با بوتیک هتلها کمی بیشتر آشنا شوید

با بوتیک هتلها کمی بیشتر آشنا شوید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 24 آبان ، 1397

با بوتیک هتلها کمی بیشتر آشنا شوید

بوتیک هتلها نوع جدیدی از هتل ها هستند که دارای سبک هنری و معماری خاص هستند.آنها کوچکتر از گراند هتل ها بوده و همچنین لوکس نیستند. همراه با الفبای سفر یا این نوع هتل ها بیشتر آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

بوتیک هتلها نوع جدیدی از هتل ها هستند که دارای سبک هنری و معماری خاص هستند.آنها کوچکتر از گراند هتل ها بوده و همچنین لوکس نیستند. همراه با الفبای سفر یا این نوع هتل ها بیشتر آشنا شوید.

بوتیک هتل چیست؟

بوتیک هتل نخست در دهه‌ی ۱۹۸۰ و در سال ۲۰۱۲ در هتل اینترکانتیننتال لندن معرفی شد و بعد از آن به شکل رایج در بریتانیا و آمریکای شمالی تبدیل گشت. بوتیک هتل‌ها، دارای ۲۰۰ اتاق هستند.هدف از ساخت بوتیک هتل‌ها، ایجاد محیطی دوستانه، اختصاصی شهری و مدرن است. معمولا بوتیک هتل‌ها در خیابانهای پر رفت و آمدِ شهر یا بعضی وقت ها در ساختمان‌های قدیمی که به تازگی بازسازی شده اند ساخته می‌شوند، زیرا هدف از ساخت این هتل‌ها بیشتر جذب گردشگران است تا اینکه هتلی لوکس به نظر برسد.بیشتر بوتیک هتل‌ها امکانات عجیب و جالب مثل ماهی قرمز برای حیوانات خانگی، وان‌های داخل اتاق یا کارهای گرافیکی مدرن دارند.

جالب است بدانید بوتیک هتل‌ها به هر کدام از مسافران خود سرویس‌های خاص و جداگانه‌ای ارایه می‌کنند. بعضی از این هتل‌ها حتی به مهمانان خود اجازه می دهند تا حیوانات خانگیشان را به محیط هتل بیاورند، اگرچه این مورد با توجه به قوانین هر یک کدام از هتل‌ها متفاوت است. 


بوتیک هتل-الفبای سفر

 چگونه بوتیک هتل‌ها را پیدا کنیم؟

در ابتدای ساخت این هتل ها، بیشتر آنها هتل‌های غیر زنجیره‌ای و مستقل یا هتل‌های زنجیره‌ای بودند که در داخل یک منطقه‌ی کوچک قرار داشتند. بیشتر این بوتیک هتل‌های مستقل در ایالات متحده در شهرهایی مانند سان‌فرانسیکو، نیویورک و دیگر شهرهای بزرگ قرار دارند.
البته اخیرا به دلیل اینکه این هتل ها مورد استقبال زیادی قرار گرفتند و تعدادی از هتل‌های زنجیره‌ای مشهور نیز به آن روی آورده‌اند. اکنون بیشتر هتل‌های زنجیره‌ای معروف آمریکا هتل‌های جدیدی که سرگرم‌کننده‌تر و صمیمانه تر هستند به زنجیره‌ی خود افزودند، هتل‌هایی که برای جوانان جذابیت بیشتری دارند.

به تازگی تعدادی از این بوتیک هتل‌های زنجیره‌ای در مناطق بیرون شهر و مراکز تجاری ساخته شده تا با هتل‌های راکد، با قیمت متوسط و خاکستری  به رقابت بپردازند. این بوتیک هتل‌ها معمولا دکورهای امروزی، لابی‌های اوپن (بر خلاف لابی‌های معمول دارای محیط یزرگ شامل میز پذیرش، لابی، رستوران، کافی شاپ، محیط استراحتِ مبله و مرکز تجاری)، استخر تفریحات آبی و  فست فود و اسنک فروشی دارند.
برخی از این بوتیک هتل‌های زنجیره‌ای مشهور که در آمریکا هستند Joie de Vivre Hotels, Palomar, NYLO Kimpton, Aloft, Hotel Indigo, Morgans Hotel Group, Ace Hotels و Element Hotels می باشند.

ویژگی‌ها و امکانات بوتیک هتل ها

بوتیک هتل‌ها هم برای گردشگران و هم مسافران کاری که طالب امکانات مخصوص و طراحی‌های خاصی هستند بسیار جذابند. بیشتر این بوتیک هتل‌ها 3 ستاره یا ۴ ستاره هستند و از نظر هزینه قیمت متوسط و یا متوسط رو به بالا دارند.
  از امکانات استاندار این هتلها می توان رختخواب‌هایی با پارچه‌های کتان لوکس، مبل‌های مدرن اروپایی، تجهیزات جکوزی، تلویزیون‌های با صفحات مسطح و بزرگ، استخر روباز، باشگاه ورزشی، محل کار داخل اتاق، اینترنت پر سرعت و آیپاد داک‌ها را نام برد.
 بعضی از گردشگران برای داشتن امکانات لوکس بیشتر مانند داشتن پیشخدمت‌ یا سالن‌های رقص یا دیگر امکاناتی که هتل‌های لوکس ۵ ستاره تمایل دارند که هزینه‌ی بیشتری پرداخت کنند، اما مسافران بوتیک هتل‌ها غالبا تمایل چندانی به استفاده از این امکانات ویژه را ندارند.


بوتیک هتل-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt