معرفی فرودگاه بین المللی وارنا بلغارستان

معرفی فرودگاه بین المللی وارنا بلغارستان

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 05 تیر ، 1398

معرفی فرودگاه بین المللی وارنا بلغارستان

فرودگاه بین المللی وارنا (Varna Airport) با کد یاتا VAR و کد ایکائو LBWN در فاصله 10 کیلومتری مرکز وارنا و شمال سواحل دریای سیاه واقع شده است. در ادامه با الفبای سفر نگاه مختصری به این فرودگاه می اندازیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

فرودگاه بین المللی وارنا (Varna Airport) با کد یاتا  VAR و کد ایکائو LBWN در فاصله 10 کیلومتری مرکز وارنا و شمال سواحل دریای سیاه واقع شده است. در ادامه با الفبای سفر نگاه مختصری به این فرودگاه می اندازیم.

آشنایی با فرودگاه بین المللی وارنا بلغارستان

فرودگاه بین المللی وارنا Varna Airport در سال 1946 ساخته شد و در ساخت آن مردم محلی وارنا نیز نقش مهمی داشتند . ترمینال مستقل این فرودگاه در سال ۱۹۷۲ و باند جدیدی  نیز در سال ۱۹۷۴ برای فرودگاه ساخته شد .
این فرودگاه در سال ۲۰۱۶  با جا به جایی ۲ میلیون مسافر رشد 20 درصدی داشته است و اکنون سومین فرودگاه پر رفت و آمد بلغارستان محسوب می شود.

فرودگاه بین الملی وارنا بلغارستان-الفبای سفر

ترمینال های فرودگاه بین المللی وارنا

فرودگا بین الملی وارنا در واقع ۳ ترمینال دارد، که ترمینال قدیمی آن که در سال ۱۹۷۲ ساخته شد تنها در فصل تابستان و با افزایش تردد مسافران از آن استفاده می شود و به شکل نیمه بسته می باشد. ترمینال شماره 2 فرودگاه وارنا در سال ۲۰۰۷ افتتاح شد و دارای گنجایش 1800000 مسافر در سال است، ترمینال شماره 3 نیز در ۲۰۱۳ در این فرودگاه به بهره برداری رسید.

ترمینال های فرودگاه بین الملی وارنا بلغارستان-الفبای سفر


 حمل و نقل فرودگاه بین المللی وارنا

حمل و نقل در فرودگاه بین الملی وارنا به این شکل انجام می شود:

اتوبوس: بیرون از ترمینال شماره ی ۲ ، خط اتوبوسرانی شماره ۴۰۹ قرار دارد که مسافران را از فرودگاه به سمت مرکز شهر جا به جا می کند.
 تاکسی: بهترین گزینه ی حمل و نقل فرودگاه وارنا تاکسی است که ایستگاه آنها در مقابل ساختمان ترمینال قرار دارد و شما را روبروی هتلتان پیاده می کند. 
ترانسفر خصوصی: راحت ترین وسیله برای رفت و آمد در این فرودگاه، ترانسفر خصوصی است که پس از رسیدن به فرودگاه می توانید از آن استفاه کنید.حتی می توانید از قبل به شکل آنلاین خودرو را رزرو کنید که در این حالت زمانی که به فرودگاه برسید راننده منتظر شما خواهد بود.

امکانات فرودگاه بین المللی وارنا

مراکز خرید فرودگاه با برندهای مطرح، اینترنت پر سرعت رایگان، گیت های چک این مختلف، گیشه های خود پرداز، شعبات مختلف صرافی ها و بانک ها و.. بخشی از امکانات فرودگاه وارنا هستند.


  
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt