7فستیوال عجیب و هیجان انگیز دنیا

7فستیوال عجیب و هیجان انگیز دنیا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 23 آبان ، 1399

7فستیوال عجیب و هیجان انگیز دنیا

آداب و رسوم و هر کشور دارای تاریخچه منحصر به خود است که برخی دارای ریشه مذهبی و برخی بر اساس افسانه های قدیمی است. تقریبا در همه کشورها جشن های مختلف برگزار می شود که برخی سرگرم کننده و برخی تا حدی با خشونت همراه هستند که تعدادی را با الفبای سفر بررسی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

آداب و رسوم و فرهنگ هر کشور دارای تاریخچه منحصر به خود است که برخی دارای ریشه واعتقاد مذهبی و برخی بر اساس داستان ها و افسانه های قدیمی است. تقریبا در همه کشورها جشن ها و مراسم های مختلف برگزار می شود که برخی سرگرم کننده و هیجان انگیز و برخی تا حدی با خشونت همراه هستند.تعدادی از این  فستیوال ها بسیار خاص و عجیب هستند که همراه با الفبای سفر برخی از آنها رو بررسی می کنیم.

1.جشنواره پرش از روی نوزادان.اسپانیا

فستیوال پرش از روی نوزدان که در اسپانیا صورت می گیرد که ریشه مذهبی آن به سال 1620 بر می گردد و یک مراسم سنتی و کاتولیک کورپس کریستیاست که هر سال در ژوئن در پرو برگزار می شود.
در این مراسم مردانی با لباس و شلوارهای زرد و قرمز که سمبل شیطان هستند از روی نوزانی که روی تشکی روی زمین خوابیده اند، می پرند.بر اساس اعتقاد مردم این کشور، این کار باعث دور شدن از شر شیطان و رفع بلا و بیماری از جسم نوزدان می شود.

جشنواره پرش از روی نوزادان.اسپانیا-الفبای سفر

2.جشنواره بشقاب پرنده. نیومکزیکو

در شهر رازول نیومکزیکو جشنواره شاد و هیجان انگیز در 4 ژوئیه فستوال بشقاب پرنده برگزار می شود. بر اساس داستان های نقل شده در سال 1947 شی عجیب در آسمان دیده شد که سقوط کرده و عده ای که در آن محل حضور داشند ادعا کردن که این شی نورانی مربوط مربوط به سیارت دیگر است! در این جشنواره جذاب مراسم های محلی برگزار شده و شامل موسیقی زنده و انواع غذاها و جشن های خانوادگی است.


جشنواره بشقاب پرنده. نیومکزیکو-الفبای سفر

3.فستیوال گل بازی.کره جنوبی

 در این فستیوال که تابستان هر سال در شهر بوریئونگ برگزار می شود دو میلیون نفر شرکت می کنند. این جشنواره بازی با گل و لای است و با این که یک جشن کثیف است یکی از معروف ترین فستیوال های این کشور است.

گلی که در این جشنواره مورد استفاده قرار می گیرد سرشار از مواد معدنی بوده و در ساخت مواد آرایشی هم از آن استفاده می شود. به عبارتی دیگر برگزار شدن این جشنواره یک شیوه بازاریابی در محصولات آرایشی این کشور محسوب می شود. مدت برگزاری این فستیوال نیز دو هفته است.

فستیوال گل بازی.کره جنوبی-الفبای سفر

4.جشنواره جنگ پرتغال. ایتالیا

قدمت برگزاری این مراسم به قرون وسطی و افسانه ای مرتبط به شورش های آن دوران بر می گردد.دو گروه در فستیوال خشونت آمیز جنگ پرتغال حضور دارند: گروه اول افراد سوار بر ارابه هستند که پرتاب کننده پرتغال ها هستند و گروه دوم افراد پیاده هستند. بر اساس تاریخچه این جشنواره مردم نماد افراد شورشگر و پرتاپ کنندگان پرتغال که بر اربه سوار هستند محافظان نجیب زادگان هستند. جشنواره جنگ پرتغال درطی 3 روز در ماه فوریه برگزار می شود.

جشنواره جنگ پرتغال. ایتالیا-الفبای سفر

5.فستیوال آرد و تخم مرغ. اسپانیا

فستیوال آرد و تخم مرغ که یک جشن سنتی است به نام قدیس های بی گناه شهرت دارد، دارای قدمتی 200 ساله است. این فستیوال که در 28 دسامبر و در شرق اسپانیا برگزار می شود، افراد لباس های نظامی پوشیده عینک های بزرگ به صورت خود می زنند و به سمت هم تخم مرغ و آرد پرتاپ می کنند که صحنه های این مراسم مثل میدان جنگ وتخم مرغ ها حکم گلوله دارند. در سفر با تور اروپا از دیدن این جشنواره لذت ببرید.

فستیوال آرد و تخم مرغ. اسپانیا-الفبای سفر

6.جشنواره رنگ. هند

جشنواره رنگ و جشن هولی از فستیواهای سنتی کشور هندوستان است که در سفر با تور هند می توانید در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنید. زمان برگزاری این مراسم در آغاز بهار است که نشان از زنده شدن طبیعت است. فستیوال رنگ نماد پیروزی خوبی بر بدی ها و نشانه شادی و ادامه زندگی در مردم است که با پاشیدن پودرهای رنگی که از گیاه تهیه شده و بادکنک های پر از آب رنگی صورت می گیرد و با رقص و آتش بازی های بزرگ همراه است، با این اعتقاد که آتش فضا و محیط را از وجود شیطان پاک می کند.این پودرهای رنگی  دارای خاصیت درمانی و جلوگیری از بروز برخی از بیماریها است و در مجموع کل این جشن و آدابش به معنی همراهی، اتحاد، برابری و شادی در میان مردم هند است.

جشنواره رنگ. هند-الفبای سفر

7.جشنواره هنری چتر.پرتغال

در جشنواره چتر پرتغال که در تابستان برگزار می شود آسمان این شهر پر از چترهای رنگی زیبا می شود که علاوه بر جلوه زیبای که می بخشند سایه بر سر عابران پیاده در گرمای تابستان می افکنند.این فستیوارل از سال 2012 برگزار می شود و به عبارتی جشنواره هنر آگیتا گوئدا، رویداد معروف سالانه شهر آگوئدا را به تصویر می کشد. سرتاسر خیابان های پر رفت و آمد این چترهای رنگی با ریسمان و به سبک نوین قرار دارند.


جشنواره هنری چتر.پرتغال-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt