چرا  سال 2018 خاورمیانه مقصد بسیاری از گردشگران شده است؟

چرا سال 2018 خاورمیانه مقصد بسیاری از گردشگران شده است؟

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 آذر ، 1402

چرا در سال 2018 خاورمیانه مقصد بسیاری از گردشگران شده است؟

بر طبق آمار اخیرا خاور میانه به مسیر پر مقصد در میان توریست ها تبدیل شده است. در اوایل سال 2018 سازمان جهانی گردشگری از افزایش 13 درصدی توریستها در شمال آفریقا و 5 درصدی در خاورمیانه خبر داد.از دلایل افزایش تعداد توریست ها چه می تواند باشد؟؟ با الفبای سفر آنها را بررسی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

برای سفر خود ممکن است شما مقصدهای مختلفی را در فصول و زمان های گوناگون در نظر بگیریدما بر طبق آمار بدست آمده اخیرا خاور میانه به مسیر پر مقصد در میان توریست ها تبدیل شده است. در اوایل سال 2018 سازمان جهانی گردشگری از افزایش 13 درصدی توریستها در شمال آفریقا و 5 درصدی در خاورمیانه خبر داد.
یکی از دلایل افزایش آب و هوای متنوع در این کشورها است اما از دلایل دیگر افزایش تعداد توریست ها چه می تواند باشد؟؟ با الفبای سفر آنها را بررسی می کنیم.

ماجراجوی های جدید و جذاب

در میان کشورهای مورد توجه گردشگران در خاور میانه مصر،اردن و عمان از الویت بیشتری برخوردارند. برای توریست های ماجراجو، جاده جدید اردن با 370 مایل طول در میان روستاها، آثار تاریخی و مناظر کویر بسیار جذاب است. تماشای دریای مرده، بازدید از شهر حیرت آور پترا و وادی رو که به دره ماه شهرت دارد، 3 جاذبه شگفت انگیز این کشور می باشد.

در لیست کشورهای محبوب خاور میانه در سال 2018 مصر در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن مراکش در رتبه 6 و عمان در رتبه 10 قرار دارد. از مکان های دیدنی مصر می توان به رود نیل، ویرانه های نوبی، نوار ساحلی اسکندریه اشاره کرد. در کشور عمان نیز شهر مسقط، راس الجنز محلی برای حفاظت از لاکپشت های اقیانوس هند و فلات مسندم از جاهای دیدنی پر طرفدار هستند.

ماجراجویی در خاورمیانه-الفبای سفر

غذاهای خوش طعم آسیایی

آشپزی در خاورمیانه رونق خاص خود را دارد، به ویژه  در فلسطین. پس از آثار دیدنی مذهبی ، غذاهای این کشورها در میان توریست ها از محبوبیت زیادی برخوردار است. پنیرهای محلی، غذاها و شیرینی های فلسطین بسیار لذیذ همه گردشگران را مجذوب خود کرده است. کلاس های آشپزی با مردم محلی در شهری به قدمت 2000 ساله تبدیل به یک مکان دیدنی در نابلس شده است. کرانه باختری نیز پر از استقبال از مردم،  از بازارها و غذاهای این منطقه است.

غذاهای خوش طعم آسیایی-الفبای سفر

مردم مهمان نواز

مهمان نوازی مردم این ناحیه زبان زد خاص و عام است و هر زمان که مردم محلی با توریستی مواجه می شوند به او لبخند می زنند. زمانی که از آثار و جاذبه های تاریخی بازدید می کنید، از پترا عبور می کنید،از تماشای اهرام مصر شگفت زده می شوید و یا زمانی که در سواحل خلیج فارس قدم می زنید احتمالا در راه بازگشت دوستان جدیدی خواهید داشت.




6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt