راس الخیمه کجاست

راس الخیمه کجاست؟ راهنمای سفر به راس الخیمه

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 18 اردیبهشت ، 1403

راس الخیمه کجاست؟ راهنمای سفر به راس الخیمه

اگر تور امارات خریده‌اید و قصد سفر و تفریح در راس الخیمه را دارید، این مقاله راهنمای مناسبی برای سفر شما خواهد بود.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

وقتی صحبت از سفر به امارات متحده عربی به میان می‌آید، ما به دبی تنها شهر نام‌آشنای این کشور فکر می‌کنیم. با وجود اینکه دبی یکی از امارت‌های موفق اقتصادی در منطقه است و به عنوان یک مرکز مالی و تجاری شناخته می‌شود، مناطق دیگری نیز در این کشور وجود دارد که کمتر دربارۀ آن اطلاعات داریم. برای مثال، راس الخیمه که در مناطق شمالی امارات متحده عربی واقع شده است، مانند سایر نقاط امارات شهرهای ساحلی، مناطق کوهستانی و جاذبه‌های گردشگری فراوان دارد. اما راس الخیمه کجاست؟ آیا سفر به این شهر می‌تواند جایگزین سفر به دبی شود؟ با ما همراه باشید تا صفر تا صد راس الخیمه را با هم بررسی کنیم.

راس الخیمه کجاست؟

در پاسخ به سؤال شما مبنی‌بر اینکه راس الخیمه کجاست باید بگوییم که راس الخیمه یکی از مناطق قدیمی امارت است که در شمال شرقی شبه‌جزیره عربستان و در همسایگی فجیره، شارجه و دبی قرار دارد. این منطقه با وسعت ۱۶۸۶ کیلومتر مربع بین کوه‌های هاجر و خلیج فارس واقع شده است. راس الخیمه با کشور عمان مرز مشترک دارد. این منطقه از لحاظ اقتصادی به کشاورزی، صنعت و گردشگری وابسته است و به عنوان مقصدی آرام و لذت‌بخش در دل طبیعت شناخته می‌شود. با خرید تور امارات طبیعت زیبای راس الخیمه، کوهستان، صحرا و سواحل خلیج فارس را می‌بینید. آب‌وهوای این منطقه گرم و مرطوب است و به گردشگرانی که از آب‌وهوای گرم لذت می‌برند به‌شدت پیشنهاد می‌شود.  

موقعیت جغرافیایی راس الخیمه روی نقشه گوگل

فاصله راس الخیمه تا دبی چقدر است؟

حال که فهمیدید راس الخیمه کجاست، به سراغ فاصلۀ راس الخیمه تا دبی می‌رویم. همیشه بهترین روش سفر به شهرها و کشورهای ناآشنا ثبت‌نام در تورهای معتبری است که آژانس‌های مسافرتی برگزار می‌کنند. اگر تور دبی خریده‌اید و قصد دارید در طول سفرتان از راس الخیمه هم بازدید کنید، بهتر است بدانید که فاصله راس الخیمه تا دبی ۱۱۸ کیلومتر است. شما می‌توانید این مسافت را نزدیک به یک ساعت و نیم تا دو ساعت به وسیله اتومبیل طی کنید.

فاصله راس الخیمه تا دبی روی نقشه گوگل

فاصله بندرعباس تا راس الخیمه چقدر است؟

فاصله بندرعباس تا راس الخیمه ۱۴۳ کیلومتر است و شما می‌توانید از بندرعباس به راس الخیمه سفر کنید. اگر به دنبال ماجراجویی‌های دریایی هستید، از بندرعباس به شارجه بروید و پس از آن با اتومبیل یا اتوبوس به راس الخیمه سفر کنید.

فاصله بندرعباس تا راس الخیمه روی نقشه گوگل

تفریحات راس الخیمه

راس الخیمه یکی از مقاصد گردشگری محبوب است که با دبی ۱۰۹ کیلومتر فاصله دارد. نزدیکی این دو شهر به یکدیگر باعث شده است بسیاری از مسافران دبی برای بازدید از راس الخیمه برنامه‌ریزی کنند. در ادامه مطلب جذاب‌ترین تفریحات راس الخیمه را با یکدیگر بررسی می‌کنیم:

کوهپیمایی در کوه جیص: کوه جیس واقع در شمال عمان و شمال شرقی راس الخیمه یکی از برترین مقاصد کوهپیمایی است. قله جیس مرتفع‌ترین قله امارات متحده عربی است که یک قله آن در خاک امارت و دو قله دیگر در خاک عمان قرار دارد. شما می‌توانید علاوه‌بر زیپ‌لاین جیس، بلندترین زیپ لاین جهان، از دیگر تفریحاتی نظیر تله کابین، پاراگلایدر، پیست اسکی و زمین گلف نیز استفاده کنید. 

کمپ در واحه کویر: اقامت در کمپ‌های مستقر در واحه کویر می‌تواند تجربۀ فراموش‌نشدنی و متفاوتی برای شما خلق کند. در این کمپ‌های کویری می‌توانید از زیبایی‌های طبیعت و آرامش صحرا لذت ببرید، غذاهای محلی میل کنید و در برنامه‌های شب‌نشینی هیجان‌انگیز شرکت کنید. یادتان باشد که تماشای آسمان کویر خاطره‌ای به‌یادماندنی است که با تور راس الخیمه نصیب شما خواهد شد.

پارک آبی آیس لند: پارک آبی آیس لند بزرگ‌ترین پارک آبی امارات، واقع در راس الخیمه و در فاصله یک‌ساعته با دبی قرار دارد. این سرزمین یخی یک استخر موج‌دار بزرگ، ساحل زیبا و بیش از ۳۰ سرسره هیجان‌انگیز مناسب تمامی گروه‌های سنی دارد. هزینۀ ورود به پارک آبی آیس لند ۷۵ درهم است.

تفرجگاه بانیان تری الوادی: یکی از تفرجگاه‌های بی‌نظیر محصور در تپه‌های شنی زیبا، تفرجگاه بانیان تری الوادی نام دارد. این تفرجگاه اقامتگاه زیبا با استخرهای خصوصی به سبک عربی است که برای گردشگران برنامه‌های ویژه‌ای تدارک می‌بیند. از شترسواری و سافاری در صحرا گرفته تا دوچرخه‌سواری، شما می‌توانید از برترین تفریحات راس الخیمه در این مکان لذت ببرید.  

سافاری در روستای باساتا: مگر می‌شود به کویر سفر کرد و سوار اتومبیل‌های مخصوص سافاری نشد! در سفرتان به راس الخیمه به روستای باساتا بروید و در تورهای سافاری کویر شرکت کنید.   

کوهپیمایی در کوه های هاجر: کوه‌های هاجر در واقع مجموعه‌ای از کوه‌ها، دره‌ها و طبیعت بکر هستند. با کوهپیمایی در کوه‌های هاجر علاوه‌بر اینکه به قله‌های جدید صعود می‌کنید، برای اینستاگرامتان عکس‌های بی‌نظیری می‌گیرید.  

تفریحات راس الخیمه کمپ در واحه کویر

عکسی از کمپ در واحه کویر 

معرفی مراکز خرید راس الخیمه

ترکیب تفریحات هیجان‌انگیز، طبیعت منحصربه‌فرد و مراکز خرید، محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان را خلق می‌کند. راس الخیمه نیز همانند دیگر مقاصد گردشگری جهان علاوه‌بر طبیعت و مناطق مسکونی سنتی دارای مراکز خرید فراوان است. شما می‌توانید در هریک از مراکز خرید راس الخیمه از فروشگاه‌های محلی و برندهای مطرح جهان خرید و برای عزیزانتان سوغاتی تهیه کنید. 

مرکز خرید راک: در مرکز خرید راک یا راک مال انواع و اقسام پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، زیورآلات و لوازم الکترونیکی عرضه می‌شود. این مرکز خرید که یکی از بهترین مراکز خرید راس الخیمه محسوب می‌شود و امکانات تفریحی آن مناسب تمامی اعضای خانواده است.

مرکز خرید منار: مرکز خرید منار در بخش مرکزی شهر قرار دارد. در این مرکز خرید بیش از ۱۲۰ فروشگاه مشغول به فعالیت هستند و محصولات و کالاهای متنوعی را به فروش می‌رسانند. علاوه‌براین، یک پارک سرپوشیده و سینما نیز در مرکز خرید منار وجود دارد.

مرکز خرید الحمرا: مرکز خرید الحمرا یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید امارات متحده عربی است. در این ساختمان دو طبقه طیف وسیعی از برندهای محلی و بین‌المللی مشغول به فعالیت هستند. فود کورت، سوپر مارکت، زمین بازی کودکان و سینما vox از دیگر امکانات مرکز خرید الحمرا به شمار می‌روند.

مرکز خرید النعیم سیتی سنتر: شما می‌توانید با خرید تور خارجی در مرکز خرید النعیم سیتی سنتر که در سال ۲۰۱۵ افتتاح شده است اوقات خوشی را با دوستان و عزیزانتان سپری کنید. در این مرکز خرید محبوب علاوه‌بر کیف و کفش و پوشاک، تعداد فراوانی فروشگاه الکترونیکی وجود دارد که آخرین محصولات صنعت تکنولوژی را در دسترس شما قرار می‌دهند.

مرکز خرید منار راس الخیمه

تصویری از مرکز خرید منار 

جاهای دیدنی راس الخیمه کجاست؟

اگر به دنبال جاهای دیدنی راس الخیمه هستید و نمی‌دانید از کدام‌یک بازدید کنید، در ادامۀ مطلب محبوب‌ترین مکان‌های این منطقه را به شما معرفی می‌کنیم:

کوه های هاجر: با پیاده‌روی و کوهپیمایی در کوه‌های هاجر از چشم‌انداز بی‌نظیر دریا و طبیعت لذت ببرید، کمپ کنید و از مناطق حفاظت‌شده بازدید کنید.

پارک صقر: صقر در زبان عربی به معنی شاهین است. شما می‌توانید در پارک بزرگ صقر شاهین‌های باشکوه را از نزدیک ببینید، از فروشگاه‌های محلی خرید کنید و در شهربازی مجهز پارک سوار ترن هوایی شوید.

چشمه‌های آب گرم خط: در فاصله ۲۶ کیلومتری راس الخیمه چشمه‌های آب گرم خط قرار دارد. این چشمه‌ها حوضچه‌های آب گرم غنی از مواد معدنی هستند که برای درمان بیماری‌های فراوان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قلعه ضایه: یکی از جاذبه‌های تاریخی راس الخیمه قلعه ضایه نام دارد که در قرن نوزدهم میلادی و روی یک سازه باستانی ساخته شده است. این قلعه که برای محافظت مردم در برابر بریتانیایی‌ها ساخته شد، در حال حاضر یکی از بهترین مکان‌های دیدنی منطقه است.

موزه ملی راس الخیمه: ساختمان موزه ملی راس الخیمه یک قلعه تاریخی است که در سال ۱۹۶۰ ساخته شده است. اگر به تاریخ و فرهنگ کشورهای مختلف علاقه دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از این موزه بی‌نظیر دیدن کنید.

روستای کویری باساتا: برخلاف تصور رایج، هریک از روستاهای امارات متحده عربی جذابیت‌های ویژه‌ای برای گردشگران خارجی دارند. شب‌نشینی و کمپ در کویر، سافاری و لذت شنیدن موسیقی محلی را در روستای کویری باساتا تجربه خواهید کرد.

زیپ لاین راس الخیمه: زیپ لاین راس الخیمه ۲۸ برابر یک زمین فوتبال وسعت دارد! با زیپ لاین راس الخیمه از روی دره‌های کوه جیس عبور کنید و مناظر اطراف را در مرتفع‌ترین نقطه راس الخیمه ببینید.

محوطه باستانی شمل: بدون شک بازدید از جاذبه‌های راس الخیمه نیازمند برنامه‌ریزی دقیقی است که از توان بسیاری از ما خارج است. به شما پیشنهاد می‌کنیم با شرکت در تور راس الخیمه از محوطه باستانی شمل که به لحاظ باستانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است بازدید کنید.

روستای کویری باساتا

عکسی از روستای کویری باساتا

معرفی بهترین هتل های راس الخیمه

تور راس الخیمه جزو تورهای لوکس و لاکچری دبی محسوب می‌شود و بسیاری از افراد تمایل دارند سه روز به‌یادماندنی را در دبی سپری کنند. خوشبختانه هتل های دبی از لاکچری تا اقتصادی در سراسر این شهر وجود دارند که در ادامه بهترین آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

  • هتل 5 ستاره ان اچ کالکشن
  • هتل 5 ستاره موونپیک ریزورت ال مرجان ایلند
  • هتل 5 ستاره رکسوس باب البحر
  • هتل 5 ستاره کاو روتانا
  • هتل 5 ستاره اینترکنتیننتال راس الخیمه ریزورت دبی
  • هتل 4 ستاره ان اچ کالکشن

تور راس الخیمه یکی از تورهای لاکچری و لوکس دبی محسوب می‌شود و هتل‌های گران‌قیمت و 5 ستاره آن زبانزد است، اما توجه داشته باشید در این شهر هتل‌های اقتصادی و ارزان‌قیمت نیز وجود دارد که با امکانات محدودشان پذیرای گردشگران هستند. انتخاب اینکه کدام هتل را رزرو کنید بستگی به بودجه و سطح توقعات شما از این سفر دارد.

هزینه سفر به راس الخیمه چقدر است؟

هزینه سفر به راس الخیمه بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود. نوع تور، کلاس پرواز، تعداد روز اقامت در راس الخیمه، تاریخ حرکت، محل اقامت، درجه هتل، تفریحاتی مورد علاقه و حتی وعده‌های غذایی شما هزینه سفرتان را تشکیل می‌دهند. برای برنامه‌ریزی دقیق و کسب اطلاعات بیشتر با آژانس‌های معتبر برگزارکننده تور راس الخیمه تماس حاصل کنید. 

بهترین زمان برای سفر به راس الخیمه

آب‌و‌هوای راس الخیمه گرم و مرطوب است. خبر خوب اینکه سفر به مناطق این چنینی به زمان و فصل وابسته نیست و شما می‌توانید در اولین فرصت پیش‌آمده برای تهیۀ تور راس الخیمه اقدام کنید. یادتان باشد با وجود اینکه راس الخیمه برای ما ناآشنا است، اما بسیاری از گردشگران خارجی، به‌ویژه شهروندان کشورهای سردسیر، در تعطیلات کریسمس به این منطقه منحصربه‌فرد سفر می‌کنند.

 تجربه مسافرت لاکچری با سفر به راس الخیمه

در این مقاله به شما گفتیم راس الخیمه کجاست، چه تفریحاتی دارد و به معرفی بهترین جاهای دیدنی و هتل‌های راس الخیمه پرداختیم. راس الخیمه در کشور امارات و نزدیک دبی قرار دارد و یکی از لاکچری‌تری سفرهای عمرتان خواهد بود. آژانس مسافرتی الفبای سفر با برگزاری تور راس‌الخیمه فرصتی طلایی را برای شما فراهم کرده است تا از زیبایی‌های این شهر بهره‌مند شوید. در این تور ۵ روزه، علاوه‌بر بازدید از مراکز دیدنی و خرید در راس‌الخیمه، اقامت در یکی از هتل‌های ۵ ستاره این شهر و چند وعده شام/ناهار در رستوران‌های معتبر نیز برای شما در نظر گرفته شده است. سفر به راس الخیمه، خانوادگی خوش می‌گذرد.

سؤالات متداول:

1. راس الخیمه کجاست؟

راس الخیمه یکی از مناطق قدیمی امارت است که در شمال شرقی شبه‌جزیره عربستان و در همسایگی فجیره، شارجه و دبی قرار دارد. این منطقه با وسعت ۱۶۸۶ کیلومتر مربع بین کوه‌های هاجر و خلیج فارس واقع شده است.

2. جاهای دیدنی راس الخیمه چه نام دارند؟

کوه های هاجر، پارک صقر، چشمه‌های آب گرم خط، قلعه ضایه، موزه ملی راس الخیمه، روستای کویری باساتا، زیپ لاین راس الخیمه و محوطه باستانی شمل از جمله جاهای دیدنی راس الخیمه هستند.

3. فاصله راس الخیمه تا دبی چقدر است؟

فاصله راس الخیمه تا دبی ۱۱۸ کیلومتر است. شما می‌توانید این مسافت را نزدیک به یک ساعت و نیم تا دو ساعت به وسیله اتومبیل طی کنید.

4. فاصله بندرعباس تا راس الخیمه چقدر است؟

فاصله بندرعباس تا راس الخیمه ۱۴۳ کیلومتر است و شما می‌توانید از بندرعباس به راس الخیمه سفر کنید.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt