6 تفریح جذاب در گرجستان

6 تفریح جذاب در گرجستان

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 10 اردیبهشت ، 1398

6 تفریح جذاب در گرجستان

در سفرهای مختلف همه به دنبال تفریح وکسب تجربه های جدید هستند. در کنار آثار تاریخی و باستانی هر شهر ، انواع گشت و گذارهای گوناگون وجود دارد. ما می خواهیم تعدادی از تفریحات جذاب در گرجستان را به شما معرفی کنیم، با الفبای سفر چند مورد از آنها را بررسی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در سفرهای مختلف با تور همه به دنبال تفریح و هیجان و کسب لذت و تجربه های جدید هستند. در کنار آثار تاریخی و باستانی هر شهر و کشور، انواع گشت و گذارهای گوناگون، پارکها، طبیعت گردی، مراکز خرید، غذاهای خوش طعم و رنگارنگ وجود دارد. در میان تمامی این کشورها و شهرها ما می خواهیم تعدادی از گشت و گذارهای جذاب در گرجستان را به شما معرفی کنیم، با الفبای سفر چند مورد از آنها را بررسی می کنیم.

1.تله کابین تفلیس

یک تجربه پرهیجان در پایتخت گرجستان، تفلیس، سوار تلکابین شدن در ایستگاه  بوستان رایک و رسیدن به قلعه ناریکلا است. در هنگام سفر با تلکابین از تماشای مناظر خیره کننده و سرسبز تفلیس لذت خواهید برد. علاوه بر قلعه ناریکالا، به 2 جاذبه گردشگری تفلیس که  باغ گیاه شناسی و پل صلح و یا پل پیس  است نیز، با استفاده از تله کابین دست رسی خواهید یافت. سوار شدن و گشت و گذار با تله کابین تفلیس را از دست ندهید با این کار نه تنها از چشم انداز این شهر لذت خواهید بلکه چندین جای دیدنی را نیز مشاهده خواهید کرد.

تله کابین تفلیس-الفبای سفر

2. گشت و گذار در شهر قدیم تفلیس

شهر قدیم تفلیس بخش مهم و مرکزی تفلیس است. این منطقه پر است از ساختمان های قدیمی و تاریخی با معماری های باشکوه و زیبا همچنین رستوران و کافه های دنج و پر طرفدار که می توانید پس از تماشای این ناحیه زیبا به یک کافه رفته استراحت کنید و در تور تلیس تابستان 98 یک فنجان قهوه بنوشید و لذت ببرید.
نکته جالب در مورد شهر قدیم تفلیس این است که برروی چشمه های گوگردی قرار دارد. از حمام های گوگردی دیدن کنید و حتی می توانید یک تجربه جدید در این حمام ها را کسب کنید. از میان این حمام های گوگردی ،حمام قدیمی ارکل و حمام زیبای شرلی از مشهور ترین آنها هستند.

شهر قدیم تفلیس-الفبای سفر

3.امتحان کردن غذاهای خوش طعم گرجی

خوردن غذاهای گرجی را فراموش نکنید. طعم و مزه این غذاها فوق العاده است به ویژه غذاهای بین المللی مانند خاچاپوری. نان های گرجی و پنیرهای این منطقه را حتما امتحان کنید. یک رستوران خوب را انتخاب کرده و از میان تمامی غذاهای رنگارنگ گرجی انتخاب کرده میل کنید و لذت ببرید.
انواع سالاد های که به عنوان پیش غذا سرو می شوند با همراه پنیر و سس مخصوص، مانند سالاد مرغ. گردو یکی از افزودنی‌های مهم در گرجستان است که به صورت ضخیم و کرمی تزیین می گردد و پیش غذاهای لذیذ مانند بادریجیا نایگویت (رولت گردو و بادمجان)، خینکالی (سوپ دامپلینگ) چیکتمی (سوپ مرغ) تنها بخشی از غذاهای خوشمزه گرجی هستند.

غذاهای خوش طعم گرجی-الفبای سفر

4.مراکز خرید و بازارهای سنتی تفلیس

 بازارهای سنتی تفلیس با بافت و معماری قدیمی و انواع کالاها و خوراکی های رنگارنگ بسیار تماشایی هستند. کالا ها دارای برچسب قیمت نیستند و اگر قصد خرید دارید می توانید کمی چانه بزنید. بازار دست فروش های درای بریج نیز یکی از بازارهای محبوب گرجستان است، که می توانید  انواع هنرهای دستی، نقاشی، صنایع دست ساز چوبی، ظروف و مبلمان قدیمی روسی رو در آنجا تهیه کنید.
گرجستان دارای بازارهای لوکس نیز می باشد با اجناس گوناگون و متنوع که حتی اگر قصد خرید ندارید می توانید در این پاساژها به گشت و گذار بپردازید. از بهترین مراکز خرید در تفلیس می توا  به ایست پوینت، درای بریج مارکت و... اشاره کرد.

بازارهای سنتی تفلیس-الفبای سفر

5.تماشای طبیعت خیره کننده گرجستان

طبیعت باتومی و تفلیس و کوه های قفقاز وصف ناشدنی است. مناظر بی نظیر و چشم اندازهای شگفت انگیز و سرسبز این منطقه هر توریست را مجذوب خود می کند. سواحل و دریا نیز جاذبه ها و جاهای دیدنی منحصر به خود را دارد. در تفلیس پارک های  زیبایی وجود دارد مانند  پارک ملی توشتی که در دامنه های قفقاز قرار دارد که در افق های دوردست آن تماشای غروب خورشید و کوههای سر به فلک کشیده بسیار لذت بخش است. پارک ملی تفلیس نیز با انواع گیاهان وحیوانات مختلف که می توانید در پارک به پیاده روی بپردازید یا در مسیرهای معروف دوچرخه سواری، دوچرخه سواری کنید.

طبیعت خیره کننده گرجستان-الفبای سفر

6.موزه های تفلیس

رفتن به موزه های تفلیس خالی از لطف نیست و با فرهنگ و تاریخ کشور گرجستان تا حدی آشنا خواهید شد. از جمله موزهای تفلیس مانند موزه قوم نگاری که به ۱۰ قسمت مختلف تقسیم می شود و در هر ساختمان نیز اشیا و مجموعه هایی مربوط به همان بخش، مانند لباس های محلی، سرامیک، ظروف و وسایل زندگی روزمره به نمایش گذاشته شده است. یکی دیگر از موزه های تفلیس موزه هنرهای زیبا تفلیس است که  نمایش هنرهای زیباست و در آن مجموعه هایی از آثار هنری باستانی و قرون وسطی ، تندیس های مذهبی، صلیب و جواهراتی از فلزها و سنگ های قیمتی وجود دارد. برای آگاهی از قیمت تور گرجستان با کارشناسان الفبای سفر در ارتباط باشید.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt