جام ملت های آسیا 2023

با جام ملت های آسیا 2023 بیشتر آشنا شوید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 14 بهمن ، 1402

جام ملت های آسیا 2023 | زمان برگزاری + تیم‌ها

اگر علاقه‌مند به فوتبال هستید و زمان جام ملت های آسیا 2023 را نمی‌دانید، در این مقاله تیم‌های شرکت‌کننده و زمان برگزاری این جام را بررسی می‌کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

جام ملت‌های آسیا 2023 یا AFC Asian Cup 2023 هر چهار سال یکبار به میزبانی یکی از کشورهای قارۀ کهن برگزار می‌شود و تیم‌های فوتبال قاره‌ آسیا پس از برگزاری مسابقات انتخابی، جواز حضور در این تورنمنت مهم را به دست می‌آورند. اگر شما هم علاقه‌مند به فوتبال هستید و می‌خواهید اطلاعات کامل این دوره از مسابقات را بخوانید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

جام ملت های آسیا 2023 در کدام کشور برگزار می شود؟

جام ملت‌های آسیا 2023 یکی از پرچالش‌ترین دوره‌های خود را سپری کرد. در ابتدا قرار بود این بازی‌ها در کشور چین برگزار شود،‌ اما بعد از همه‌گیری کرونا کشور قطر میزبان جدید این دوره از مسابقات شد. کشور قطر با میزبانی بی‌نقص خود در جام جهانی 2022 به طرفداران فوتبال ثابت کرد مناسب‌ترین انتخاب برای هجدهمین دوره از جام ملت‌های آسیا است.

تصویری از مراسم قرعه کشی جام ملت‌های آسیا 2023

تصویری از مراسم قرعه کشی جام‌ ملت‌های آسیا 2023

زمان برگزاری جام ملت های آسیا 2023

هجدهمین جام ملت‌های آسیا به طور رسمی در تاریخ 12 ژانویه (22 دی 1402) افتتاح خواهد شد. به رسم سایر جام ملت‌ها در تمامی قاره‌ها و جام جهانی،‌ کشور میزبان اولین بازی را انجام خواهد داد. بازی های جام ملت های آسیا 2023 در تاریخ 22 دی ماه 1402 ساعت 20 به وقت ایران بین دو تیم قطر و لبنان در ورزشگاه البیت افتتاح خواهد شد.

آخرین بازی این جام که فینال آن است، در تاریخ 10 فوریه یا 21 بهمن ساعت 19 به وقت ایران برگزار می‌شود و قهرمان این دوره از بازی‌ها مشخص خواهد شد.

تصویری از جام بازی‌ها

تصویری از جام بازی‌ها

تیم های حاضر در جام ملت های آسیا 2023

در این دوره از بازی‌ها تیم‌های قطر، ژاپن، سوریه، کره‌‌ جنوبی، استرالیا، ایران، عربستان سعودی، امارات، چین، عراق، عمان، ویتنام، لبنان، اردن، فلسطین، ازبکستان، ‌هند، بحرین، تاجیکستان، اندونزی، تایلند،‌ هنگ کنگ، مالزی و قرقیزستان حضور خواهند داشت.

سیدبندی جام ملت های آسیا 2023 به ترتیب پایین است:

سید 1: تیم‌ ملی ایران، تیم قطر،‌ تیم ژاپن، تیم کره جنوبی،‌ تیم استرالیا و تیم عربستان سعودی

سید 2: تیم‌ ملی عراق، تیم امارات، تیم عمان، تیم ازبکستان،‌ تیم چین و تیم عمان

سید 3: تیم‌ ملی بحرین، تیم سوریه، تیم فلسطین، تیم ویتنام، تیم قرقیزستان و تیم لبنان

سید 4: تیم‌ ملی هند، تیم تاجیکستان، تیم تایلند، تیم مالزی، تیم هنگ کنگ و تیم اندونزی

قرعه کشی جام ملت های آسیا 2023 در تاریخ 21 اردیبهشت برگزار شد و تیم‌های آسیایی حریفان خود را شناختند. تیم ملی فوتبال تاجیکستان اولین دوره حضور خود در جام ملت‌های آسیا را تجربه خواهد کرد و تیم‌های ایران و کره‌ جنوبی نیز با 15 بار شرکت در این مسابقات رکورددار بیشترین حضور در این جام هستند. همچنین تیم ملی فوتبال قطر نیز مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات است.

تصویری از سیدبندی جام ملت‌های آسیا 2023

تصویری از سیدبندی جام ملت‌های آسیا 2023

گروه بندی جام ملت های آسیا 2023

۲۴ تیم حاضر در این دوره از بازی‌ها در 6 گروه 4 تیمی با یکدیگر رقابت خواهند کرد. از هر گروه دو تیم اول و 4 تیمی که در گروه خود سوم شده‌اند و امتیاز بیشتری نسبت به بقیۀ تیم‌های هم‌ردۀ خود در سایر گروه‌ها داشته باشند به دور بعد مسابقات صعود می‌کنند. گروه‌ها و تیم‌های حاضر در گروه‌ها به ترتیب پایین هستند:

گروه A: قطر، چین، تاجیکستان و لبنان

گروه B: استرالیا، ازبکستان، سوریه و هند

گروه C: ایران،‌ امارات، هنگ کنگ و فلسطین

گروه D: ژاپن، اندونزی، عراق و ویتنام

گروه E:  کره جنوبی، مالزی، اردن و بحرین

گروه F: عربستان سعودی، تایلند، قرقیزستان و عمان

تصویری از گروه‌بندی جام ملت‌های آسیا 2023

تصویری از گروه‌ بندی جام ملت‌های آسیا 2023

گروه ایران در جام ملت های آسیا 2023

تیم ملی فوتبال ایران که در سید 1 قرعه کشی قرار دارد، با تیم‌های امارات،‌ هنگ کنگ و فلسطین در گروه C بازی‌ها قرار گرفته است. تاریخ بازی‌های تیم ملی ایران و ورزشگاه‌های محل انجام بازی‌های این تیم در جام ملت‌های آسیا 2023 به شرح زیر است:

ایران ـ فلسطین | 24 دی 1402 | ساعت 21 به وقت ایران در ورزشگاه آموزش شهر الریان

ایران ـ هنگ کنگ | 29 دی 1402 | ساعت 21 به وقت ایران در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه شهر الریان

ایران ـ امارات | 3 بهمن 1402 | ساعت 18:30 به وقت ایران در ورزشگاه آموزش شهر الریان

لازم به ذکر است اگر تیم ملی فوتبال ایران بتواند از مرحلۀ گروهی به عنوان تیم اول صعود کند، در تاریخ 11 بهمن 1402 با تیم سوم گروه A یا B یا F در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه شهر الریان بازی خواهد کرد. همچنین اگر به عنوان تیم دوم به دور حذفی صعود کند، روز 8 بهمن با تیم دوم گروه A مسابقات در ورزشگاه احمد بن علی شهر الریان بازی خواهد کرد.

تصویری از تیم ملی فوتبال ایران

تصویری از تیم ملی فوتبال ایران

ورزشگاه های جام ملت های آسیا 2023

کشور قطر قرار است از 9 استادیوم برای برگزاری این دوره از مسابقات استفاده کند که بیشتر این ورزشگاه‌ها برای مسابقات جام جهانی 2022 قطر ساخته یا بازسازی شده بودند. لیست ورزشگاه های جام ملت‌های آسیا 2023 بر اساس شهر به ترتیب پایین است:

شهر الخور: ورزشگاه 68895 نفری البیت

شهر لوسیل: ورزشگاه 88624 نفری لوسیل

شهر الریان: ورزشگاه 45857 نفری بین‌المللی خلیفه، ورزشگاه 45032 نفری احمد بن علی و ورزشگاه 44667 نفری شهر آموزش

شهر دوحه: ورزشگاه 44400 نفری الثمامه و ورزشگاه 12000 نفری عبدالله بن خلیفه

شهر السد: ورزشگاه 13000 نفری جاسم بن محمد

شهر الوکره: ورزشگاه 44325 نفری الجنوب

با خرید تور خارجی قطر و سفر به این کشور، بازی‌های جام ملت‌های آسیا در سال 2023 را از نزدیک ببینید و هیجان آن را در کنار دوستان یا خانواده لمس کنید.

تصویری از ورزشگاه البیت

تصویری از ورزشگاه البیت

چگونه به تماشای جام ملت های آسیا برویم | خرید تور جام ملت ها

حضور در استادیوم فوتبال برای علاقه‌مندان به این ورزش محبوب یکی از بهترین تجربه‌ها خواهد بود. وقتی پای تیم ملی فوتبال ایران در میان باشد،‌ همه طرفداران فوتبال مشتاق تشویق تیم ملی در ورزشگاه هستند. تماشای فوتبال در استادیوم و تشویق تیم از نزدیک‌ترین فاصلۀ ممکن تجربه‌ای لذت‌بخش است که نباید آن را به‌راحتی از دست داد.

با توجه به این‌که این دوره از جام ملت‌های آسیا در کشور قطر برگزار می‌شود، خوشبختانه به دلیل فاصلۀ کم قطر تا ایران راحت‌تر می‌توان به این کشور سفر کرد. خرید تور جام ملت ها که شامل اقامت در بهترین هتل‌های 5 ستاره، بلیط بازی ایران - امارات و ایران - هنگ کنگ (کتگوری ۱) و بلیط بازی ایران - فلسطین، پرواز با هواپیمایی قطر ایرویز، ترانسفر فرودگاهی و لیدر فارسی زبان می‌باشد،  بهترین فرصت پیش‌روی علاقه‌مندان به ورزش و فوتبال ایران است تا بتوانند با حضور خود در ورزشگاه‌های این کشور شوری دوچندان به بازی‌های جام ملت‌های آسیا 2023 بدهند. همچنین با سفر شخصی به قطر می‌توانید فرصت دیدن بازی‌ها را از نزدیک داشته باشید. فقط کافی است بلیط هواپیما بخرید، هتل مورد نظرتان را رزرو کنید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید. 

حضور در جام ملت های آسیا با تور قطر

در این مقاله از سایت الفبای سفر به مهم‌ترین نکات جام ملت های آسیا 2023 اشاره کردیم. این دوره از بازی‌ها که از تاریخ 22 دی تا 21 بهمن 1402 در کشور قطر برگزار می‌شود، هجدهمین دورۀ این بازی‌ها به شمار می‌آید. کشور ایران در سید 1 جام ملت‌های آسیا قرار دارد و در گروه C با تیم‌های امارات،‌ هنگ کنگ و فلسطین هم‌بازی خواهد بود. اگر دوست دارید بازی‌های AFC Asian Cup 2023 را از نزدیک ببینید، تور قطر بخرید و این بازی‌ها را در ورزشگاه‌های کشور قطر از نزدیک ببینید.

سؤالات متداول

۱- جام ملت های آسیا 2023 کجاست؟

دوره هجدهم جام ملت‌های آسیا در سال 2023 در کشور قطر برگزار خواهد شد.

۲- جام ملت های آسیا در سال 2023 چه زمانی آغاز می شود؟

این دوره از بازی‌ها در تاریخ 22 دی 1402 بین دو تیم قطر و لبنان در ورزشگاه البیت شهر الخور برگزار می‌شود.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt