پارک امیرگان استانبول Emirgan Park

پارک امیرگان استانبول Emirgan Park

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 آذر ، 1402

پارک امیرگان استانبول Emirgan Park

پارک امیرگان استانبول

این پارک که یک پارک تاریخی می باشد در کنار تنگه بسفر واقع شده است. علت شهرت این پارک به خاطر داشتن گل های لاله ی فراوان است که جشنواره گل لاله در ماه آوریل در پارک امیرگان برپا میشود و در تورهای استانبول می توانید از این جشنواره لذت ببرید.در اواسط قرن شانزدهم این پارک به صدر اعظم نیسانجی فریدون بی هدیه داده شد و بعدها نام او را بر این پارک نهادند.در قرن هفدهم سلطان مراد چهارم تمام املاک را به فرمانده صفوی اهدا کرد. در حدود سال 1860 خدیوا اسماعیل پاشا فرمانروای عثمانی سه عمارت به رنگ های زرد، صورتی و سفید در این پارک احداث کرد.

عمارت زرد رنگ: عمارت چوبی بزرگی است و به سمت بسفر در مرکز پارک بوده و دارای ویژگی های معماری عثمانی است و دارای دکوراسیون داخلی بسیار زیبایی است. در گذشته این عمارت به عنوان مهمان‌خانه استفاده می‌شد. تزئینات سقف و دیوارها کار معمار دربار، «سارکیس بایلان» است. سقف‌ها با رنگ روغن، به شکل گل نقاشی شده‌اند و کنده‌کاری‌های برجسته‌ای دارند. درب‌ها و پنجره‌ها مانند تزئینات داخلی به رنگ روشن هستند و شکوه آن را به نمایش می‌گذارد. در شمال شرقی این عمارت یک تالاب واقع شده است.

نحوه بازدید از پارک امیرگان استانبول

امیرگان پارکی عمومی به حساب می‌آید و در طول هفته می توان از ساعت هفت صبح الی ده و نیم شب باز در آن حضور داشت از طرفی با توجه به موقعیت مکانی مناسب این پارک، دسترسی به آن با وسایل حمل و نقل عمومی به سادگی امکان پذیر می باشد. 

آدرس پارک امیرگان: Emirgan Korusu Emirgan, Sariyer, Istanbul, Turkey

هتل های استانبول نزدیک به پارک امیرگان

  • (1126متر) هتل آجیا
  • (2591متر) هیلتون استانبول مسلک
  • (2414متر) مریدین استانبول اتیلر

رستوران های نزدیک به پارک امیرگان استانبول

  • (643متر) پیتزا امیرگان
  • (1931متر) رستوران زوما
  • (321متر) بلتور ساری کشک

گردش بیشتر در استانبول

آب انبار بازیلیکا استانبول Basikilia Cistern

تورهای استانبول

مشاهده همه
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt