جاهای دیدنی ژاپن

معروف ترین جاهای دیدنی ژاپن

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 20 اسفند ، 1402

جاهای دیدنی ژاپن | 18 جاذبه معروف + عکس

ژاپن برخلاف تصورمان، باوجود کوچک بودنش، جاذبه‌های زیادی دارد. این مقاله الفبای سفر را بخوانید تا با معروف ترین جاهای دیدنی ژاپن آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

تصور کنید در سرزمین طلوع آفتاب، ژاپن هستید. چشم‌هایتان را ببندید و خودتان را در جاهای دیدنی ژاپن تصور کنید. نسیم ملایمی برگ‌های گیاهان بامبو را نوازش می‌دهد. به هرجا که نگاه می‌کنید چیزی وجود دارد که شما را به شگفتی وامی‌دارد. معابد شگفت‌انگیز و معماری منحصربه‌فرد در هر گوشه از این کشور به چشم می‌خورد.

ژاپن با طبیعت زیبا و جاذبه‌های گردشگری خود، شاهد بسیاری از داستان‌های تاریخی و افسانه‌های رنگارنگ بوده است. بله، امروز می‌خواهیم درباره مشهورترین جاذبه‌های گردشگری ژاپن صحبت کنیم. می‌خواهیم باهم در دل این سرزمین شگفت‌انگیز قدم بزنیم و زیبایی‌هایش را کشف کنیم. موافقید؟

کاخ امپراتوری توکیو؛ از محبوب‌ترین جاهای دیدنی ژاپن

این کاخ، محل زندگی امپراتوری ژاپن و خانواده سلطنتی بوده است.

کاخ امپراتوری توکیو در منطقه چیودا (Chiyoda)، در قلب توکیو قرار دارد. این کاخ در زمینی به مساحت 750 هکتار واقع شده و شامل چندین ساختمان و باغ است.

اگر به دنبال تجربه‌ای خاص و منحصربه‌فرد در توکیو هستید، بازدید از کاخ امپراتوری توکیو را از دست ندهید. ساختمان‌ها و باغ‌های کاخ امپراتوری، نمونه‌ای بی‌نظیر از هنر و معماری ژاپنی است که هوش از سرتان می‌پراند.

کاخ امپراتوری توکیو از جاهای دیدنی ژاپن

تصویری از کاخ امپراتوری توکیو  

 دیزنی‌لند توکیو، از شادترین جاهای دیدنی ژاپن

 این پارک تفریحی، دنیایی از شادی و هیجان است که کودکان و بزرگسالان را به سرزمین رویاهای خود می‌برد. با شخصیت‌های محبوب دیزنی ملاقات کنید و در دنیای جادویی آن‌ها غوطه‌ور شوید. میکی ماوس، دونالد داک و سیندرلا منتظرتان هستند تا شما را به دل داستان‌های کودکانه ببرند.

دیزنی‌لند توکیو از جاذبه های دیدنی ژاپن

عکسی از دیزنی‌لند توکیو

کوه فوجی، خاص ترین جای دیدنی ژاپن

کوه فوجی، بلندترین کوه ژاپن و نماد این کشور است که در بزرگترین جزیره ژاپن، یعنی هونشو (Honshu) قرار دارد. این کوه یک آتشفشان خاموش است و یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی ژاپن به شمار می‌رود؛ هر سال، گردشگران بسیاری از سراسر جهان، برای صعود به این کوه به ژاپن سفر می‌کنند.

این کوه در روزهای صاف از بسیاری از نقاط ژاپن، از جمله شهر توکیو قابل مشاهده است. صعود به کوه فوجی، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما رقم می‌زند. صعود به این کوه معمولاً بین 7 تا 10 روز طول می‌کشد و در طول این مدت، می‌توانید از طبیعت زیبا و چشم‌اندازهای خیره‌کننده آن لذت ببرید.

کوه فوجی از مکان های دیدنی ژاپن

تصویری از کوه فوجی

موزه یادبود صلح هیروشیما در ژاپن

موزه یادبود صلح هیروشیما به یاد بمباران اتمی هیروشیما در جنگ جهانی دوم ساخته شده است. این موزه در پارک یادبود صلح هیروشیما، در مرکز شهر هیروشیمای ژاپن واقع شده و مکانی است که در آن می‌توانید از نزدیک شاهد عواقب هولناک جنگ و بمباران هسته‌ای باشید.

موزه یادبود صلح هیروشیما، یکی از جاهای دیدنی ژاپن است که هرگز نباید فراموش شود. اینجا یادآور این حقیقت است که جنگ، همواره پیامدهای هولناک و غیرقابل‌جبرانی دارد.

موزه یادبود صلح هیروشیما از جاهای دیدنی ژاپن

عکسی از موزه یادبود صلح هیروشیما

پارک ساحلی هیتاچی؛ بهشت زیبای ژاپن

پارک ساحلی هیتاچی (Hitachi Seaside Park)، یکی از زیباترین پارک‌های ساحلی جهان است که در شهر هیتاچیناکا در استان ایباراکی (Ibaraki) ژاپن واقع شده است. این پارک به دلیل داشتن سواحل شنی سفید، آب‌های فیروزه‌ای و مناظر طبیعی زیبای خود، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ژاپن به شمار می‌رود.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد پارک ساحلی هیتاچی، گل‌های نیلوفر آبی است که در فصل بهار، در این پارک شکوفا می‌شوند. این گل‌ها منظره‌ای زیبا و دیدنی را در پارک ایجاد می‌کنند. اگر به دنبال یک مکان زیبا و آرامش‌بخش برای لذت بردن از طبیعت هستید، پارک ساحلی هیتاچی، مقصدی عالی برای شما خواهد بود.

پارک ساحلی هیتاچی از جاهای دیدنی ژاپن

عکسی از پارک ساحلی هیتاچی 

پارک نارا؛ برای دوستداران طبیعت ژاپن

این پارک، در شهر نارا (Nara)، پایتخت سابق ژاپن واقع شده است. پارک نارا، به دلیل وجود بیش از ۱٬۲۰۰ آهوی آزاد که به‌عنوان حیواناتی مقدس در فرهنگ ژاپن شناخته می‌شوند، بسیار معروف است. آهوها در پارک نارا، آزادانه پرسه می‌زنند و گردشگران می‌توانند آن‌ها را از نزدیک ببینند یا به آن‌ها غذا بدهند. این تجربه، برای بسیاری از گردشگران، بسیار هیجان‌انگیز و خاطره‌انگیز است. 

پارک نارا از مکانهای دیدنی ژاپن

تصویری از پارک نارا

پارک گل های آشیکاگا در ژاپن

آیا تابه‌حال به یک باغ گل رفته‌اید که در آن، هزاران گل زیبا با رنگ‌های مختلف، در کنار هم قرار گرفته باشند و چشم‌اندازی خیره‌کننده را ایجاد کنند؟ اگر نه، باید به پارک گل های آشیکاگا (Ashikaga Flower Park) در ژاپن بروید.

این پارک، یکی از زیباترین پارک‌های گل در جهان است که در شهر آشیکاگا، در استان توچیگی، واقع شده است. پارک گل‌های آشیکاگا، به دلیل گل‌های فوجی خود، شهرت دارد. گل‌ فوجی، نوعی گل ویستریا است که به دلیل اندازه بزرگ و رنگارنگ بودنش، بسیار محبوب است. اگر به‌دنبال یک تجربه خارق‌العاده هستید، حتماً از پارک گل‌ های آشیکاگا بازدید کنید.

عکسی از پارک گل‌های آشیکاگا 

پارک میمون های جیگوکودانی ژاپن

پارک میمون‌ های جیگوکودانی (Jigokudani Monkey Park) یا پارک میمون های برفی، یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری ژاپن است. این پارک در جزیره هوکایدو (Hokkaido) قرار دارد و به دلیل میمون‌های برفی خود که در فصل زمستان برای گرم شدن، به آب‌گرم‌های طبیعی این پارک می‌آیند شهرت پیدا کرده است.

میمون‌های برفی، گونه‌ای از میمون‌ها هستند که تنها در جزیره هوکایدو یافت می‌شوند. این میمون‌ها با موهای ضخیم سفید خود، به‌خوبی با آب‌وهوای سرد زمستانی سازگار شده‌اند. دیدن میمون‌های برفی در حال شنا و بازی در آب‌گرم‌های طبیعی، یکی از تجربه‌های فراموش‌نشدنی شما خواهد شد. 

پارک میمون های جیگوکودانی از جاذبه های دیدنی ژاپن

تصویری از پارک میمون‌های جیگوکودانی  

 جنگل بامبو آراشیاما در ژاپن

به دنبال تجربه آرامش در دل کشوری کهن هستید؟ جنگل بامبوی آراشیاما یکی از جاهای دیدنی ژاپن است که باید به آن سر بزنید.

این جنگل در حومه شهر کیوتو، پایتخت سابق ژاپن واقع شده است. جنگل آراشیاما، به دلیل درختان بامبوی سربه‌فلک کشیده خود مشهور است. این درختان با ساقه‌های بلند و صاف خود، منظره‌ای شگفت‌انگیز و چشم‌نواز ایجاد کرده‌اند. هنگامی که در میان این جنگل قدم می‌زنید، انگار در دنیایی دیگر هستید.

جنگل بامبو آراشیاما از جاهای دیدنی ژاپن

عکسی از جنگل بامبو آراشیاما 

 قلعه اوساکا؛ سفر به گذشته ژاپن

این قلعه به دلیل تاریخ و معماری منحصربه‌فردش یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ژاپن به شمار می‌رود. قلعه اوساکا (Osaka Castle) در سال 1583 توسط تویوتومی هیدیوشی (Toyotomi Hideyoshi)، یکی از رهبران نظامی ژاپن در دوره آزوچی-مومویاما (Azuchi–Momoyama) ساخته شد.

این قلعه در طول تاریخ شاهد بسیاری از جنگ‌ها و وقایع مهم بوده است. اوساکا، قلعه‌ای هشت طبقه است که با دیوارهای بلند و خندق‌های عمیق احاطه شده. هنگامی که از قلعه اوساکا دیدن می‌کنید، گویی به گذشته سفر کرده‌اید.

قلعه اوساکا از مکان های دیدنی در ژاپن

تصویری از قلعه اوساکا

چهارراه شیبویا؛ شلوغ‌ترین جای ژاپن

چهارراه شیبویا (Shibuya)، یکی از شلوغ‌ترین و پرجنب‌وجوش‌ترین چهارراه‌های جهان است. این چهارراه در منطقه شیبویا، یکی از مناطق مدرن و پرطرفدار شهر توکیو، پایتخت ژاپن واقع شده است.

چهارراه شیبویا، به دلیل چراغ‌های راهنمایی خاص خودش مشهور است. این چراغ‌ها، به صورت هم‌زمان، برای چهار جهت مختلف تغییر می‌کنند. ایستادن در چهارراه شیبویا مثل ایستادن در مرکز دنیاست. جمعیت زیادی از مردم از هرکجا در حال حرکت هستند. ماشین‌ها و اتوبوس‌ها با سرعت عبور می‌کنند و چراغ‌های راهنمایی به‌صورت مداوم در حال تغییر هستند. این صحنه می‌تواند برای هرکسی، حتی کسانی که از شلوغی گریزان هستند نیز جذاب باشد. چهارراه شیبویا، مکانی است که در آن، می‌توانید شاهد زندگی مدرن ژاپن باشید.

چهارراه شیبویا از جاهای دیدنی ژاپن

عکسی از چهارراه شیبویا  

منطقه آکیهابارا؛ از فانتزی‌ترین جاهای دیدنی ژاپن

آکیهابارا، منطقه‌ای در شهر توکیو، پایتخت ژاپن است که به‌عنوان «منطقه انیمه و بازی‌های رایانه‌ای» شناخته می‌شود. این منطقه مملو از فروشگاه‌های انیمه، بازی‌های رایانه‌ای و سایر محصولات مرتبط با فرهنگ اتاکو (Otaku) است.

هنگامی که وارد منطقه آکیهابارا می‌شوید، انگار وارد دنیای دیگری شده‌اید. در این منطقه، می‌توانید هرآنچه را که به انیمه، بازی‌های رایانه‌ای و فرهنگ اتاکو مرتبط است پیدا کنید. از فروشگاه‌های بزرگ و مجلل گرفته تا فروشگاه‌های کوچک و تخصصی، همه‌چیز در منطقه آکیهابارا برای شما مهیا است.

منطقه آکیهابارا از مکان های گردشگری در ژاپن

تصویری از منطقه آکیهابارا  

قلعه شوریجو؛ از مکان های دیدنی ژاپن

قلعه شوریجو که در شهر ناها، پایتخت استان اوکیناوا واقع شده است، در دوران پادشاهی ریوکیو ساخته شد و تا سال ۱۹۴۵، مقر حکومت پادشاهی ریوکیو (Ryukyu) بود.

این قلعه در جریان نبرد اوکیناوا، تقریباً به‌طور کامل ویران شد. بازسازی قلعه شوریجو، در سال ۱۹۵۸ آغاز شد و در سال ۱۹۹۲ به پایان رسید. قلعه شوریجو، در سال ۱۹۹۳ به‌عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

قلعه شوریجو از جاهای دیدنی ژاپن

عکسی از قلعه شوریجو 

ایشیگاکی؛ زلال ترین جای ژاپن

ایشیگاکی، جزیره‌ای زیبا و رویایی در استان اوکیناوای ژاپن است. این جزیره، به دلیل سواحل خیره‌کننده، آب‌های زلال و شفاف و طبیعت بکر و دست‌نخورده خود، یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی ژاپن است. در اینجا سواحل شنی سفید، صخره‌های مرجانی رنگارنگ و جنگل‌های سرسبز، چشم‌اندازی بی‌نظیر و مسحورکننده ایجاد کرده‌اند. اگر به دنبال یک تعطیلات آرام و رویایی هستید، ایشیگاکی، مقصدی عالی برای شماست.

ایشیگاکی از مکان های دیدنی در ژاپن

عکسی از ایشیگاکی

 کیوتو؛ پایتخت سابق ژاپن

کیوتو شهری باستانی و تاریخی است که به‌عنوان «شهر هزار معبد» نیز شناخته می‌شود. این شهر، به دلیل معابد باستانی خود، یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری ژاپن محسوب می‌شود. کیوتو، شهری است که در آن، تاریخ و فرهنگ، با زیبایی‌های طبیعی درهم آمیخته شده‌اند. در این شهر، می‌توانید از معابد باستانی، کاخ‌های مجلل، باغ‌های زیبا و جنگل‌های سرسبز، لذت ببرید.

کیوتو از بهترین جاهای دیدنی ژاپن

تصویری از کیوتو

هوکایدو؛ از جاذبه های فرهنگی ژاپن

هوکایدو، یکی از بزرگترین جزایر ژاپن محسوب می‌‎شود. این جزیره، کوهستانی و سرسبز است و به‌دلیل طبیعت زیبا و جاذبه‌های گردشگری متنوع خود، یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی ژاپن به شمار می‌رود.

هوکایدو با مناظر طبیعی خیره‌کننده‌اش، از جمله کوه‌های پوشیده از برف، جنگل‌های سرسبز، سواحل زیبا و چشمه‌های آب گرم، هر گردشگری را مجذوب خود خواهد کرد.

در هوکایدو می‌توانید از فعالیت‌های متنوعی مانند پیاده‌روی، کوهنوردی، اسکی، ماهیگیری، غواصی و بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی لذت ببرید.

هوکایدو از معروف ترین جاهای دیدنی ژاپن

عکسی از جزیره هوکایدو

توکیو؛ مدرن ترین جای ژاپن

توکیو، پایتخت ژاپن، شهری مدرن و پیشرفته است که به‌عنوان «پایتخت اقتصادی جهان» نیز شناخته می‌شود. این شهر، به دلیل جاذبه‌های گردشگری متنوع خود، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ژاپن محسوب می‌شود.

توکیو، شهری است که در آن، سنت و مدرنیته در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. در این شهر می‌توانید از معابد باستانی و کاخ‌های مجلل، تا آسمان‌خراش‌های مدرن و مراکز خرید پرزرق‌وبرق دیدن کنید. اگر به دنبال یک سفر هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی هستید، توکیو، مقصدی عالی برای شماست.

توکیو ژاپن

تصویری از شهر توکیو ژاپن

اوساکا؛ از شهرهای دیدنی ژاپن

اوساکا، دومین شهر بزرگ و یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی ژاپن است. این شهر، به دلیل غذاهای خوشمزه، فرهنگ زنده و جاذبه‌های گردشگری متنوع خود، شهرت دارد.

اگر به دنبال یک سفر هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی هستید، اوساکا، مقصدی عالی برای شماست. در این شهر، می‌توانید از غذاهای خوشمزه، فرهنگ زنده و جاذبه‌های گردشگری متنوع خود، لذت ببرید.

اوساکا از معرفی دیدنی ترین جاذبه های توریستی

عکسی از شهر اوساکا

برای سفر به ژاپن زیبا آماده شوید

ژاپن با طبیعت بکر، آداب و رسوم غنی، شهرهای مدرن و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی خود، یکی از زیباترین و جذاب‌ترین کشورهای جهان به‌شمار می‌رود.

باتوجه به تنوع بسیار زیاد جاهای دیدنی ژاپن، سفر به این کشور می‌تواند کمی گیج‌کننده باشد. آژانس مسافرتی الفبای سفر با برنامه‌ریزی دقیق و حرفه‌ای و اجرای تور ژاپن، سفر شما را به تجربه‌ای لذت‌بخش و به‌یادماندنی تبدیل خواهد کرد. 

کارشناسان باتجربه ما باتوجه به علایق و بودجه شما، بهترین مسیر و برنامه را طراحی می‌کنند تا بتوانید بیشترین بهره را از سفر خود ببرید. پس اگر قصد سفر به ژاپن را دارید، همین حالا با ما تماس بگیرید تا سفری خاطره‌انگیز و رویایی داشته باشید.

سؤالات متداول:

1. معروف ترین جاهای دیدنی ژاپن چه جاهایی هستند؟

ژاپن یکی از کشورهایی است که مناطق گردشگری بسیار زیادی دارد. از میان آن‌ها، معروف‌ترین‌هایشان کاخ امپراتوری توکیو، کوه فوجی، موزه صلح هیروشیما، پارک ساحلی هیتاچی و... هستند.

2. شلوغ ترین چهارراه دنیا کجاست؟

شیبویا شلوغ‌ترین و عجیب‌ترین چهارراه دنیا است که در شهر توکیو قرار دارد. این چهارراه به دلیل چراغ‌های راهنمایی خاص خودش که به صورت هم‌زمان در زمان‌های طولانی کار می‌کنند و جمعیت بسیار زیادی را هدایت می‌کنند، تبدیل به یکی مقاصد گردشگری مدرن دنیا شده است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt