جاذبه های گردشگری تایلند

جاذبه های گردشگری تایلند

جاذبه های گردشگری تایلند

تایلند

تایلند در شبه جزیره هند و چین در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. پایتخت این کشور بانکوک و دین آنها بودا می باشد. مردم تایلند به قدیمی ترین زبان های شرق آسیا با گویشهای مختلف صحبت میکنند. تایلندی زبان رسمی این کشور است که الفبای مخصوص خود را دارد. در تایلند سلطنت از محبوبیت زیادی برخوردار است وحتی آن را مقدس نیز می شمارند. 
در این کشور همه ساله جشنواره های متعددی برگزار می گردد مانند جشن آب ، جشن گل ، جشن پاتایا ، نمایشگاه میوه و کبوتر. بناها و معابد تاریخی و پر قدمت، طبیعت بسیار زیبا با چشم اندازهای فوق العاده ، سواحلی وسیع با آبی زلال و شفاف جنگل های پر درخت و سرسبز از جمله جاهای دیدنی تایلند است که این کشور را به یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار تبدیل کرده است.

آب و هوای تایلند

آب وهوای تایلند به علت نزدیک بودن به دریا گرم و شرجی است.کشور تایلند در مجموع 3 نوع آب و هوای فصلی دارد، فصل سرد و گرم و مرطوب. نوامبر تا فوریه این کشور آب و هوای خنک و مطلوب و بدون بارش را دارد. در مارس هوا کم کم  گرم شده و میانگین دمای هوا ۳۳ درجه سانتی گراد همراه با رطوبت زیاد است. بالاترین درجه حرارت از ماه مارس (اسفند) تا ماه می (اردیبهشت) و کمترین میزان حرارت در دسامبر (آذر) و ژانویه (دی) می باشد.  اما بهترین فصل سفربا تور تایلند، بین ماه های نوامبر تا فوریه و است که دمای هوا در طول روز ۲۸ درجه و شب ها ۱۲ درجه با رطوبت کم است و هوا مطلوب و مناسب سفر کردن است.

غذاهای تایلند

غذاهای تایلندی با انواع ادویه های گوناگون به ویژه فلفل زیاد همراه است. توجه به مواد غذایی به کار رفته، رنگین بودن غذا و داشتن عطر و بوی خاص از ویژگی های غذاهای مردم این کشور است.
غذاهای دریایی مانند ماهی، میگو، صدف و خرچنگ  در میان تایلندی ها محبوبیت زیادی دارد.تایلندی ها معتقدند که باید در یک غذا طعم های گوناگون مثل شوری، ترشی، شیرینی و تندی احساس شود به همین  دلیل از روش های پخت مختلف و مواد طبیعی زیادی در پخت غذا استفاده میکنند.
یکی  دیگر از خصوصیات غذای تایلندی این است که تقریباً در همه ی این غذاها از سبزیجات تازه و ادویه جات از جمله سس ماهی استفاده می شود .برنج  از غذای اصلی تایلندی ها  به شمار می رود اگرچه صرف غذاهای نودلی در تایلند بسیار رواج دارد. اما اکثر غذاهای تایلندی سرخ شده و یا کبابی هستند و با برنج صرف می شوند. گوشت ماهی ،خوک (مو)، گوساله ،و جوجه ،به شیوه های مختلف طبخ  می شوند. گوشت ها را تکه تکه کرده  و همراه با ادویه جات مختلف مانند سیر، چیلی و یا ریحان سرخ می کنند. 

هتل های تایلند

 هتل های تایلند ، پذیرای گردشگران و توریست های مختلف از اقصی نقاط جهان است.هتل های تایلند مانند سایر هتل های جهان  از مسافرخانه تا هتلهای پنج ستاره لوکس و برندهای معتبر هتلداری همه نوع خدماتی با هر بودجه ای به مسافرین ارایه می دهند.هتل های تایلند  در مناطق مختلف قرار گرفته اند. قیمت هتل  با توجه به نوع منطقه هتل، امکانات هتل و کیفیت هتل، کاملا متغیر می باشد.

جاذبه های گردشگری تایلند

جاذبه های توریستی تایلند همه ساله گردشگران زیاد را جذب خود میکند.مراکز خرید تایلند، موزه های تاریخی، معبدهای قدیمی، فروشگاه های صنایع دستی سنتی ،تالاب های جذاب  مناظر شگفت انگیزو زیبای سواحل وتفریحاتی همچون شنا، جت اسکی، موج سواری، اسکی روی آب، قایق سواری و غواصی در سواحل از جمله موارد پرطرفدار در میان گردشگران است. تایلند تلفیقی از فرهنگ غرب و شرق است ،کشوری مدرن همراه با حفظ سنت و آداب و رسوم در زمینه های مذهبی ،فرهنگی، معماری ،هنر زیبایی این شهر را دو چندان کرده است.شهرهای پوکت و پاتایا با وجود تفریحات گوناگون و جاهای دیدنی دو مقصد اصلی گردشگران در کشور تایلند هستند.

🔍 مشاهده تورهای لحظه آخری تایلند

🔍 مشاهده لیست هتلهای بانکوک

🔍 مشاهده لیست هتلهای پاتایا
🔍 دیدنیها، سرگرمی و تفریحاتی که در تایلند نباید از دست دهید!

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt