آیا از تفریحات رایگان استانبول خبر دارید؟

آیا از تفریحات رایگان استانبول خبر دارید؟

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 26 دی ، 1401

آیا از تفریحات رایگان استانبول خبر دارید؟

با وجود ساختمان و بناهای قدیمی و تاریخی و موزهای مختلف و صدها اماکن توریستی گوناگون، اما در استانبول تفریحاتی نیز وجود دارد که به کیف پول شما نیازی ندارد. الفبای سفر شما را از تفریحات رایگانی که می توانید در استانبول انجام بدهید مطلع می کند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

با وجود ساختمان و بناهای قدیمی و تاریخی و موزهای مختلف و صدها  اماکن توریستی گوناگون، اما در استانبول تفریحاتی نیز وجود دارد که به کیف پول شما نیازی ندارد. الفبای سفر شما را از تفریحات رایگانی که می توانید در استانبول انجام بدهید مطلع می کند.

موزه هنرهای مدرن استانبول

موزه هنرهای مدرن استانبول Istanbul Modern یکی از مهمترین مراکز دیدنی استانبول است که هنر معاصر هنرمندان محلی و بین الملی را در خود جای داده و بازدید از آن یک تجربه اساسی و متفاوت برای هنرمندان و طرفداران هنر است.
برای تماشای این مجموعه هنری جذاب می توانید 5 شنبه ها به صورت رایگان و بدون پرداخت هیچ پولی، از تماشای این موزه در تور لحظه آخری استانبول لذت ببرید.

موزه هنرهای مدرن ،استانبول-الفبای سفر

آدرس: استانبول، کاراکوی، Caddesi Antrepo No.۴

موزه نقاشی و مجسمه سازی

یکی از اولین موزه های هنری زیبا در ترکیه، موزه نقاشی و مجسمه سازی The Museum of Painting and Sculpture است که توسط آتاتورک در سال 1937 تأسیس شد که آثار هنرمندان قرن 19 و 20 مانند عثمان حمدی بیگ Osman Hamdi Bey و بدری رحمی Bedri Rahmi را در معرض نمایش گذاشته است.

 در تور ارزان استانبول می توانید از این موزه که بین 10 صبح تا 4:30 بعد از ظهر (به جز یکشنبه و دوشنبه) رایگان است بازدید کنید.

موزه نقاشی و مجسمه سازی،استانبول-الفبای سفر

آدرس:استانبول، بشیکتاش، آکاتلار دُرای،بشیکتاش

موزه پرا Pera Museum

 موزه خصوصی پرا Pera Museum در یک ساختمان زیبای قرن نوزدهمی قرار دارد که به عنوان هتل بریست Bristol Hotel از آن استفاده می شود. در موزه پرا، نقاشیهای شرق شناسی،هنر آناتولی و کاشی و سرامیک Kütahya وجود دارد و همچنین نمایشگاه های موقت نیز در آن برگزار می شود.

برخی از نمایشگاهای موقتی که برگزار شده بود شامل آثار هنرمندانی مانند اندی وارهول Andy Warhol، جوآن میرو Joan Miro، فریده کوهلو Frida Kahlo و پابلو پیکاسو Pablo Picasso بوده است. از این موزه که جزو جاذبه های دیدنی استانبول است، هر جمعه بین ساعت 6 بعد از ظهر تا 10 شب  که ورودی آن به شکل رایگان و بدون پرداخت هزینه است می توانید بازدید کنید.

موزه پرا،استانبول-الفبای سفر


آدرس: استانبول، تپه باشی، Meşrutiyet Caddesi No.۶۵

مرکز فرهنگی و هنری سالت گالاتا 

مرکز هنری و فرهنگی سالت گالاتا Salt Galata علاوه بر داشتن معماری خاص و منحصر به فردش، دارای کتابخانه و نمایشگاه است که در یک ساختمان قدیمی بانک عثمانی قرار دارد. در داخل این ساختمان این مرکز هنری، یک کتابخانه تحقیقاتی زیبا؛ رستوان،کافه، کتاب فروشی، گالری هنری و موزه عثمانی قرار دارد که رایگان بوده و به راحتی می توانید یک روز خود را در تور استانبول تعطیلات خرداد به بازدید از این مکان اختصاص دهید.

سالت گالاتا،استانبول-الفبای سفر

آدرس: استانبول، کاراکوی، Arap Cami Mahallesi, Bankalar Caddesi No.۱۱

گالری هنری در خیابان استقلال

گالریهای هنری استانبول همیشه رایگان هستند، بنابراین برای کسانی که به دنبال تور ارزان استانبول و سفر اقتصادی هستند از گزینه های مناسب برای تماشا کردن محسوب می شوند.در استانبول تعداد زیادی از بهترین گالریهای هنری در خیابان استقلال قرار دارند که از مشهورترین آنها می توان به گالری آپارتمانی اشاره کرده که در هر طبقه از آن گالریهای هنری متفاوت مانند Galeri Zilberman, Galerist, and Galeri Nev وجود دارد. در فاصله کمی دورتر از خیابان استقلال، گالری هنرهای معاصری به نام Arter وجود دارد که در آن نمایشگاهای مهم و ارزشمند برگزار می شود.


گالریهای هنری استانبول-الفبای سفر

گردش و تفریح با تور بالات  

یکی از محله های رنگارنگ و تاریخی که در نزدیکی استانبول قرار دارد و شما می توانید یک روز کامل بدون پرداخت پول در آنجا بگذارید و لذت ببرید محله بالات Balat است. می توانید ساختمان کالج ارتودکس فانار یونانی Phanar Greek Orthodox College building را تماشا کنید و یا شمعی در کلیسای سنت جورج St. George Church روشن کنید.

از زیباییهای کلیسای بلغاری سنت استفان Stephen Bulgarian Church  و خانه های دیدنی که به  شهر بورژوازی ، خانواده یونانی ارتدکس، تعلق دارد در تور لحظه آخری استانبول لذت ببرید.

محله بالات،استانبول-الفبای سفر

مسجد زیرک Zeyrek Mosque

مسجد زیرک Zeyrek Mosque با چشم انداز زیبا، یکی از زیباترین مکانهای دیدنی استانبول است. این مسجد ابتدا یک صومعه پانتئون بود که شامل دو کلیسای سنتی ارتدکس شرقی و یک کلیسای کوچک بود.

مسجد زیرک، دومین ساختمان باستانی مذهبی باقی مانده توسط بیزانس، پس از مسجد ایا صوفیه ساخته شد، اما این مسجد بعد از سقوط قسطنطنیه (نام کهن استانبول) تبدیل به مسجد شد.

مسجد زیرک،استانبول-الفبای سفر


آدرس مسجد زیرک: استانبول، خیابان عبدالله، فاطه

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt