8 کالایی که فقط می توانید از استانبول بخرید

8 کالایی که فقط می توانید از استانبول بخرید

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 19 دی ، 1401

8 کالایی که فقط می توانید از استانبول بخرید

شما همیشه می توانید محصولات ترکیه را در کشورهای دیگر پیدا کنید و یا به دلیل پیوند فرهنگی برخی از کشورها با یکدیگر در طول تاریخ، اقلام مشابه آنها را در کشورهای مختلف جستجو کنید. با این حال، فقط چند مغازه خاص در استانبول برای تهیه برخی اجناس وجود دارد. همراه با الفبای سفر از آنها مطلع می شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

شما همیشه می توانید محصولات ترکیه را در کشورهای دیگر پیدا کنید و یا به دلیل پیوند فرهنگی برخی از کشورها با یکدیگر در طول تاریخ، اقلام مشابه آنها را در کشورهای مختلف جستجو کنید. با این حال،پس از تهیه بلیط استانبول و سفر به این شهر، فقط چند مغازه خاص در استانبول برای  تهیه برخی اجناس وجود دارد. همراه با الفبای سفر از آنها مطلع می شوید.

کاشیهای نقاشی شده ایزینک

اگر تا به حال از مساجد امپریالیستی اطراف ترکیه بازدید کردید، به احتمال زیاد رنگ های قرمز و فیروزه ای زیبا از کاشی معروف ایزینک  Iznik  را دیده اید. با وجود اینکه کاشیهای ایزینک در طول امپراتوری عثمانی رونق فروانی داشتند، اما سنت این هنر دستی زیبا بر روی کاشی و سرامیک همچنان ادامه دارد و تنها چند مکان است که این سرامیکها را که واقعا کار نقاشی دستی برروی این کاشیها است که بر روی آنها نقوش زیبا مانند حیوانات و گلها ترسیم شده را برای فروش عرضه می کند.این کاشیهای هنری ایزینک را در Iznik Art بازار بزرگ استانبول می توانید پیدا کنید.

کاشیهای نقاشی شده ایزینک استانبول-الفبای سفر

باقلوا بیک اغلو Bilgeoğlu Baklava

باقلوا  Bilgeoğlu Baklava  دسری است که در بسیاری از کشورهای خاورمیانه محبوبیت دارد، بنابراین می توانید آن را در کشورهایی به غیر از ترکیه هم تهیه کنید. با این وجود، باقلوای بیک‌ اوغلو، که با پسته گازینتیپ Gaziantep و کره تصفیه شده تهیه می شود را فقط در قسمت آسیایی استانبول می توانید پیدا کنید.زمانی که این باقلواها را از پشت ویترین مغازها در استانبول مشاهده کنید، متوجه تفاوت این باقلواها با سایر کشورها از جمله ایران در استانبول خواهید شد.

مطالب مرتبط:

راهنمای خرید سیمکارت در ترکیه
گردش یک روزه با تور استانبول (آثار باستانی)
هزینه های سفر به استانبول

باقلوا بیک اغلو استانبول-الفبای سفر

منسوجات تولو Tulu

ترکیه تنها کشور جهان نیست که برای منسوجات زیبا معروف است، اما تنها کشوری است که دارای محصولات تولو است، مغازه ای شگفت انگیز با تعداد زیادی از کالای فوق العاده و رنگارنگ است که تنها در ترکیه وجود دارد.
از روتختی با پارچه‌های رنگ وارنگ گلدار گرفته تا کیمونو‌های نرم و زیبا( لباسهاس ژاپنی) را در این محل می توانید خریداری کنید. فروشگاه تولوی استانبول بهشت افرادی است که به دکورهای رنگی علاقه مند هستند.

منسوجات تولو استانبول-الفبای سفر

قهوه ترک نوری توپلار

قهوه ترکیه یک محصول دیگر است که در بسیاری از کشورهای دیگر یافت می شود، با این حال فقط در نزدیکی بازار بزرگ استانبول است که شما می توانید قهوه ترکیه نوری توپلار Nuri Toplar را خریداری کنید.قهوه نوری توپلار از سال 1890 تهیه می شود که امروزه نیز عطر و طعم آن تغییری نکرده است. قهوه ای که بر روی هیزم و با آتش تهیه می شود که طعم بی نظیر و خاصی می دهد که در تور استانبول خرداد 98 می توانید آن را امتحان کنید.

قهوه ترک نوری توپلار استانبول-الفبای سفر

وسایل جانبی عبدالله حمام

حمام ترکی نیز در سراسر دنیا به طور کامل فراگیر شده است و محصولاتی مانند حوله حمام نازک پشتمال peshtemal  یا صابون مخصوص روغن زیتون را همه جا می توانید پیدا کنید.با این حال، تنها در بازار بزرگ استانبول تمام محصولات طبیعی عبدالله حمام Abdulla Hamam ، از جمله حوله دست بافت از ترکیب ابریشم خام، پارچه کتان و صابون های طبیعی دست ساز قابل تهیه هستند.

وسایل جانبی عبدالله حمام استانبول-الفبای سفر

حوله های دست بافت حمام جنیفر

صحبت از حوله های شگفت انگیز، حمام جنیفر در بازار آرستا استانبول است، جایی برای خرید حوله های نرم و زیبا و پشتمان که از الیاف طبیعی ساخته شده است.فروشگاهی که توسط جنیفر گادت  Jennifer Gaudet  که متولد کانادا است تاسیس شده و افتخار می کند که با برخی از خانوادهایی که دنباله رو سنت ساخت وسایل دست باف ترکی هستند کار می کند.

حوله های دست بافت حمام جنیفر استانبول-الفبای سفر

فرش‌های کلاسیک اتنیکون و دوکو

ترکیه یکی از کشورهای جهان است که با فرشهایش شهرت دارد و اتنیکون و  دوکو Ethnicon و Dhoku دو فروشگاه (تحت مدیریت مشابه) هستند که در آن شما می توانید برخی از بهترین نمونه های فرش را در آنجا پیدا کنید.
 اینکه به دنبال طرح سنتی و یا مدرن هستید تفاوتی ندارد، این دو فروشگاه مجزا، هر کدام در بازار بزرگ هستند که سالها است به کشورها جهان، مرغوب ترین و با کیفیت ترین فرشهای ترکیه را صادر می کنند.

فرش‌های کلاسیک اتنیکون و دوکو استانبول-الفبای سفر

شیرینی ترکی هاجی بکیر

تنها شیرینیهای ترکی هاجی بکیرHacı Bekir  است که شما را به زمان گذشته می برد. این فروشگاه در سلطان‌احمد قرار دارد که از زمان بازگشایش در سال 1777 تغییر چندانی نکرده است.دکور این فروشگاه به رنگ قهوای مایل به قرمز است  که در آن با نمایش کلاسیک آبنبات های چوبی ترکیه ای، پسته،مغز بادام، شیرینی marzipan (که با خمیر آرد بادام و شکر تهیه می شود) و البته داخل جعبه ی زیبایی ترکی مواجه خواهید شد.

شیرینی ترکی هاجی بکیر استانبول-الفبای سفر

🔍 مشاهده تورهای لحظه آخری استانبول

🔍 مشاهده لیست تورهای نوروزی استانبول

🔍 تور های تابستانی استانبول

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt