از فرودگاه بین الملی تفلیس چه می دانید؟

از فرودگاه بین الملی تفلیس چه می دانید؟

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 02 تیر ، 1398

از فرودگاه بین الملی تفلیس چه می دانید؟

فرودگاه بین الملی تفلیس واقع در ۱۷ کیلومتری جنوب شرقی تفلیس و شناخته شده با کد یاتا TBSو کد ایکائو UGTB در سال ۱۹۵۲ میلادی ساخته شد. برای آشنایی بیشتر این فرودگاه با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

فرودگاه بین الملی تفلیس Tbilisi International Airport واقع در ۱۷ کیلومتری جنوب شرقی تفلیس و شناخته شده با کد یاتا  TBSو کد ایکائو  UGTB در سال ۱۹۵۲ میلادی ساخته شد. برای آشنایی بیشتر این فرودگاه با الفبای سفر همراه باشید.

آشنایی با فرودگاه بین الملی تفلیس

فرودگاه بین المللی تفلیس  Tbilisi International Airport با نام قدیمی نوو الکسیوکا و نام فعلی شوتا روستاولی تفلیس، توسط یکی از معماران برجسته آن زمان، بریدز (Beridze)  به سبک معماری خاصی به اسم طراحی استالینیستی (Stalinist architecture) در یک طبقه ساخته شد.در سال ۱۹۸۱ فرودگاه تفلیس از فرودگاه های اصلی و مهم شوروی محسوب می شدکه حدود ۱٫۵ میلیون مسافر را در سال جابه جا می کرد، اما پس از سقوط حکومت شوروی این تعداد مسافر به ۲۳۰ هزار نفر در سال کاهش یافت.

از سال ۲۰۰۵ میلادی به بعد این فرودگاه طبق مدیریت و برنامه های متفاوتی از نظر امکانات فرودگاهی و سرویس و خدمات شروع به رشد کرد که در پی آن یک ترمینال بین المللی جدید، پارکینگ پارک خودرو، ریل قطار و دیگر تجهیزات حمل و نقل زمینی مختلف به مجموعه ی فرودگاه اضافه شد. این فرودگاه همچنین مانند‌ گذشته، آمار مسافران آن در بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ تا ۴۴/۱ میلیون نفر رشد داشته است.در طول سال ۲۰۱۶ نیز باند اصلی فرودگاه مجددا بازسازی شد و برای ایمنی بیشتر در آن چراغ های مخصوص باند فرود کار شد.

فرودگاه بین الملی تفلیس-الفبای سفر

حمل و نقل فرودگاه بین المللی تفلیس

تاکسی: به صورت شبانه ‌روزی، تاکسی‌های فرودگاه در مقابل خروجی ترمینال فرودگاه مستقر هستند. با تاکسی در طی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه از فرودگاه تفلیس به مرکز شهر خواهید رسید.
شاتل: فرودگاه تفلیس مجهز به سرویس شاتل 24 است که از فرودگاه تا مرکز شهر تفلیس، شاتل 3 ایستگاه دارد.
قطار: در ۷۰ متری ترمینال فرودگاه، ایستگاه قطار فرودگاه تفلیس قرار دارد که ارزان ترین و به صرفه ترین وسیله حمل و نقل این فرودگاه است.
اتوبوس: ایستگاه های اتوبوس در مقابل سالن پروازهای ورودی فرودگاه قرار دارد. خط اتوبوس های تفلیس۳۷،  به صورت 24 ساعت شبانه روز مسافران را جا به جا می کنند.

امکانات فرودگاه بین  المللی تفلیس

*دسترسی به اینترنت وای فای پر سرعت در همه ی ترمینال های این فرودگاه امکان پذیر است.
*فروشگاه های و مغازه های مختلف در این فرودگاه وجود دارد که در صورت نیاز می توانید کالای مورد نظر خود را خریداری کنید.
*رستوران، فست فود و کافه های گوناگون با تنوع غذایی محلی و بین المللی فرودگاه تفلیس میزبان مسافران هستند.
*امکان اجاره ی اتومبیل در این فرودگاه وجود دارد.
*اتاق مادر و فرزند در اختیار مسافران نیز می باشد.


 
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt