با محله های تفلیس بیشتر آشنا شوید

با محله های تفلیس بیشتر آشنا شوید

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 10 اردیبهشت ، 1398

با محله های تفلیس بیشتر آشنا شوید

زمانی که قصد سفر به تفلیس را دارید بهتر است درباره ی محله های آن کمی بیشتر اطلاعات کسب کنید. تمام بخش های شهر به واسطه مترو، اتوبوس یا مترو به مرکز شهر متصل می شوند.همراه با الفبای سفر با محله های تفلیس بیشتر آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

زمانی که شما قصد سفر به تفلیس را دارید و به دنبال مکانی برای اقامت هستید، بهتر است درباره ی محله های آن کمی بیشتر اطلاعات کسب کنید. جمعیتی که در تفلیس زندگی می کنند حدود 2 میلیون نفر هستند و تمام بخش های آن به واسطه مترو، اتوبوس یا مترو به مرکز شهر متصل می شوند.همراه با الفبای سفر با محله های تفلیس بیشتر آشنا شوید.

آبانتوبانی Abanotubani

 آبانتوبانی Abanotubani در مرکز تفلیس قرار دارد که همه جاذبه های تاریخی و اماکن توریستی را در خود جای داده است. با داشتن معماری مدرن و باستانی بناها و ساختمانها، این محله جایی بسیار دیدنی و جذاب است، به ویژه با سقفهای گنبدی شکل مانند حمام های گوگردی.

قلعه نارین Narikala Fortress، آبشار کوچک و خانه های رنگارنگ با بالکن های چوبی همان چیزی است که در منطقه آبانتوبانی خواهید دید. از اینجا می توانید به سمت تمام قسمتهای مرکزی شهر را به صورت پیاده طی کنید زیرا فاصله زیادی با یکدیگر ندارند به ویژه میدان آزادی و خیابان روستاولی. 

 اگر میخواهید در پارک ریلکس کنید، در کنار یک رودخانه، پارک ریکه Rike Park قرار دارد. اگر می خواهید در تور لحظه آخری تفلیس در این منطقه اقامت داشته باشید به این نکته توجه کنید که در این منطقه به علت توریستی بودن باید هزینه زیادی بپردازید.

محله آبانتوبانی،تفلیس-الفبای سفر

آوالاباری Avlabari

آوالاباری Avlabari یکی از قدیمی ترین محله های تفلیس است. کلیسای متخی Metekhi Church، کلیسای جامع تثلیث تفلیس Holy Trinity Cathedral و تئاتر ارمنی در این منطقه قرار دارند.از لحاظ تاریخی، در این منطقه ارامنه سکونت دارند و این محله تفلیس کاملا منحصر به فرد است.در این منطقه از تفلیس بارها و کافه های متنوع وجود دارد که می توانید نوشیدنیهای مورد علاقتون را در تور ارزان تفلیس سفارش دهید.

در محله آوالاباری بیشتر محلیها زندگی می کنند و با وجود اینکه نزدیک به مرکز شهر است ولی توریستهای کمتری در آنجا اقامت می کنند. با توجه به اینکه هتل شما در کجا اقامت دارد می توانید به میدان آزادی بروید و اگر قصد پیاده روی ندارید می توانید از مترو یا اتوبوس یا وسایل نقلیه دیگر استفاده کنید. 

منطقه آوالاباری،تفلیس-الفبای سفر

متاتسمیندا Mtatsminda 

متاتسمیندا Mtatsminda یکی از بزرگترین محله های تفلیس می باشد. خیابان های آن جایی بود که پایتخت گرجستان مدرن در آنجا شکل گرفت. محله ای که نام آن از کوه متاتسمیندا برگرفته شده است و یکی از مناطق دیدنی تفلیس است که چشم انداز بی نظیری از منطقه شهر را ارایه می دهد.

زمانی که به خیابان روستاویلی می روید، پیاده روی خود را شروع کنید و در مناطق اطراف گشتی بزنید. با اینکه این منطق تفلیس توریستی نیست اما هزینه اقامت به علت نزدیکی به مرکز شهر می تواند کمی گران باشد.

منطقه متاتسمیندا،تفلیس-الفبای سفر

سابورتالو Saburtalo  

یکی دیگر از مناطق بزرگ تفلیس، سابورتالو Saburtalo  است که در این منطقه هیچ گونه جذابه تاریخی و فرهنگی وجود ندارد. در این محله تفلیس، تعداد زیادی مغازه، فروشگاه های مواد غذایی، دانشگاه ها و تعداد کمی رستوان و کافی شاپ وجود دارد. این منطقه حتی دارای یک خط مترو خاص به نام Saburtalo است.

پکینی Pekini و کوستاوا Kostava اصلی ترین خیابانهای محله سابورتالو هستند و جزو خیابانهای شلوغ و پر رفت و آمد محسوب می شوند. چندین پارک کوچک و بزرگ نیز در این منطقه در تور گرجستان خرداد 98 وجود دارد.

جای مورد طرفدار مردم محله سابورتالو دریاچه لیزی Lisi Lake است مکانی که می توانید از این منطقه شلوغ و پرتردد اندکی دور شوید و حس آرامش بخشی داشته باشید و همچنین جایی برای پیاده روی با وجود آب و هوای مطلوب و دلپذیرش است.

محله سابورتالو،تفلیس-الفبای سفر

واک Vake 

واک Vake در گذشته محل زندگی نخبگان، سیاستمداران و دانشمندان گرجستان بود. با این حال به مرور زمان همه چیز این محله تغییر کرده و الان کافه ها و رستورانها و بارهای مختلف در آن وجود دارند و البته هزینه اقامت نیز در محله واک بالا می باشد.

پارک بزرگی در این منطقه وجود دارد که برای ریلکس کردن در عصرها بسیار مکان مناسب و زیبایی است. در کنار ساختمان های مسکونی، چند واحد دانشگاه تفلیس نیز در این محله وجود دارد و همچنین مانند محله سابورتالو، هیچ مکان تاریخی و فرهنگی برای کشف کردن ندارد.

از نظر دوری و نزدیکی به مرکز شهر، محله واک نزدیک خیابان روستاویلی است که می توانید در آنجا پیاده روی کنید و یا از اتوبوس و تاکسی استفاده کنید زیرا این محله مترو ندارد.

منطقه واک،تفلیس-الفبای سفر

ورا Vera

ورا Vera یک منطقه سرسبز است که در مرکز شهر قرار دارد. بیشتر این محله در تپه های سرسبز قرار دارد بنابراین اگر در ورا اقامت می کنید باید از تپه های زیادی بالا و پایین بروید. این منطقه دارای باغها و خانه هایی با حیاطهای پشتی و پنهانی است.

مهمترین چیز محله ورا، معماری ساختمان و بناهای آن است که از قرن 19 تا به امروز دست نخورده باقی مانده است و به همان شکل و فرم قدیمی حفظ شده اند.

منطقه ورا،تفلیس-الفبای سفر

 مرجانیشویلی Marjanishvili 

منطقه مرجانیشویلی در بین گردشگران تور تفلیس بیشتر از هر منطقه ای پرطرفدار و شلوغ است. خیابان Aghmashenebeli که تازه بازسازی شده، با نمونه های معماری پر جلال و شکوه ساختمانهایش، چهره زیبایی از شهر را ارایه می دهد.در پیاده رویهای منطقه مرجانیشویلی نیز با انوع متنوع رستورانها، بارها، کافه ها و فروشگاهای خرید سوغات روبه رو خواهید شد.

محله مرجانیشویلی،تفلیس-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt