نکات مهم حمل مایعات در خطوط هوایی

نکات مهم حمل مایعات در خطوط هوایی

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 06 شهریور ، 1397

نکات مهم حمل مایعات در خطوط هوایی

در موقع سفر به هواپیما برای حمل وسایل و لوازم خود بهتر است از قوانین آن مطلع باشید. همراه با الفبای سفر قوانین حمل مایعات در هواپیما را بررسی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در موقع سفر به هواپیما برای حمل وسایل و لوازم خود بهتر است از قوانین آن مطلع باشید. همراه با الفبای سفر قوانین حمل مایعات در هواپیما را بررسی می کنیم.

توطئه های پنهانی در پروازهای هوایی

پس از حادثه‌ی ۱۱ سپتامبر، مقرارت خطوط هوایی بسیار سخت‌ گیرانه شد. محدودیت های برای چمدان‌ها و وسایلی که مسافران همراه خود به داخل هواپیما می‌برند ایجاد شد و بازرسی از آنها بسیار ریز بینانه و دقیق تر شد.این معیارها نیز در هنگام حادثه‌ متاثر کننده بریتانیا در ۱۰ آگوست ۲۰۰۶ سخت‌تر شد. پس از این اتفاق بود که ماموران امنیتی بریتانیا توطئه ی را کشف کردند که ۱۰ پرواز بین انگلستان و آمریکا را تهدید می‌کرد.
مواد منفجره‌ای که برای پیاده کردن این نقشه‌ی تروریستی مد نظر گرفته شده بود به شکل ژل و مایعات بود. پس از آن سازمان امنیت حمل و نقل آمریکا (TSA)  قوانینی را برای جلوگیری از ایجاد فجایای احتمالی وضع کرد.

نکات مهم حمل مایعات در خطوط هوایی-الفبای سفر

قوانین حمل مایعات در پروازهای هوایی

بر اساس قوانین  TSA ،  حمل مایعات و ژل‌ها در مقدار کم ، یک تهدید امنیتی یا مضر به شمار نمی رود. بنابراین مسافران قادر هستند مایعات با حجم و میزان کم در کیف دستی حمل کنند.بر طبق ۳-۱-۱ قانون TSA، هر مسافر مجاز به حمل مایعات و ژل به میزان کمتر از ۳ تا ۴ اونس (۱ اونس ۲۵ میلی لیتر) است.هر مسافر برای حمل مایعات باید آن را داخل پلاستیک شفاف قرار دهد و میزان مجاز حمل آنها 1 لیتر است و هر کس مجاز به حمل یک کیسه پلاستیکی است.

برای تعداد کیف‌ها یا پلاستیک‌های همراه مسافر نیز محدودیهای در نظر گرفته شده است. بنابر این اگر وسایل دارید که در آن مایعات وجود دارد فقط از راه چمدان‌های که مورد بررسی قرار گرفتند می‌توانید آنها را حمل کنید. مسافران همچنین هنگامی که از بازرسی عبور کرده‌ و در ترمینال هستند مجاز به خرید نوشیدنی‌ها، ژل‌ها و مایعات در هر اندازه ای هستند.

استرالیا، اتریش، بلژیک، بلغارستان، برزیل، کانادا، کیپ ورد، چین، جزایر کوک، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، مصر، استونی، فیجی، فنلاند، فرانسه، پلینزی فرانسه، آلمان، یونان، هنگ کنگ، مجارستان، ایسلند، هند، اندونزی، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، لیتوانی، لتونی، لوکزامبورگ، مالت، جزایر مارشال،مالزی، مالدیو، موریس، مکزیک، میکرونزی، مراکش، هلند، نیوزلند، نروژ، فیلیپین، لهستان، پرتغال، جمهوری کره، رومانی، صربستان، سنگاپور، اسلواکی، اسلونی، کره جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوییس، تونس، اوکراین و انگلستان کشورهایی هستند که این محدودیت‌ها و مقررات را برای حمل مایعات اجرا می کنند.

قوانین حمل مایعات در پروازهای هوایی-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt