معرفی فرودگاه بین المللی بدروم

معرفی فرودگاه بین المللی بدروم

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 20 شهریور ، 1398

معرفی فرودگاه بین المللی بدروم

فرودگاه بین المللی بدروم (Bodrum Airport) کشور ترکیه با کد یاتا BJV و کد ایکائو LTFE در سال ۱۹۹۷ میلادی ساخته شده است. در ادامه با الفبای سفر با این فرودگاه بیشتر آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

فرودگاه بین المللی بدروم (Bodrum Airport) کشور ترکیه یا فرودگاه بین المللی میلاس-بدروم (Milas-Bodrum Airport) با کد یاتا BJV و کد ایکائو LTFE در سال ۱۹۹۷ میلادی ساخته شده است.در ادامه با الفبای سفر با این فرودگاه بیشتر آشنا شوید.

تاریخچه فرودگاه بین المللی بدروم

از سال ۱۹۹۸ این فرودگاه پس از کامل شده پروژه ی احداث ترمینال پروازهای بین المللی و با ورود به جمع فرودگاه هایی که این پروازها را ارائه می کنند، به عرصه ی فرودگاه‌ های بین ‌المللی کشور ترکیه  وارد گردید. بر اساس آخرین آمار اعلام شده توسط مسئولان، در فرودگاه بین الملی بدروم در تابستان سال ۲۰۱۰ و فصل پر توریست، بیش از ۵٫۱ میلیون نفر مسافر بلیط هواپیما بدروم را تهیه کرده و به این شهر وارد یا با خرید بلیط هواپیما به نقاط دیگر از بدروم خارج شده اند.

اما به طور کلی و به صورت میانگین تعداد مسافرین این فرودگاه حدود ۵٫۲ میلیون نفر می باشد.فرودگاه بین‌المللی میلاس بدروم در حد فاصل دو شهر بدروم با فاصله ای حدود ۳۶ کیلومتر و نسبت به میلاس با فاصله ای نزدیک به ۱۸ کیلومتر واقع شده است.

با توجه به موقعیت جغرافیایی فرودگاه بین الملی بدروم که در خارج از محدوده ی شهری قرار دارد، امکانات گوناگونی برای رفت ‌و ‌آمد گردشگران تور های بدروم توسط مسئولان این فرودگاه و مسئولین شهری بدروم میلاس در نظر گرفته شده است.

ترمینال های فرودگاه بین المللی بدروم

دو ترمینال مسافربری برای پروازهای داخلی و بین المللی در این فرودگاه وجود دارد است که به دو قسمت داخلی و خارجی تقسیم شده اند. در سال ۲۰۰۰ میلادی، پایانه بزرگ این فرودگاه برای پروازهای بین‌المللی بهره‌برداری شده و با آغاز به کار سالن جدید پروازهای بین المللی در سال ۲۰۱۲، پایانه پروازهای داخلی تغییر کاربری داده است.هر دو ترمینال فرودگاه در کنار هم  قرار دارند و در مجموع ظرفیت گنجایش مسافر در آنها به ۵٫۲ میلیون نفر می رسد.
راهروی ارتباطی میان دو پایانه، خدمات بانکی، مرکز پزشکی، فضای پارکینگ برای مسافران تمامی پروازهای داخلی و خارجی، رستوران و فروشگاه از جمله امکانات فرودگاه میلانس بدروم هستند

فرودگاه بین المللی بدروم-الفبای سفر

حمل و نقل در فرودگاه بدروم

اتوبوس

اتوبوس‌های شرکت هاواس (Havas) به صورت دائمی در محل فرودگاه قرار دارند و در مدت یک ساعت و با هزینه ۱۰ لیر مسافران را به مرکز شهر بدورم جابه جا می کنند. برخی از این اتوبوس‌ها هر یک ساعت مسافران را از پایانه داخلی به پایانه خارجی و برعکس منتقل میکنند، همچنین اتوبوس‌های شرکت حمل و نقل موتاش (Muttas)  در ایستگاه‌های اتوبوس قرار داشته و با هزینه یکسان، مسافران را جابه جا می کنند.

تاکسی فرودگاه

تاکسی‌های فرودگاهی نیز همانند سایر فرودگاه‌ها، در جایگاه مخصوص خود در مقابل پایانه‌ پروازهای داخلی و خارجی قرار داشته و مسافران را به مقصدهای دلخواه منتقل می کنند.

حمل و نقل فرودگاه بین المللی بدروم-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt