جشن های تعجب بر انگیز اروپا

جشن های تعجب بر انگیز اروپا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 20 آذر ، 1397

جشن های تعجب بر انگیز اروپا

همراه با الفبای سفر قصد داریم چند جشن و مراسم خاص و متفاوت در اروپا را بررسی کنیم. فستوال های تعجب برانگیز و عجیب که طرفدارن زیادی دارد و برخی دارای تاریخچه کهن است. در ادامه با ما همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

همراه با الفبای سفر قصد داریم چند جشن و مراسم خاص و متفاوت در اروپا را بررسی کنیم. فستوال های تعجب برانگیز و عجیب که طرفدارن زیادی دارد و برخی دارای تاریخچه  کهن است. در ادامه با ما همراه باشید.

جشن جادوگران در آلمان

در 30 آوریل در منطقه ای در آلمان به نام هارتس هر سال جشن جادوگران بر گزار می شود. این جشن با قدمتی از قرن 17، در 20 شهر و روستای منطقه هارتس بر گزار می شود که با روشن کردن آتش و رقص و شادی همراه است. افراد شرکت کننده در این مراسم لباس شیطان و جادوگران را به تن داشته و با گریم و ظاهر آنها در جشن ظاهر می شوند. هر سال تعدادی زیادی به تماشای این مراسم می نشینند.

جشن جادوگران در آلمان-الفبای سفر

جشنواره گیتار هوایی در فلاند

این جشنواره که هر سال در فلاند برگزار می شود در واقع در آن از هیچ گیتاری استفاده نمی شود. بلکه به صورت گیتار هوایی یا گیتار مجازی اجرا می شود. به این شکل که تماشاگران به تماشای شرکت کنندگانی می پردازند که ادای گیتار زدن را در می آورند و تنها 1 دقیقه فرصت انجام این هنر نمایی را دارند! داوران این جشنواره علاوه بر ظاهر و لباس های فرد شرکت کننده به حرکت انگشتان دست فرد متقاضی در حین اجرا توجه می کنند.

جشنواره گیتار هوایی در فلاند-الفبای سفر

جشن مرکبات در فرانسه

لیمو و مرکبات در شهر مانتون در سواحل جنوب فرانسه نقش مهمی دارد و به همین دلیل در فوریه هر ساله مراسم با شکوهی در ستایش و شکر گذاری این میوه ها برگزار می گردد.در سال 1929 نیز شهر مارتون فرانسه بزرگترین تولید کننده مرکبات به شمار می رفته است.  در این جشنواره کارناوال بزرگی در شهر برگزار می شود که در آن اشیا و مجسمه های غول پیکر که با این میوه ها ساخته شده به نمایش گذاشته می شود. در سفر با تور اروپا بازدید از این جشن را فراموش نکنید.

جشن مرکبات در فرانسه-الفبای سفر

جشن تعقیب پنیر در انگلیس

گلاسترشر از مناطق تولید کننده پنیر است که در جنوب غربی انگلیس قرار دارد. در ماه می هر ساله به مدت 4 روز جشنی در این محل برگزار می شود که  در آن پنیرهای توپی شکل را از بالای تپه به سمت پایین قل می دهند و شرکت کننده گان باید آنها را شکار کنند. این پنیر ها با سرعتی تا 110 کیلومتر در ساعت قل داده می شوند بنابراین کمتر پیش می آید تا کسی موفق به شکار و گرفتن پنیرها شود.

جشن تعقیب پنیر در انگلیس-الفبای سفر

جشن مرسه در اسپانیا

جشن مرسه در اواخر سپتامبر در بارسلون برگزار می شود که از اهمیت زیادی برخوردار بوده به طوری که این جشن مهم کشور اسپانیا جزو لیست میراث فرهنگی و معنوی یونسکو قرار دارد.
قدمت این جشن از قرن 18 هم  بوده و نشان دهنده آداب و رسوم منطقه کاتالان است. از جذابیت ها که در این مراسم اجرا می شود می توان به ساختن برج های انسانی اشاره کرد.

جشن مرسه در اسپانیا-الفبای سفر

مسابقه پرتاب کیف دستی در آلمان

مسابقه جام جهانی پرتاب کیف دستی که در شهر  بوتروپ در آلمان برگزار می گردد از دیگر مسابقات تعجب بر انگیز است. شرکت کنندگان از کشورهای مختلف به عنوان نماینده آن کشور در این  مسابقه شرکت می کنند. برای انجام این کار هر فرد متقاضی باید تمامی مهارت و تکنیک لازم را به کار ببرد تا بتواند کیف دستی را به دورترین محل ممکن پرتاب کند!

مسابقه پرتاب کیف دستی در آلمان-الفبای سفر

فوتبال همراه با کتک کاری در ایتالیا

در یکی از میدان های فلورانس ایتالیا هر سال فوتبال های تاریخی برگزار می شود. این مسابقه خشونت آمیز دارای قدمتی از قرن 16 هم است.  فینال این مسابقه در 24 ژوئن برگزار می شود و تیم های متقاضی گوناگون در آن به رقابت می پردازند. در این مسابقه مانند سایر مسابقات فوتبال، باید توپ درون دروازه تیم رقیب جای بگیرد با تفاوت عجیبی که در آن کتک کاری و زدن مشت و لگد مجاز است!

فوتبال همراه با کتک کاری در ایتالیا-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt