سفر به ترکیه در فصل بهار

سفر به ترکیه در فصل بهار

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 14 دی ، 1401

سفر به ترکیه در فصل بهار

ترکیه از جذاب ترین مقصدهای سفر برای ایرانیان است.آب و هوای ترکیه در فصلهای مختلف سال آفتابی و معتدل است،.اما آب و هوای ترکیه در بهار چگونه است؟؟ با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

ترکیه کشور همسایه ایران یکی از جذاب ترین مقصدهای سفر برای ایرانیان است. کشوری با تاریخی کهن و آثار باستانی و جاذبه های طبیعی و زیبا و انواع تفریحات و گشت و گذارهای هیجان انگیز، غذاهای لذیذ و خوشمزه ترکی که طعم و مزه آن زبانزد خاص و عام است، دریایی با آب زلال و نیلگون  همیشه از عوامل انتخاب این کشور برای ایرانیان بوده است.آب و هوای ترکیه در فصلهای مختلف سال آفتابی و ابری و معتدل است، اما بهار بهترین فصل سفر با تور ترکیه است. اما آب و هوای ترکیه و برخی شهرهای پرطرفدار مانند استانبول و آنتالیا در بهار چگونه است؟؟ الفبای سفر را در ادامه همراهی کنید.

بهار بی نظیرترین فصل ترکیه

بهار و شکوفایی طبیعت بهترین زمان سفر کردن به ترکیه است. هوای مطلوب و دلپذیرهمراه با آسمان آفتابی و گرمایی که آزار دهنده نیست و سرمایی که نیاز به پوشیدن لباس گرم ندارد. پیاده روی در طبیعت سر سبز و کم نظیر، تماشای کوه های سر به فلک کشیده هر گردشگری را مشتاق به سفر به ترکیه در فصل بهار به ویژه تعطیلات عید نوروز می کند. تماشای شهر افسوس با تمام آثار تاریخی جذاب، بازدید از غارها و معابد باستانی تجربه لذت بخشی است. علاوه بر آب و هوای مناسب  که درجه هوا بین 16 تا 25 درجه متغیر است، گردشگران کمتری در ترکیه هستند و قیمت هتل ها و بلیط های هواپیما نیز معقول است  موقعیت مناسبی برای سفر کردن است.

بهار در آنتالیا و سفری لذت بخش

اگر برای تعطیلات عید نوروز خود تور آنتالیا  را انتخاب کرده اید، یک سفر لذت بخش و هیجان انگیز را تجربه خواهید کرد. هوای آفتابی و عالی مناسب برای قدم زدن، شنا و انواع تفریحات آبی، بازدید از بافت قدیمی شهر با مساجد و کلیساهای تاریخی، تفریح در پارک آبی و پارک دلفین ها،  کاروانسرا و حمام ترکی و سایر جاذبه های خاص و بی نظیر این شهرو با وجود شلوغ نبودن این آنتالیا در بهار و به ویژه در فرودین و بهای مناسب اقامت گاها، فرصت مناسبی برای مسافرت به شهر آنتالیا است.

آنتالیا-الفبای سفر

بهار فصل بهشتی استانبول

آب و هوای استانبول با بارش و رطوبت و وزیدن باد همراه است اما در بهار هوا به بهترین حالت خود می رسد . تابستان اوج مسافرت گردشگران به استانبول است و هزینه هتل ها و اقامتگاه نیز افزایش می یابد. انواع مراکز خرید، کلیسا و مساجد کهن ، آثار تاریخی شگفت انگیز، طبیعتی چشم نواز و زیبا،غذاهای لذیذ و خوشمزه خیابانی استانبول و سایر جاذبه های دیگر که این شهر را به پایتخت فرهنگی اروپا تبدیل کرده هر توریست را جذب سفر کردن به شهر استانبول می کند. سفر با تور ارزان استانبول یک انتخاب و یک فرصت عالی برای سفر به این شهر است.


استانبول-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt