گردش 2 روزه با تور باکو

گردش 2 روزه با تور باکو

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 آذر ، 1402

گردش 2 روزه با تور باکو

اخیرا به دلیل اینکه برای سفر به باکو می توان ویزا الکترونیکی دریافت کرد، سفر به این شهر قفقاز آسان تر و گردشگری نیز رونق بیشتری پیدا کرده است. همراه با الفبای سفر از چگونگی گردش 2 روزه درتور باکو شما را مطلع می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

اخیرا به دلیل اینکه برای سفر به باکو می توان ویزا الکترونیکی دریافت کرد، سفر به این شهر قفقاز آسان تر و گردشگری نیز رونق بیشتری پیدا کرده است. همراه با الفبای سفر از چگونگی گردش 2 روزه درتور باکو شما را مطلع می کنیم.

صبح روز اول

تور پیاده روی رایگان

اکثر هتل های باکو در نزدیکی ایچری شهر Icheri Sheher یا شهر قدیم قرار دارند. صبح زود از خواب بیدار شوید و یک چای یا قهوه برای صبحانه در یکی از کافه ها بنوشید چرا که چای در فرهنگ آذربایجان نقش  مهمی دارد.ساعت 10 صبح به تور پیاده روی رایگان باکو، بیرون ایستگاه مترو ایچی شهر ملحق شوید و از شب قبل برای این کار برنامه ریزی کنید.

این تور چندین ساعت طول می کشد و به شما جاهای دیدنی و مهم این شهر قدیمی در تور ارزان باکو را نشان خواهند داد و در مورد سبک معماری اروپایی برخی بناها به شما توضیحاتی خواهند داد و اینکه در یک رستوان یا کافه سنتی این شهر قدیمی یک غذای محلی را امتحان کنید.  در مورد تاریخ اولیه این شهر که مربوط به دوران پارینه سنگی بوده و همچنین شهر باکوی مدرن و امروزی  را در این تور برای شما بیان می کنند.

ایچری شهر باکو-الفبای سفر

ظهر:

 لذت بردن از باکوی امروزی

شناختن و تماشای جاذبه های گردشگری آذربایجان و شهر باکوی امروزی بسیار لذت بخش است. برج های شعله باکو، 3 آسمان خراشی که به نظر می آیند مانند شعله های آتش شعله ور هستند را در تور لحظه آخری باکو تماشا کرده و از آنها عکس بگیرید و بعد از چند دقیقه پیاده روی به ساختمان حیدر علی‌ اُف با معماری شاهکار و مدرن می رسید.

ساختمانی خارق العاده با شکل منحی و بدون زاویه که به نام رئیس جمهور باکو نام گذاری شده و سمبل باکوی مدرن امرزوی و آینده با شکوه این شهر محسوب می شود.مرکز فرهنگی حیدر علی اف و پارکی به همین نام نیز از دیگر جاهای دیدنی این محل است، مرکز فرهنگی که کنسرت ها و سمینارهای مهم در آن پذیرای میهمانان زیادی است.

برج های شعله ور باکو-الفبای سفر

غروب:

زیباییهای باکو را کشف کنید

عصر و غروب زمان مناسبی برای رفتن به خیابان نظامی، مرکز خرید باکو است. قدم زنان در این خیابان که شهرت جهانی دارد به تماشای خیابان های لوکس با معماری قرن 20 سبکهای اروپایی مختلف مانند باروک و نئوکلاسیسیسم در تور باکو بپردازید. رستورانها و کافه های این خیابان بسیار دیدنی و برخی بسیار لوکس هستند.

پس از غروب خورشید، به سمت بلوار باکو بروید و در امتداد سواحل جنوبی دریای خزر پیاده روی کنید. بلواری که در تاریکی شب به جایی بسیار دیدنی تبدیل می شود. گل و گیاهان زیبای اطراف، مراکز تجاری مختلف، رستوران‌ها، چایخانه‌ها و جنب و جوش مردم محلی و توریستها در شب در بلور باکو از جذابیت های این مکان در تور باکو

می باشد.

بلوار باکو-الفبای سفر

صبح روز دوم

فرهنگ مردم این کشور را لمس کنید

سفر با تور باکو و بازدید نکردن از موزه های شهر، انگار که به پاریس رفته اید و از برج ایفل دیدن نکرده اید. از کاخ باشکوه شیروانشاه در ایچی شهر بازدید کنید. قصر قرون وسطی متعلق به قرن 15 که محل حکمرانی شروانشاهان از حکومت‌های محلی بوده که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و اکنون موزه مرکزی باکو محسوب می شود.

پس از آن از برج مایدن Maiden Tower یا قلعه دختر در تور ارزان باکو، با ساختمان استوانه ای شکل در روبه روی شهر قدیم دیدن کنید. در داخل آن یک موزه و پله مارپیچی تا بالای ساختمان به ارتفاع 29.5 متر وجود دارد.از موزه کتاب‌های مینیاتور Baku Museum of Miniature Books، موزه فرش آذربایجان Azerbaijan Carpet Museum و موزه ملی تاریخ National Museum of History of Azerbaijan نیز دیدن کنید.


کاخ شیروانشاه باکو-الفبای سفر

بعد از ظهر:

بازدید از آتشکده

معبد آتشکده باکو که قدمت هزار ساله آن به زرتشتیان می رسد که شعله های آن به دلیل گاز طبیعی به صورت ابدی شلعه ور هستند؛ آتش نقش مهمی در دین زرتشت داشته است. این معبد در 20 کیلومتری شرق اینچی شهر قرار دارد و در قرن‌های ۱۷ و ۱۸ ساخته شده است.
 امروز نیز این یک بنای تاریخی آذربایجان و نماد باکو به شمار می رود. سه راه برای بازدید از معبد آتش بسته به بودجه شما وجود دارد. استفاده از اتوبوس شماره 184، از ایستگاه مترو Narimanov خط قرمز یا سبز، استفاده از تاکسی یا اینکه با یک تور به تماشای این معبد بروید که اگر از تور استفاده کنید از کوه های سوزان نیز می توانید بازدید کنید.

معبد آتشکده باکو-الفبای سفر

غروب

از تماشای دریای خزر لذت ببرید

پس از بازگشت به  تماشای دریای بی کران خزر در خلیج باکو بپردازید. در اطراف خلیج قدم بزنید.این محل بهترین جا برای پایان گردش دو روه تور باکو است. از نمایش نور و زیباییهای این منطقه در تور ارزان باکو لذت ببرید.

خلیج باکو-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt