جدیدترین اخبار صدور ویزای اربعین

جدیدترین اخبار صدور ویزای اربعین

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 16 مهر ، 1397

جدیدترین اخبار صدور ویزای اربعین

رییس اداره گذرنامه وزارت خارجه اعلام کرد: قیمت صدور ویزای اربعین ۳۸۶ هزار و ۲۶۷ تومان است که این ویزا در ۲۰ نمایندگی کشور تا ۵ روز قبل از اربعین صادر می شود.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

رییس اداره گذرنامه وزارت خارجه اعلام کرد: قیمت صدور ویزای اربعین ۳۸۶ هزار و ۲۶۷ تومان است که این ویزا در ۲۰ نمایندگی کشور تا ۵ روز قبل از اربعین صادر می شود.

نکات مهم و هزینه ویزای اربعین

رییس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه، مجتبی کریمی به خبرنگار مهر ابراز کرد : امسال در طی مذاکرات با عراقی ها، آنها موضوع پنجره واحد را مطرح کردند. چند سال است که سازمان گردشگری عراق، مسله ورود گردشگران و زوار به این کشور را بر عهده داشته و اعلام کرده که با توجه به در اختیار داشتن کارهای مربوط به زوار، هر گردشگر باید در محل ورود به خاک عراق 10 دلار بپردازد. 

 نرخ ویزای اربعین ۴۰ دلار بوده اما سازمان گردشگری عراق بیان کرد که بر اساس پنجره واحد باید ده دلار به این نرخ افزوده شود. بنابراین قیمت ویزا ۵۰ دلار شده ولی پس از مذاکرات سفیر ایران در عراق، این سهم ده دلاری به یک دلار کاهش پیدا کرد.

کریمی در ادامه گفت: اکنون هزینه ویزای اربعین ۴۱ دلار است که مبنای قیمت نیز معادل ۴۱ دلار ضربدر ارز ثانویه می باشد. اگر هر تغییری در ارز ثانویه ایجاد شود این مبلغ افزایش نمی یابد. اکنون مردم این میزان هزینه را باید به ریال در سامانه سماح (ثبت نام سفر اربعین) بپردازند. 

به عبارتی دیگر قیمت نهایی صدور این ویزا ۳۸۶ هزار و ۲۶۷ تومان است. افرادی که در سامانه ثبت نام کنند نیز هزار تومان از این مبلغ را کمتر می پردازند و از این مقدار هر رقمی کمتر پرداخت شود، حتما آن ویزا جعلی است. 

وی بیان کرد: برای صدور ویزای عراق در استانهای مختلف، ۲۰ نمایندگی راه اندازی کرده ایم که شامل شهرهای: ایلام، آبادان، قم، دو دفتر در اصفهان، شیراز، سوسنگرد، یزد، کرج، کرمان، ساری، تبریز، رشت، اراک، اردبیل، بندرعباس، بیرجند، بوشهر، گلستان، همدان، سه تا کنسولگری در اهواز، کرمانشاه، مشهد و یک سفارت خانه در تهران می باشد.

رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه گفت: زوار باید این را بدانند که در مرز  قادر نخواهیم بود ویزا صادر کنیم. هر کسی در استان محل زندگی خود از این 20 نمایندگی تعیین شده می تواند ویزا تهیه کند و مردم باید برای گرفتن ویزا سه یا چهار روز زمان را در نظر بگیرند.

کریمی توصیه کرد: قبل از اقدام برای گرفتن ویزا مردم باید بدانند که باید گذرنامه شان حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد و اگر گذرنامه فردی از این مدت کمتر بود؛ سریعتر اقدام کند زیرا نیروی انتظامی این روزها با سرعت بیشتری گذرنامه های جدید را صادر می کند. 

مردم قبل از سفر به توصیه های مسولان توجه داشته باشند و برنامه سفر خود را به شکلی تنظیم کنند که رفت و برگشت آنها در ایام اربعین باشد و از این موضوع آگاه باشند که اگر قصد دارند که پس از مراسم اربعین در عراق بمانند؛ موکب ها بعد از مراسم اربعین جمع شده و همه چیز به حالت اول برمی گردد.

این موکب ها مسیرهای محدود است که محدود به کربلا است و در مکانهایی مانند سامرا و شهرهای دیگر موکبی وجود نخواهد داشت.رییس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه در انتها گفت: اکنون نیز صدور ویزا آغاز شده و تا ۵ روز قبل از اربعین ویزا صادر می شود ولی مردم باید از الان در سامانه ثبت نام کنند. 

برای اطلاع از خرید آنلاین تور با آژانس گردشگری الفبای سفر در ارتباط باشید.

آخرین اخبار  ویزای اربعین-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt