در کوالالامپور چه تفریحات رایگانی انجام دهیم؟

در کوالالامپور چه تفریحات رایگانی انجام دهیم؟

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 آذر ، 1402

در کوالالامپور چه تفریحات رایگانی انجام دهیم؟

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

گاهی اوقات یکی از سخت ترین قسمتهای سفر کردن پرداخت هزینه برای جاذبه های توریستی است که برخی از آنها نیز هزینه گرانی دارد. اما الفبای سفر شما را با تفریحات رایگان کوالالامپور آشنا می کند تا دیگر نگران بودجه خود نباشید.

از جاذبه های تاریخی و مذهبی دیدن کنید

در کوالالامپور پایتخت مالزی اماکن توریستی و مذهبی وجود دارد که می توانید به صورت رایگان از آنها بازدید کنید. تعدادی از این مکانها در محله چینیها قرار دارد و یا تعدادی از معابد بودا مانند غار باتوکیو و مجسمه طلایی بزرگ و مقدس آن که در مقابل ورودی قرار دارد از این نمونه جاذبه ها می باشند. 

جاذبه های مذهبی، کوالالامپور-الفبای سفر

طبیعت گردی در کوالالامپور

اگر به دنبال ماجراجویی و چیزی فراتر از پیاده روی ساده در تور کوالالامپور بهار 98 هستید می توانید از مسیرهای پیاده روی بوکیت گیسینگ Bukit Gasing و بوکیت ناناس Bukit Nanas عبور کنید. این مسیرهای جنگلی زیبا شما را به تجربه کردن قدم زدن در زیر بارانهای گرمسیری مالزی نزدیک می کند.بهتر است که برای شروع صبح زود بیدار شوید زیرا هوا رو به ظهر گرمتر می شود. فراموش نکنید که اسپری حشره کش همراه خود ببرید چرا که ممکن است پشه ها و حشرات دیگر زیادی در آنجا باشند.

طبیعت گردی در کوالالامپور-الفبای سفر

از موزه های رایگان بازدید کنید 

 از موزه های کمتر شناخته شده که جزو تاریخ مالزی هستند دیدن کنید. موزه پلیس سلطنتی مالزی The Royal Malaysian Police Museum، تاریخ نیروهای پلی را از اوایل سال ۱۸۰۷ تا به امروز را نشان می دهد و همچنین شامل گالری هنر و موزه بانک نگارا، سیستم اقتصادی مالزی مانند سکه های قدیمی می شود که در هنگام سفر تور کوالالامپور تعطیلات خرداد 98 می توانید آنها را ببینید.

موزه پلیس سلطنتی مالزی-الفبای سفر

از تورهای پیاده روی رایگان استفاده کنید

 به تور گشت و گذار رایگان و بازدید از بهترین جاهای دیدنی کوالالامپور پاییز بپیوندید. در این تورها یکی از افراد محلی این شهر، به شما مکانهای گردشگری مختلف و محبوب و یا جاهای دیدنی پنهانی و جذاب را نشان می دهد. محله بیک فیلدز، خیابان پتالینگ و روستای تاریخی کامپونگ بارو از بهترین جاها هستند که از آنها در این تورها بازدید خواهید کرد.

از وسایل حمل و نقل ویژه گردشگران استفاده کنید

 از اتوبوسهای مخصوص گردشگران که گو کی ال  Go KL نام دارند استفاده کنید. این اتوبوسها که به رنگ بنفش هستند اماکن دیدنی کوالالامپور و مراکز تجاری شهر را به شما نشان می دهند. اما توجه داشته باشید این اتوبوسها در ساعتهای از روز شلوغ می باشند.

اتوبوسهای گو کی ال گردشگری،کوالالامپور-الفبای سفر

ادبیات محلی مردم شهر را کشف کنید

ریدینگز (Readings) محله ای است که افراد با استعداد در ادبیات که محلی و یا خارجی هستند ماهی یک بار در آنجا گرد هم می آیند تا هنر خود را به اشتراک بگذارند. شرون بیکر  Sharon Bakar میزبان این گردهمایی است، او ویراستار، نویسنده و مدرس است. گردشگران و افرادی زیادی در این مراسم شرکت کنند و از شنیدن داستان های کوتاه و اشعار در کنار تماشای اجرای موسیقی همراه با نوشیدن چای لذت در تور مالزی بهار 98 لذت می برند.

موسیقی زنده در ایستگاه مترو تماشا کنید

در یکی از ایستگاهای مترو کوالالامپور نوازندگان خیابانی هستند که موسیقی گوشنوازی می نوازند و این یکی دیگر از تفریحات رایگان این شهر است.اگر در ایستگاه مترو KLCC منتظر بمانید می توانید به تماشای اجرای موسیقی زنده خیابانی بپردازید. این نوازندگان موسیقی معمولا در شبها در این ایستگاه مراسم خود ا اجرا می کنند.

موسیقی زنده  در ایستگاه مترو،کوالالامپور-الفبای سفر

 بازار پاسار پرکوما گودیز را از دست ندهید

بازار پاسار پرکوما گودیز Pasar Percuma Goodies یک بازار متفاوت و جالب است که در آنجا هر چیزی را می توانید به صورت رایگان دریافت کنید. محلیها معتقد هستند که کالایی که برای شما ارزشمند نیست می تواند برای فرد دیگری مهم باشد.

در این بازار هر کس کالایی را که به آن نیاز ندارد را در معرض نمایش قرار می دهد. شما نیز میتوانید به این افراد بپیوندید و اگر چیزی را احتیاج ندارید مانند کتاب،ظروف و.. در این بازار قرار دهید تا افراد علاقه مند از آن استفاده کنند. محل برگزاری بازار پاسار پرکوما گودیز جای ثابتی نیست ولی سعی کنید در تور مالزی تعطیلات خرداد در این بازار رایگان را از دست ندهید.

بازار پاسار پرکوما گودیز، کوالالامپور-الفبای سفر

در میدان مردکا گشتی بزنید

میدان مردکا MERDEKA SQUARE از نظر تاریخی اهمیت زیادی دارد، زیرا استقلال مالزی در این مکان اعلام شد، همچنین این محل در مقابل مقر فرماندهی سلطنتی انگلیسی-مالایی مالزی قرار دارد.در یکی از تورهای رایگان این منطقه می توانید شرکت کنید و اطلاعاتی در مورد فرهنگ های بسیاری که تبدیل به بخشی از مالزی مدرن شده اند کسب کنید.

میدان مردکا،کوالالامپور-الفبای سفر

از گالری سیتی کی ال دیدن کنید

گالری سیتی کی KL CITY GALLERY یک جای ایده ال برای افرادی است که علاقه مند هستند در مورد تاریخچه این شهر اطلاعات بیشتری کسب کنند. برای ورود به این گالری هزینه بسیار اندک معادل 1 دلار باید بپردازید که برای بازدید از این مکان ارزشمند مبلغ بسیار ناچیزی است. از سازه آی لاو کی ال ILOVEKL نیز که در خارج از گالری قرار دارد می توانید به صورت رایگان عکس بگیرید. 

گالری سیتی کی ال کوالالامپور-الفبای سفر

در میدان پابلیکا فیلم ببینید

در میدان زییا و مدرن پابلیکا Publika می توانید یکی از فیلمهای محلی، خارجی و یا قدیم را تماشا کنید.این رویداد سرگرم کننده هر دوشنبه برگزار می شود. برای فیلم دیدن آن هم به صورت رایگان، یک اسنک خوشمزه بخرید و در خیابان و زیر سقف آسمان از دیدن فیلم آن هم در شب لذت ببرید.

تماشای فیلم در میدان پابلیکا،کوالالامپور-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt