4 جاذبه شگفت انگیز هند

4 جاذبه شگفت انگیز هند

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 آذر ، 1397

4 جاذبه شگفت انگیز هند

هند کشور 72 ملت با تعداد بی شماری قومیت، ملیت و نژادهای مختلف و انواع جاذبه های حیرت آور که چشم هر توریست را خیره می کند یک مقصد سفر متفاوت و خاص است. با الفبای سفر همراه باشید تا از میان جاهای دیدنی هند، چند جاذبه جذاب را به شما معرفی کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

هند کشور 72 ملت با تعداد بی شماری قومیت، ملیت و نژادهای مختلف و انواع جاذبه های حیرت آور که  چشم هر توریست را خیره  می کند یک مقصد سفر متفاوت و خاص است. در میان سفر به کشورهای آسیایی  ، انتخاب کشور هند برای مسافرت با کشف شگفتی های زیادی همراه است، با الفبای سفر همراه باشید تا از میان جاهای دیدنی هند، چند جاذبه جذاب را به شما معرفی کنیم.

1. قصر میسور

این قصر زیبا و سلطنتی با معماری فوق العاده در جنوب هند در شهر میسور در کارناتکا قرار دارد. این محل جایی برای برگزاری مهمان های دربار بوده است. قصر میسور دارای 3 طبقه بوده و از سنگ گرانیت خاکستری رنگ با گنبدهای مرمر قرمز  متشکل بوده که بر روی ستون های بزرگ قرار دارد.
 این بنا 2 سالن اجتماعات  مشهور و 18 معبد را در خود جای داده است. داخل آن نیز با آینه و شیشه و درهای چوبی کنده کاری شده تزیین شده است. اطراف این کاخ نیز باغ سرسبز و زیبای وجود دارد که جلوه آن را دوچندان کرده است.

 سنگ بنای کاخ میسور در قرن 14 زده شده اما بارها بازسازی شده است. در سال 1897 این کاخ در آتش سوخت و یک معمار بریتانیایی بازسازی آن را برعهده گرفت. اشیایی گرانبها با قدمتی بیش از 700 سال  مانند مجسمه ها، نقاشی و انواع سلاح مانند نیزه و شمشیر در این کاج وجود دارد، همچنین یک زین چوبی  که برای فیل است با 84 کیلو طلا که برای تزیین آن مورد استفاده قرار از جمله جاهای دیدنی این کاخ است.

قصر میسور هند-الفبای سفر

2.معبد ماهابودی

معبد ماهابوی در پانتا در ايالت بيهار هند قرار دارد. محل مقدسی که به طور کامل از خشت ساخته شده ؛با قدمتی که زمان آن به قرن 5 و 6 میلادی بر می گردد که بودا در این محل به روشن بینی دست یافت.  نام معبد ماهابودی همچنین در فهرست ميراث جهاني يونسكو به چشم می خورد.


در شمال شرقی این معبد نیز گنبد انيمشلوكا و مجسمه بودا که به درخت مقدس خیره شده است قرار دارد که بسیار دیدنی است.این معبد یک نمونه مثال زدنی و بسیار زیبا از خشت زنی و چینه بندی هندی به شمار می رود که سنت های معماری را مورد تاثیر قرار داده است.  در چهار گوشه برج مركزي، چهار برج كوچك وجود دارد که ارتفاع برج مرکزی 55 متر است و در قرن 19 بازسازی شده است.دور معبد ماهابوی نیز گذرگاهی مرمرین وجود دارد و زمین این محل نیز تخته های نیایش پوشیده شده است که مراسم مذهبی بودایی در سکوت در این قسمت انجام می شود.

معبد ماهابودی هند-الفبای سفر

3.قلعه عامر

قلعه عامر در شهر عامربر روی یک تپه در ایالت راجستان هند قرار دارد. شهرت این قلعه به علت سبک هنری هندی و جذابش است. قلعه عامر چشم اندازی رو به دریاچه مائوتا داشته و دارای برج های بزرگ و چندین دروازه و مسیرهای سنگفرش شده است.
سنگ مرمر و ماسه سنگ قرمز، بنای این کاخ باشکوه را تشکیل داده اند که بر روی 4 سطح قرار گرفته که کدام از این سطوح دارای یک حیاط است. دژ عامر از چندین بخش تشکیل شده است، دیوان عالم، دیوان خاص؛ کاخ آینه یا زندان مندیر، و سوخ نیواس. بادهای مصنوعی و خنک نیز در آن دست شده که داخل دژ روی یک آبشار آب می وزند.

این کاخ محل اقامت راجپوت ماهاراجای و خانواده هایشان بوده است که با قلعه ی جیگار، بلافاصله روی تپه عقاب ها در محدوده ی تپه ی آراوالی قرار داشته و به علت اینکه با یک راهرو زیر زمینی به هم متصل می شوند هر دوی آنها یک مجموعه حساب می شوند.

این راهرو محل فرار در هنگام جنگ بود که اعضای خانواده ی سلطنتی و دیگران می توانستند در قلعه ی عامر هند به سمت قلعه ی جیگار تغییر مسیر بدهند.

قلعه عامر هند-الفبای سفر

4. شهر طلایی جیسلمر

شهر  طلایی جیسلمیر در راجستان هند قرار دارد. علت شهرت نام آن،  وجود شن و سنگ های شنی زرد است که باعث به وجود آمدن سایه زردرنگ طلایی در شهر شده که جلوه بسیار باشکوهی دارد.جیسلمر ‏در 575 کیلومتری شهر جیپور واقع شده است ‏به علت قرار گرفتن در صحرای ‏Thar‏ ، یکی از محبوب ترین نقاط دیدنی هند محسوب می شود.

معابد و قلعه های تاریخی و کهن زیادی در این شهر قرار دارد با قدمتی از قرن 12 که از مهم ترین آن می توان به قلعه جیسلمیر اشاره کرد که  در سال 1156 ساخته و یکی از بزرگترین دژهای  ‏شهرهای قدیمی محافظت شده در جهان است که به ثبت جهانی  نیز رسیده است. دیوارهای این دژ تاریخی مانند طلا می درخشد و به همین علت به قلعه طلایی نیز شهرت دارد. در سفر با تور هند بازدید از این مناطق تماشایی و حیرت آور را از دست ندهید.


شهر طلایی جیسلمر-الفبای سفر



      
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt