله صعود کنید. این کوه متشکل از سنگ کوه های ناهموار است که با صعود به آن می توانید چشم انداز بی نظیری را مشاهده کنید.

روی قله نیز یک کافه وجود دارد که برای رفع خستگی و نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه یک مکان عالی می باشد. بسیاری از افراد هستند که دنبال تماشای مناظر از ارتفاعات در تور مسافرتی دبی هستند، به طور مثال برج خالیفه آسمان خراش ترین ساختمان جهان است اما هزینه بازدید از آن حدود 80 دلار است. اما برای مشاهده زیبایهای این منطقه آن هم به صورت رایگان در تور دبی بهار 98، کوه جبل حفیت را به شما پیشنهاد می کنیم.

کوه جبل حفیت،دبی-الفبای سفر

تماشای فیلم در برج هرمی وافی

از دیگر تفریحات رایگان دبی، تماشای فیلم در فضای باز در برج هرمی وافی Wafi Shopping Mall است. این برج در روزهای 1 شنبه در ساعت 8 شب به صورت رایگان میزبان افرادی است که علاقه مند به دیدن فیلم هستند. 

در فضای باز این محل درتور ارزان دبی، مکانی با صندلی وجود دارد که می توانید فیلم تماشا کنید و خوارکی و غذاهای مختلف نیز تهیه کنید. سرگرمیهای دیگر نیز در این محل وجود دارد که برای آنها باید هزینه بپردازید اما برای تماشای فیلم در این مکان نیازی به پرداخت پول نیست.
رستوران های مختلفی با انواع غذاهای آسیایی و ایتالیای در برج وافی وجود دارد که در صورت تمایل می توانید در آنجا غذا سفارش دهید.

تماشای فیلم در برج وافی دبی-الفبای سفر

گشت و گذار در دبی مال

دبی مال The Dubai Mall مانند برج خلیفه یکی از آسمان خراشهای این شهر است. دبی مال بزرگترین مرکز خرید جهان است و آن را به یک مکان توریستی محبوب تبدیل کرده است و بازدید از این برج و تماشای مغازه های آن هیچ هزینه ای ندارد.

برای دیدن فروشگاه های دبی مال نیاز به برنامه ریزی دارید چرا که این مرکز خرید با 1200 فروشگاه، سالانه 54 میلیون گردشگر را جذب خود می کند. از تماشای این مغازه های لوکس و کوچک و بزرگ در تور لحظه آخری دبی می توانید لذت ببرید.

در این مرکز خرید همچنین یک آکواریوم و یک پارک تفریحی فضای باز وجود دارد. برای لذت بردن از جاذبه های دیدنی دبی در این مکان باید هزینه پرداخت کنید اما تماشای آنها رایگان و لذت بخش هستند.

دبی مال-الفبای سفر

دیدن آبنمای موزیکال دبی

یکی دیگر از تفریحات رایگان دبی تماشای آبنمای موزیکال The Dubai Fountain است که بزرگترین آبنمای جهان به شمار می رود.در این آبنمای موزیگان زیبا و باشکوه که در دریاچه برج خلیفه قرار دارد حدود 6000 هزار لامپ استفاده شده که به 50 رنگ مختلف در می آید و پخش همزمان موزییک جذاییت خاصی را به آن می بخشد.

نمایش این آبنمای موزیکال 5 دقیقه طول می کشد و بین ساعت 6 عصر تا 11 شب و گاهی نیز در طول روز نمایش داده می شود. توریستهای زیادی در تور ارزان دبی به تماشای این آبنمای موزیکال جذاب می نشینند.

آبنمای دبی-الفبای سفر

بازدید از حیات وحش راس الخور 

راس الخور Ras Al Khor یک پناهگاه حیات وحش است که در دهانه خلیج دبی واقع شده و خانه ی تعداد زیادی از گونه های پرندگان است و بهترین مکان برای دیدن فلامینگوهای زیبا در فصل سرد است که بازدید از آن رایگان می باشد.

این مکان از محدود جاذبه های طبیعی دبی است. اگر به تماشای پرندگان علاقه مند هستید می توانید یک روز کامل را در این محل با 270 گونه پرنده در تور دبی خرداد 98 سپری کنید. برای تماشای آنها حتما دوربین خود را همراه ببرید.

حیات وحش راس الخور،دبی-الفبای دبی

دیدن بازار غذا و صنایع دستی در پارک زعبیل

از دیگر تفریحات رایگان دبی گشت و گذار در بازار صنایع دستی و انواع خوارکی ها است که در پارک زعبیل Zabeel Park قرار دارد.این بازار که در خیابان شیخ زاید قرار دارد، شنبه ها از ساعت 9 صبح تا 3 بعد از ظهر برپا می شود و به بازدیدکنندگان این اجازه را می دهد تا در غرفه های صنایع دستی آثار زیبایی از هنرمندان با استعداد این منطقه را مشاهده کنند.

غرفه های صنایع دستی در هوای آزاد هستند و غرفه های مواد غذایی در قسمت سرپوشیده که حتی مواد غذایی ارگانیک نیز در آنجا وجود دارد. حتی اگر در این بازار در تور دبی پاییز قصد خرید هم نداشته باشید می توانید از آموزش رایگان در مورد تولید برخی از محصولات در دبی بهره مند شوید.

بازار صنایع دستی و خوراکی ،دبی-الفبای سفر

بازدید از موزه قهوه دبی

موزه قهوه دبی Coffee Museum Dubai که در منطقه الفهیدی قرار دارد، تاریخچه قهوه را بیان می کند و انواع قهوه ها با طعم های مختلف در فرهنگ های گوناگون را نشان میدهد. در این موزه می توانید با انواع روشهای دم کردن قهوه آشنا شوید و حتی بهترین آن را بنوشید.

در موزه قهوه دبی میتوانید وسایل مربوط به تهیه قهوه را مشاهده کنید که برخی از آنها قدمتشان به 300 سال می رسد. کتاب های نیز در مورد قهوه و حتی نمونه های قدیمی تبلیغات قهوه را می توانید در این مکان ببینید.ورودی این موزه رایگان است اما بدون امتحان کردن یک فنجان قهوه این محل را ترک نکنید.

موزه قهوه،دبی-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt