جاذبه های کمتر  شناخته شده استانبول

جاذبه های کمتر شناخته شده استانبول

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 15 دی ، 1401

جاذبه های کمتر شناخته شده استانبول

با الفبای سفر همراه باشید تا برای گردش در این شهر با چند تفریح برتر و محبوب در استانبول بیشتر آشنا شوید. از بناهای کهن با معماریهای شاهکار گرفته تا طبیعت گردی و امتحان کردن غذاهای محلی این شهر

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

آب انبار باسیلیکا سیسترن استانبول Basilica Cistern

استنانبول نه تنها دارای جاذبه های دیدنی روی زمین است، بلکه در دل زمین هم چیزهایی برای دیدن دارد و آن آب انبار باسیلیکا سیسترن Basilica Cistern است. این سازه زیر زمینی که جزو جاذبه های گردشگری استانبول محسوب می شود، در دوره امپراطوری بیزانس در قرن 6 میلادی برای تامین آب آشامیدنی از بلغارستان برای استانبول ساخته شد.به دلیل اشغال شهر استانبول در دورهای مختلف تاریخی، وجود این آب انبار برای تهیه آب شیرین لازم بوده است.

در این آب انبار 80 هزار متر مکعب آب جای میگرفته و دارای 336  ستون غول پیکر است که روی آنها تصویر معکوس یکی از شخصیتهای برجسته اساطیر رم باستان حک شده است.وجود ماهی کپور در این آب انبار نقش زینتی داشته و برای جلوگیری از آلودگی آب به کار می رفته است. آب انبار باسیلیکا سیسترن تلفیقی از تاریخ و داستان های رمانتیک بوده که زمان تماشای این بنای تاریخی با وجود صدای قطرات آب و نور کم، تماشای ماهی ها و قدم زدن در میان ستونها، تا حدی می توانید تاریخ و حس دوران بیزانس را لمس کنید.


آب انبار باسیلیکا سیسترن استانبول-الفبای سفر

بازارهای سنتی و محلی استانبول

غذاهای ترکیه، با ترکیب طعم های مختلف قاره ها و فرهنگ های مختلف، بسیار غنی و پر بار است.تمامی غذاهای با مواد اولیه تازه تهیه و طبخ می شوند که در بازارچه های محلی استانبول می توانید آنها را امتحان کنید. بیشتر از 200 بازارچه محلی در نقاط مختلف شهر برپا می شود که تاریخ این بازارهای محلی به زمان عثمانی می رسد.
این بازارچه های در ابتدا ممکن است شلوغ و پر تردد به نظر برسد اما با کمی قدم زدن در آن متوجه می شوید که با استقبال گرم فروشندگان مواجه خواهید شد، هر چند ارتباط بر قرار کردن با آنها شاید سخت باشد اما به دنبال محصولات با کیفیت باشید و شاید موفق شدید تا حدی نیز چانه بزنید.


بازارهای سنتی و محلی استانبول-الفبای سفر

محله ببک استانبول Bebek

ببک و به میزان کمتری اورتاکی، دو منطقه ای هستند که در تنگه بسفر قرار دارند و ارزش دیدن دارند، اما کمتر در میان گردشگران شناخته شده است.ببک یک محله پر جنب و جوش، سرسبز و لوکس است که در منطقه‌ی بشیکتاش واقع شده و اغلب افراد محلی و گردشگران در طول تعطیلات آخر هفته برای گردش به این محل می روند. در گذشته این محل تحت فرمانروایی عثمانیان بوده اما امروزه اثر زیادی از آثار تاریخی در آن به جای نمانده و به جای آن سازهای مدرن و لوکس در سراسر این منطقه به چشم می خورد.
یکی از محبوبیتهای محله ببک استانبول، قدم زدن و تماشای منظره تنگه بسفر است. روز خود را در تور استانبول، با خوردن صبحانه و چشم انداز بی نظیر این محل آغاز کنید و پس از قدم زدن در تنگه بسفر یک فنجان قهوه در یکی از کافه های این محله بنوشید. شبهنگام محله ببک نیز بسیار جذاب و پر جنب و جوش است.

محله ببک  استانبول-الفبای سفر

پارک سلطان احمد استانبول

پارک سلطان احمد یک پارک دنج و پر درخت است که بین مسجد آبی و مسجد ایا صوفیه واقع شده و یک حوض بزرگ با فواره در آن قرار دارد. این پارک محلی دنج و آرام برای ریلکس کردن و تماشای مساجد استانبول به ویژه در شب و در روشنایی نورهای مختلف و فواره رنگارنگ است.

در قسمت شمالی پارک یک ستون سفید مرمری بلند وجود دارد که یادگار دوران حکومت بیزانس است، همچنین میدان هیپودروم Hippodrome که با نام میدان سلطان احمد شناخته می شود نیز از دیگر آثار به جای مانده از بیزانس است که در گذشته محلی برای مسابقات اسب دوانی بوده است که این میدان در نزدیکی پارک سلطان احمد قرار دارد که می توانید از آن در تور استانبول تعطیلات خرداد بازدید کنید.

پارک سلطان احمد استانبول-الفبای سفر

       از استانبول بیشتر بدانیم؟

🔍 راهنمای حمل و نقل عمومی در استانبول

🔍 راهنمای سفر به استانبول

🔍 فستیوالهای تابستانی محبوب استانبول

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt