کدام جاذبه های دیدنی اندونزی را نباید از دست داد؟

کدام جاذبه های دیدنی اندونزی را نباید از دست داد؟

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 20 آذر ، 1397

کدام جاذبه های دیدنی اندونزی را نباید از دست داد؟

اندونزی بین اقیانوس آرام و هند قرار دارد و دارای شبه جزیره های متعدد و زیادی است با انواع جاهای دیدنی و سواحل زیبا که هر کدام جذابیت های خاص خود را دارد. در میان تمامی مکان های دیدنی چند جای کم نظیر را به شما معرفی می کنیم با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

برای شروع یک سفر ابتدا تصمیم بگیرید که به کدام کشور می خواهید سفر کنید، بهتر است بدانید که کشور اندونزی بین اقیانوس آرام و هند  قرار دارد و دارای شبه جزیره های متعدد و زیادی است با انواع جاهای دیدنی و سواحل زیبا که هر کدام جذابیت های خاص خود را دارد. در میان تمامی مکان های دیدنی چند جای کم نظیر را به شما معرفی می کنیم با الفبای سفر همراه باشید.

کوه باتور

کوه باتور در شمال شرقی بالی در یکی از کم نظیر ترین و زیباترین مناطق این کشور قرار دارند. کوه باتور یک کوه آتشفشانی فعال به شمار می رود و دارای چند روستا و یک دریاچه می باشد. کوهپیمایی و صعود به آن کار دشوار نیست و در مقابل با رفتن به قله آن با چشم انداز زیبایی روبه رو خواهید شد.این کوه یک کوه مقدس نیز به شمار می رود و دریاچه ی زیبای آن با قدمتی حدود ۲۸،۵۰۰ سال به زیبایی این منطقه افزوده است. تماشای طلوع آفتاب و مناظر اطراف روستاهای این کوه بسیار لذت بخش است.

کوه باتور اندونزی-الفبای سفر

پورا لوهور اولوواتو

پورا لوهور اولوواتو یکی دیگر از شبه جزایر اندونزی است که در جنوب بالی واقع شده است. در این محل، معبد شگفت انگیز و کهن  پورا لوهور اولوواتو، بر بالای صخره ای از جنس سنگ آهک قرار دارد که قدمت آن به قرن 11 باز می گردد. این معبد یکی از نُه معبد بزرگ و مهم هندوئیسم به شمار می رود که تا روی دریا امتداد پیدا کرده که از جذابیت های دیگر آن می باشد.
تنها کشیش های هند اجازه دارند تا به این معبد مقدس وارد شوند، اما تماشای مناظر اطراف و دریا و نقاط سر سبز و دیدنی، مجسمه های گانِشا که  در اطراف معبد پورا لوهور اولوواتو وجود دارد و همچنین تماشای میمون های که در این جزیره زندگی می کنند بسیار تجربه لذت بخشی است. در هنگام سفر با تور اندونزی دیدن این محل جذاب را فراموش نکنید.


جزیره پورا لوهور اولوواتو اندنزی-الفبای سفر

پورا بساکی

معبد پورا بساکی که به عنوان معبد مادر نیز مشهور است، در جنوب غربی بر روی دامنه کوه گوانگ آگونگ بلندترین کوه بالی که یک آتشفشان فعال است واقع شده و دارای نه جهت است که برای محافظت جزیره در برابر آسیب‌های شیطانی ساخته شده است. این معبد با قدمتی 10 هزار ساله و ارتفاعی بیش از هزار متر، دارای ۲۸ سازه است که بر روی هفت تراس و در 6 طبقه به شکل صعودی بنا شده‌ است.
معماری این بنا پیچیده و شگفت انگیز بوده و هر توریستی را مجذوب خود می کند، این معبد یک مکان مقدس برای بوداییان به شمار می رود و در مجموع  متشکل از چهل و هشت معبد است که معبد اصلی پورا را شامل می شود. مناظر شگفت انگیزی اطراف این معبد را احاطه کرده که جذابیت این محل را دو چندان کرده است.

معبد پورا بساکی-الفبای سفر

 الون دانو براتان

معبد اولون دانو براتان که نام دیگر آن  معبد پورا براتان است در غرب دریاچه براتان قرار دارد. 4 قرن از قدمت این معبد حیرت انگیز می گذرد. دریاچه براتان یکی از بزرگترین دریاچه های بالی است که اطراف آن را طبیعت بی نظیری در بر گرفته است. به دلیل قرار داشتن این معبد در نزدیکی دریاچه در موقع بالا آمدن سطح آب گویا که این معبد در آب شناور است.

معبد پورا اولون دانو که توسط پادشاه منگوی بنا شده، یک معبد هندو – بودایی است که  در آن الهه دریاچه به عنوان سنبل باروری مورد ستایش قرار می گیرد و دارای 4 اردگاه است که 2 تای آنها به در زیر آب احاطه شده اند.  اخیرا مراسم مخصوص خدای آب ، دریاچه و رودخانه توسط مردم بالی به افتخار "دوودانوو" در این محل برگزار می شود. این معبد از اصلی ترین منابع آب رسانی به نواحی اطراف محسوب می شود و در داخل آن مجسمه بزرگ بودا قرار دارد. معبد پورا اولون دانو یک جاذبه دیدنی جذاب بالی به شمار می رود.

معبد اولون دانو براتان اندونزی-الفبای سفر


6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt