آشنایی با چند خانه ی شناور روی آب

آشنایی با چند خانه ی شناور روی آب

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 آذر ، 1402

آشنایی با چند خانه ی شناور روی آب

یک نمونه از جاذبه های گردشگری جالب و جذاب که توریست های زیادی را مجذوب می کند، خانه های شناور بر روی آب است. در خیلی از کشورها این نوع خانه ها وجود دارد که بر روی رودخانه و دریاچه ها شناورند و حتی پرجمعیت نیز می باشند. با الفبای سفر با تعدادی از این شهرها آشنا می شویم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

یک نمونه از جاذبه های گردشگری جالب و جذاب که توریست های زیادی را مجذوب می کند، خانه های شناور بر روی آب است. این خانه ها تنها در شهر ونیز ایتالیا قرار ندارد، بلکه در خیلی از کشورها این نوع خانه ها وجود دارد که بر روی رودخانه و دریاچه ها شناورند و حتی پرجمعیت نیز می باشند. شاید شهر ونیز از این لحاظ دارای شهرت باشد اما دیدن این خانه های زیبا در کشورهای دیگر نیز خالی از لطف نیست. با الفبای سفر با تعدادی از این شهرها آشنا می شویم.

سانتاکروز دل ایسلوته ـ کلمبیا

سانتاکروز دل ایسلوته،  یک جزیره ای کوچک است که نزدیک جزایر کارائیب در کشور کلمبیا قرار دارد.1200 نفر در این جریزه ساکن هستند که به عبارتی ، پرجمعیت ترین جزیره شناور به شمار می رود. بر روی سطح این جزیره 90 خانه قرار دارد و نکته جالب اینکه در این جزیره ساحل تفریحی و پلاژ شنا وجود ندارد. در سانتاکروز دل ایسلوته قبرستان وجود ندارد و ساکنین مردگان را در سرزمین اصلی خودشان دفع می کنند، همچنین این جزیره از نیروی  برق نیز محروم است و آنها آب آشامیدنی را از سرزمین مادری  خود تهیه می کنند.

سانتاکروز دل ایسلوته ـ کلمبیا-الفبای سفر


مکزکالتایتن ـ مکزیک

مکزکالتایتن جزیره کوچک 800 نفری است که در سواحل ایالت نایاریت واقع شده است. این منطقه به عنوان زادگاه آزتک ها شهرت دارد و آثار باستانی  زیادی از این قوم  در این محل به جا مانده است. در فصل های خشک این جزیره مانند سایر جزیره است، اما در فصل های که باران مکرر می بارد تمام سطح این جزیره بر روی آب شناور می شود و عبور و مرور مردم نیز توسط قایق صورت می گیرد. با توجه به جاذبه های تاریخی زیبای این منطقه و شناور بودن آن، توریست های زیادی از محل بازدید می کنند و اقتصاد جزیره مکزکالتایتن نیز از راه گردشگری تامین می شود.

مکزکالتایتن ـ مکزیک-الفبای سفر

لیندااُ ـ آلمان

شهر لیندااُ جزیره ای است که در قسمت شرقی دریاچه کنستانس در ایالت باواریا قرار گرفته است. این جزیره از سوی یک جاده باریک به سرزمین اصلی متصل می شود.وجود آثار تاریخی به جا مانده از امپراتوری روم در قرن یکم میلادی، این محل را به یک شهر تاریخی تبدیل کرده است، به ویژه وجود صومعه ای با قدمت از قرن 13 بر جذابیت این جزیره افزوده است.این جزیره 25 هزار نفری با توجه به معماری منحصر به فرد و شناور بودنش توریست های زیادی را مشتاق به بازدید می کند.

لیندااُ ـ آلمان-الفبای سفر

ووژِن ـ چین

این شهر جزو شش شهر باستانی است که در بخش جنوبی رودخانه یانگ تسه چین واقع شده است.ووژن دارای چشم انداز و طبیعتی بسیار زیبا است و گردش در میان آب راهه ها توسط تاکسی آبی تجربه لذت بخشی است. اگر برای سفر خود تور چین  را انتخاب کرده اید حتما تماشای این محل زیبا را فراموش نکنید. قدمت این شهر کهن 1300 سال  بوده و وجود پل های سنگی قدیمی و کنده کاری های چوبی باستانی و سایر آثار تاریخی زیبایی ووژن را دوچندان کرده است.

ووژِن ـ چین-الفبای سفر

کوپانی ـ تایلند

در یکی از مناطق زیبای کشور تایلند، دهکده ماهیگیری کوپانی در ایالت فَنگ آنگا با جمعیتی بالغ بر2000  نفر وجود دارد که این دهکده بر روی آب شناور بوده و دارای جذابیت های زیادی است.این دهکده زیبا توسط اعضای دو خانواده قدیمی ماهیگیر در این محل ساخته شده است و عمده جمعیت این منطقه را اعضای این دو خانواده تشکیل داده است.از جمله جاذبه های دهکده شناور کوپانی، زمین فوتبال شناوری است که توسط کودکان محلی با استفاده از تکه های قدیمی چوب و قایق های ماهیگیری ساخته شده است. اگر مقصد سفر شما کشور تایلند است با تور تایلند بهار 97 حتما سری به  این دهکده شناور زیبا بزنید.

کوپانی ـ تایلند-الفبای سفر

هَلونگ ـ ویتنام

این روستای شناور زیبا در میان آب های خلیجی و در شمال شرقی ویتنام واقع شده است. شغل مردم این جزیره هزار نفری ماهیگیری است و به علت زیبایی های که در خود نهفته جزو لیست آثار یونسکو قرار گرفته است.  صخره های بزرگ در میان آبهای این خلیج دارند و جذابیت این مناطق را دو چندان می کند. امکان ایجاد فعالیت های گردشگری در روستای هلونگ وجود ندارد ولی تماشای مناطق اطراف این محل با قایق امکان پذیر است.

هَلونگ .ویتنام- الفبای سفر

یوروس ـ پرو

یکی از جذابترین و متفاوت ترین محلهای مسکونی دنیا دهکده یوروس است که در قلب دریاچه تیتیکاکا قرار دارد. جمعیت این محل حدود 2000 نفر است و درآمد آنها بیشتر از راه صنایع دستی است. در ساخت این مکان از نی خشک به نام توتورا استفاده شده که در ابتدا به عنوان اهداف دفاعی بوده است. بعد از ساختن هر محل اقامت، آن  را به آب دریاچه می اندازند تا نی ها با خیس شدن  در آب ثابت بماند. هر محل مسکونی نیز پس از 30 سال و به دلیل پوسیدگی در عمق و فرونشینی، باید مجددا از بالا ترمیم و جایگزین شود.

یوروس . پرو-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt