5 فرودگاه عجیب و خطرناک دنیا

5 فرودگاه عجیب و خطرناک دنیا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 26 آبان ، 1397

5 فرودگاه عجیب و خطرناک دنیا

در سفر به کشورهای مختلف، با فرودگاهای متفاوتی مواجه شده اید،. اما در دنیا برخی فرودگاهای عجیب و حتی خطرناکی وجود دارد که حتی فرود هواپیما نیز در آنجا متفاوت است. برای آشنایی با تعدادی از آنها با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در سفر به کشورهای مختلف، با فرودگاهای متفاوتی مواجه شده اید، با شکل و ظاهر و طرحی خاص و منحصر به فرد. اما در دنیا برخی فرودگاهای عجیب و حتی خطرناکی وجود دارد که حتی فرود هواپیما نیز در آنجا متفاوت است. برای آشنایی با تعدادی از آنها با الفبای سفر همراه باشید.

1.فرودگاه ساوانا/هیلتون، گرجستان

فرودگاه بین المللی ساوانا/ هیلتون (Savannah/Hilton International Airport)در کشور گرجستان یکی از این فرودگهای عجیب است که احتمالا در سفر با تور گرجستان با آن مواجه خواهید شد.
در باند فرود شماره ۱۰ در درون آسفالت دو سنگ قبر وجود دارد، دلیل آن هم این است که صاحبان قبلی زمین فرودگاه، مردگان خود را در این منطقه دفن می کردند و زمانی که فوت کردند قبر آنها در همین محل کنده شده بود.
افراد نظامی در طول جنگ جهانی دوم این قبرستان را به فرودگاهی برای منتقل کردن تجهیزات نظامی تبدیل کردند و  به همین دلیل تمامی اجساد این قبرستان نیز به مکان دیگری انتقال یافت. با این حال به علت احترام به خانواده صاحبان این قبرستان، قبر آن دو در وسط این باند فرود  دست نخورده باقی ماند.

فرودگاه ساوانا/هیلتون، گرجستان-الفبای سفر

2.فرودگاه آگاتی،هند

باند فرودگاه آگاتی (Agatti Airport) هند، ۴ هزار فوت (۱٫۲۰۰ متر) طول دارد که دور تا دور آن را آب های اقیانوس اطلس احاطه کرده و آن را به خلیجی در داخل اقیانوس تبدیل کرده است. به دلیل خطراتی که هنگام نشست و برخاست پروازها این فرودگاه را تهدید می کند، قرار است طرحهایی بررسی و اجرا شود، اما کماکان در این جزیره فرودگاهی هفته ای ۶ پرواز انجام می شود.

فرودگاه آگاتی،هند-الفبای سفر

3.فرودگاه نارسارسواک، گرینلند

گرینلند مانند قاره قصب شمال در طول سال پوشیده از یخ و برف است و دمای مناطق جنوبی به سردی مناطق قطب است. طول باند فرودگاه نارسارسواک (Narsarsuaq Airport)، گرینلند
فقط۱٫۸۰۰ متر است و به علت شرایط جوی، فرود آمدن در آن منطقه حتی در روزهای آرام نیز با خطراتی همراه است.خطر دیگر که این فرودگاه را تهدید می کند، نزدیکی آن به آتشفشان اِیجافیالاجوکول  Eyjafjallajökull Volcanoاست که اگر فوران شود حتی خاکسترهای آتشفشان قادر است بزرگ ترین موتورهای هواپیما را ذوب کند.

فرودگاه نارسارسواک، گرینلند-الفبای سفر

4.فرودگاه تنزینگ- هیلاری، نپال

فرودگاه تنزینگ- هیلاری (Tenzing-Hillary Airport)، نپال در نزدیکی رشته کوهای اورست قرار دارد که لقب خطرناک ترین فرودگاه دنیا را به دو علت به خود اختصاص داده است. اول وزش بادهای بسیار شدید این منطقه است که باعث می شود ابرها بر روی محوط باند قرار گرفته و دید را بسیار کاهش دهند، همچنین بارش و باران و برف نیز زیاد در این محل اتفاق می افتد.

دوم این که این فرودگاه در ارتفاع بسیار زیادی قرار دارد که توسط کوهای مرتفع احاطه شده و به همین علت فرود اضطراری و یا دور زدن در این منطقه امکان ناپذیر است.علاوه بر تمامی این خطرات، در انتهای جنوبی این باند فرودگاه شیب تندی وجود دارد و انتهای شمالی باند فرود به یک کوه بلند ختم می شود.

فرودگاه تنزینگ- هیلاری، نپال-الفبای سفر

5.فرودگاه بارا، اسکاتلند

از سال ۱۹۳۰ تاکنون هواپیماهایی که به جزیره بارا پرواز می کنند ساحل آن را به عنوان باند پرواز و فرود خود مورد استفاده قرار دادند. با اینکه در فرودگاه بارا (Barra Airport) اسکاتلند باند فرود و پرواز وجود ندارد اما کنترل  ورود و خروج هواپیماها توسط  برج مراقبت فرودگاه صورت می گیرد.
این فرودگاه به اندازه ای کوچک وشلوغ است که گاهی خلبانان مجبورند برای فرود آمدن چندین بار روی اقیانوس دور بزنند. خطری که ممکن است این باند را تهدید کند وجود شن و نمکی است که در ساحل وجود دارد که قادر است به قطعات هواپیماها صدمه وارد کند.

فرودگاه بارا، اسکاتلند-الفبای سفر

 
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt