میدان جمهوری ایروان

میدان جمهوری ایروان در ارمنستان

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 10 دی ، 1402

میدان جمهوری ایروان در ارمنستان

میدان جمهوری ایروان در ارمنستان یکی از جاذبه های مهم در این کشور است، که گردشگران بسیاری را مجذوب خود می کند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

میدان جمهوری در مرکز شهر ایروان در ارمنستان قرار دارد و یکی از شگفت انگیزترین و معروف ترین جاذبه های پایتخت به شمار می رود. 
این شهر که «قلب ایروان» نیز نامیده می شود، مقصد مورد علاقه مردم محلی و گردشگران است. بازدید از میدان جمهوری ارمنستان یکی از گزینه های اصلی است.
طرح کلی ساخت این میدان در سال های 1924-1936 توسط معمار الکساندر تامانیان طراحی شد. از شرق و غرب این میدان، خانه دولت ارمنستان و خانه وزارتخانه ها به طور متقارن قرار دارند. 
این میدان با یک بلوار کوچک که در سال 1968 و یک  فواره کوچک که نمادی از قدمت شهر ایروان است، مجاورت دارد.
این بنا شامل برخی از عناصر سنتی ارمنستان است. میدان جمهوری در مرکز شهر و در نزدیکی خیابان ابوویان و امیریان قرار دارد. می توانید با اتوبوس، مینی بوس یا می توانید از مترو استفاده کنید و در ایستگاه "میدان جمهوری" پیاده شوید.

عکس میدان جمهوری ایروان در ارمنستان

عکس میدان جمهوری ایروان در ارمنستان

تاریخچه ی میدان جمهوری ایروان 

ساخت این میدان توسط معمار اصلی ارمنی الکساندر تامانیان در سال 1924 انجام شد و تا سال 1958 توسعه یافت. این میدان به دلیل معماری ملی تاریخی خود مشهور است و شکل مربع از دو شکل هندسی ترکیب شده است.
هر ساختمان متمایلی تخریب شد و ساختمان‌های جدیدی جایگزین آن شد. این ساختمان ها ترکیبی از سبک ملی و بهترین معماری جهان را نشان می دادند. 
امروزه میدان به شکل بیضی شکل است و قسمت مربع با فواره ها و حوض در مجاورت آن قرار دارد. سبک معماری خانه دولت تأثیر تعیین کننده ای در ایجاد تصویر میدان داشته است.
میدان جمهوری یکی از مکان های تفریحی مورد علاقه گردشگران و مردم محلی ایروان است. کنسرت هایی در فضای باز اغلب در اینجا برگزار می شود که معمولاً با آتش بازی های باشکوه به پایان می رسد. هر ساله بزرگترین درخت کریسمس اصلی جمهوری در میدان جمهوری برپا می شود و مراسم جشنی در شب سال نو برگزار می شود. شما می توانید با تور ارمنستان هوایی از این جاذبه گردشگری دیدن کنید.

معماری میدان جمهوری ارمنستان ایروان در ارمنستان

مجموعه معماری میدان شامل ساختمان های موزه تاریخ ارمنستان، دولت جمهوری ارمنستان، اداره پست مرکزی جمهوری ارمنستان، هتل ماریوت ارمنستان، وزارتخانه های سابق امور خارجه و نیرو است. 
ساختمان ‌های اصلی با رنگ های صورتی و زرد به سبک نئوکلاسیک با استفاده از نقوش ارمنی ساخته شده ‌اند. ساخت چهار ساختمان اصلی در سال های 1926-1958 انجام شد. 
معمار خانه دولت آقای آل تامانیان بود. پس از مرگ او، در 1936-1952، کار او توسط پسرش به پایان رسید. مارک گریگوریان و ادوارد ساراپیان طراحان ساختمان هتل و اداره پست هستند. 
ساختمان ‌های وزارت ‌های امور خارجه، توسط سامول صفریان و ورازدات ارشاتیان طراحی شده است. نمای نهایی ساختمان موزه تاریخی ارمنستان و گالری ملی ارمنستان در سال 1975 به دست آمده است.
ساعت اصلی ایروان نیز در میدان جمهوری، بر روی برج ساختمان دولت قرار دارد، که در سال 1941 نصب شده است. قطر این ساعت 3 متر 60 سانتی متر است و عقربه بزرگ با طول 170 سانتی متر وزن 4 کیلوگرم دارد. 
دست کوچک با طول 110 سانتی متر وزن 3 کیلوگرم و 500 گرم وزن دارد، ساعت توسط آرتسرون یاورویان اولین ساعت ساز ارمنی ساخته شده است.
ساعت میدان جمهوری از نظر فنی تنها یک بار در سال 2001 تغییر کرد، زمانی که قسمت مکانیکی آن با یک ساعت الکترونیکی جایگزین شد.
فواره های آواز مرکزی ایروان در میدان جمهوری قرار دارند و توسط معمار تامانایان در سال 1939 طراحی شدند و در سال های 1970 و 1988 به فواره های آواز رنگارنگ تبدیل شدند. 
فواره ها در سال 2007 بازسازی شدند و مجهز به تجهیزات روشنایی و صدا با کنترل کامپیوتر شدند و در سپتامبر 2011 فواره های جدید ساخته و مدرن شدند.

جاذبه ها و تفریحات اطراف میدان جمهوری ایروان 

در اطراف این میدان جاذبه های دیدنی متعددی قرار دارد. گالری هنر ملی و موزه تاریخ ارمنستان که شامل حدود 400 هزار نمایشگاه است که کل تاریخ مردم ارمنستان از جامعه بدوی تا دوران مدرن را پوشش می دهد.
خانه دولتی جمهوری ارمنستان که ساعت اصلی کشور با ناقوس روی برج آن تنظیم شده است. اداره پست مرکزی جمهوری ارمنستان که ارائه دهنده تلگراف، تماس تلفنی از راه دور، صرافی، کارت پستال برای خرید، ارسال و دریافت بسته می باشد.
هتل ماریوت ارمنستان که با وجود معماری اصیل پذیرای مهمانان ایروان است، پیشرفته ترین خدمات را ارائه می دهد.
فواره های آواز معروف نیز در میدان جمهوری درست در کنار موزه تاریخ و گالری هنر واقع شده اند. گردشگران از سراسر جهان به اینجا می آیند تا مناظر جذاب، غیر معمول و زیبای آنها را تحسین کنند. 
کافه ها و رستوران های زیادی در نزدیکی میدان وجود دارد. معروف ترین آنها "مارکو پولو"، "جازوه"، "مربع وان"، "الماس"، "آرارات" هستند.
درست روبروی میدان می توانید فروشگاه نویان تاپان را پیدا خواهید کرد که در آن می توانید انواع کتاب، کتاب درسی، کارت و سوغاتی بخرید.
در خیابان غربی و همچنین در خیابان ابوویان، فروشگاه‌های لباس، فروشگاه‌های سوغاتی و مغازه‌های دیگری وجود دارد که می‌توانند گردشگران را مورد توجه قرار دهند.
در چند قدمی میدان جمهوری، بازار ایروان در ارمنستان یکی از پرطرفدارترین بازارهای این شهر قرار دارد که نام پرصدا «ورنیساژ» را دارد. سنگ های نیمه قیمتی، چاقو، فرش و غیره را نیز خریداری کنید.

برای اطلاع از تورهای خارجی و رزرو تورها می توانید از طریق آژانس مسافرتی الفبای سفر، ارزان ترین تورها را به صورت آنلاین تهیه کنید.


درباره ارمنستان بیشتر بخوانید:

جاهای دیدنی ارمنستان

جشن آب پاشان ارمنستان

آداب و رسوم مردم ارمنستان

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt