5 جاذبه دیدنی صربستان

5 جاذبه دیدنی صربستان

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 آذر ، 1402

5 جاذبه دیدنی صربستان

در سال های اخیر کشور صربستان مورد توجه توریست های زیادی قرار گرفته است.کشوری در اروپا که دیدنی ها وصف ناپذیرش بسیار جذاب و تماشایی است. با الفبای سفر از چند جاذبه گردشگری بلگراد آگاه شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در سال های اخیر کشور صربستان مورد توجه توریست های زیادی قرار گرفته است.کشوری در اروپا به پایتختی بلگراد که دیدنی ها و فستیوال های وصف ناپذیرش بسیار جذاب و تماشایی است. گشت و گذار و تفریح در یک شهری با جمعیت دو میلیون نفر که جاها و لذتهای جدیدی برای کشف کردن دارد. با الفبای سفر از چند جاذبه گردشگری بلگراد آگاه شوید.

1.مجمع ملی

مجمع ملی محلی است که درآن تاریخ صربستان نوشته شده که در میدان Nikola Pašić واقع شده است. در مجمع ملی تصمیمات مهم این کشور گرفته می شود و از نظر ظاهری نیز دارای معماری زیبا و باشکوهی است. در این محل از افرادی که در زمینه های گوناگون موفق بوده اند مانند ورزشکاران و مدال آوارن قدر دانی می شود. برای شناخت بیشتر با تاریخ صربستان بازدید از این محل را از دست ندهید.

مجمع ملی صربستان-الفبای سفر

2.بنای یادبود قهرمان کالمگدان

تاریخچه ساخت این بنای یاد بود به پیروزی صربستان بر امپراتوری های عثمانی، اتریش و مجارستان بر می گردد. طول این بنا 14 متر بوده و یک نماد معروف بوده که در قلعه بلگراد قرار دارد. این محل دارای چشم انداز زیبا و جذاب به رودهای دانوب و ساوا بوده و گردشگران و توریست های زیادی علاوه بر بازدید از این بنا از مناظر اطراف رودها نیز لذت می برند.

بنای یادبود قهرمان کالمگدان صربستان-الفبای سفر

3.خیابان نز میهایلووا

 نام خیابان نز میهایلووا برگرفته از اسم  یک پرنسس صربی و قدمت آن مربوط به دوره عثمانی است. در این خیابان یک کیلومتری، انواع مراکز خرید لوکس و مشهور و مکان های قدیمی وجود دارد. محلی زیبا که با قدم زدن در آن علاوه بر گشت و گذر در مراکز خرید مختلف می توانید از کلی آثار تاریخی بازدید کنید. این خیابان بعد از قرن نوزدهم به دلیل لوکس بودن بناها و ساختمانها به یک خیابان معروف در صربستان تبدیل گشته است.

خیابان نز میهایلووا-الفبای سفر

4.آدا سیگانلیا

این جزیره مصنوعی زیبا در در رودخانه ساوا در بگراد قرار دارد. این جزیره دارای مناظر زیبا و سرسبز بوده و همچنین امکانات ورزشی زیادی مانند تنیس، راگبی ، اسکی و قایقرانی، در این محل برای ورزش دوستان وجود دارد. جنگل ها وسیع و دیدنی با گل و گیاهان مختلف در جزیره آدا سیگانلیا وجود دارند همچنین حیات وحش و انواع حیوانات گوناگون، زیبایی این منطقه را دوچندان کرده است. گردشگران زیادی هر ساله از این جزیره بازدید کرده و لذت می برند. در سفر با تور لحظه آخری بلگراد بازدید از این محل را فراموش نکنید.

آدا سیگانلیا صربستان-الفبای سفر

5.کلیسای سنت ساوا

کلیسای جامع سنت ساوا یکی  از بزرگترین کلیساهای جامع ارتدکس در جهان به شمار می رود. طول ساختمان کلیسا 91 متر بوده و اطراف آن  تعدای حوضچه و باغ قرار دارد. نمای شهر بلگراد از بالای این کلیسا قابل مشاهده است. سردر ورودی این کلیسا متشکل از سنگ مرمر و گرانیت بوده و صلیب طلایی روی گنبد نیز به زیبایی آن افزوده است. موزاییک های برجسته بر روی سقف گنبدی آن وجود داشته که بسیار جذاب و دیدنی است.



کلیسای سنت ساوا صربستان-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt