راهنمای سفر به کنیا

راهنمای سفر به کنیا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 13 بهمن ، 1400

راهنمای سفر به کنیا

راهنمای سفر به کنیا و بازدید از جاذبه های دیدنی نایروبی کنیا به همراه چند ایده برای شروع برنامه ریزی سفر خود به کنیا با تور آفریقا را در اینجا بخوانید

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

کنیا کشوری باورنکردنی و متنوع است که برای آشنایی با سفر به آفریقا عالی است. کنیا یکی از آن کشورهایی است که واقعاً همه چیز را دارد - سافاری عالی، سواحل عالی، کوه‌ها، فرهنگ سنتی و شهرهای مدرن.
برنامه سفر ایده آل ما در کنیا شامل مدتی سافاری در ابتدای سفر و همچنین زمانی در ساحل در پایان سفر است. گزینه ها بی پایان هستند، بنابراین در اینجا چند ایده برای شروع برنامه ریزی سفر خود به کنیا با تور آفریقا وجود دارد.
یکی از مواردی که باید در هنگام برنامه ریزی سفر در کنیا در نظر بگیرید این است که چگونه می توانید به آنجا بروید.

کنیا کشوری نسبتا آسان برای سفر با وسایل نقلیه عمومی است. اتوبوس‌های خوبی بین شهرهای بزرگ، مینی‌بوس‌های کوچک‌تر معروف به matatus که همه جا می‌روند (ارزان اما نه خیلی راحت) و حتی یک شبکه قطار عالی بین نایروبی و مومباسا وجود دارد. تاکسی های زیادی نیز وجود دارد و در نایروبی، اوبر یک راه محبوب برای رفت و آمد است.

با این حال، اگر زمان کمی دارید، گاهی اوقات شرکت در تور کنیا گزینه خوبی است که باعث صرفه جویی در وقت شما (مهمتر از همه) و گاهی اوقات در هزینه می شود و در تعطیلات کنیا وقت گرانبهایی را برای یافتن گروه هایی برای پیوستن تلف نخواهید کرد.
سعی کنید از سفر با ماتاتو برای سفرهای طولانی خودداری کنید زیرا به عنوان امن ترین یا راحت ترین روش حمل و نقل شناخته شده نیستند.
اگر به سمت دریاچه تورکانا می روید، وضعیت ایمنی را روی زمین و بین مالیندی و لامو بررسی کنید، توصیه می شود پرواز کنید.

نایروبی

نایروبی کنیا

زمان بازدید از کنیا

کنیا در فصل خشک از ژوئن تا اکتبر بهتر است بازدید شود. ژانویه تا مارس نیز می توانند برای مسافران تور کنیا نوروز1401 بسیار خوب باشند، اگرچه بسیار گرم.
اگر امیدوار هستید که مهاجرت بزرگ را در ماسای مارا ببینید، ژوئیه تا سپتامبر/اکتبر معمولا بهترین زمان است، اگرچه گاهی اوقات گله ها زودتر، یعنی در ژوئن به آنجا می رسند.
چه مدت در کنیا سپری کنید
در این برنامه سفر کنیا، تعداد زیادی مکان برای بازدید و همچنین کارهای زیادی برای انجام خواهید یافت. کنیا همه چیز را دارد!
کنیا کشور بزرگی است و دیدن همه آن در یک سفر یک یا دو هفته ای غیرممکن است. اما، با چند هفته، مطمئناً می توانید احساس خوبی نسبت به کشور پیدا کنید.
در هر مکان، حداقل زمانی را که توصیه می‌کنیم در آنجا بگذرانید، پیشنهاد کرده‌ایم. برنامه سفر زیر حدود یک ماه طول می کشد، اما اگر در سفر کوتاه تری هستید، می توانید مکان های خاصی را از دست بدهید.
به عنوان مثال، کنیا در سافاری بسیار سنگین است، بنابراین شما به راحتی می توانید 1 یا 2 مقصد سافاری کنیا را انتخاب کنید و سپس بقیه زمان خود را صرف تماشای جو نایروبی یا در ساحل، نزدیک به مومباسا کنید.

نایروبی

نایروبی ممکن است برای اولین بار به آفریقا کمی ترسناک به نظر برسد، اما در واقع یک شهر عالی است. اولین باری که بازدید کننید چندان تحت تأثیر قرار نگیرید اما بعدا علاقه مند خواهید شد. 

دریاچه تورکانا

دریاچه دورافتاده تورکانا که به عنوان «دریای یشم» نیز شناخته می‌شود، در بسیاری از سفرهای کنیا قرار ندارد، اما می‌تواند یک ماجراجویی شگفت‌انگیز برای مسافران بی‌باک باشد، به‌خصوص اگر در طول جشنواره دریاچه تورکانا که در این کشور برگزار می‌شود، به آنجا سفر کنید. ژوئن (معمولاً - آنها شناخته شده اند که آن را جابجا می کنند).

جشنواره فرهنگی دریاچه تورکانا برای کمک به روابط بین قبایل مختلف که در منطقه زندگی می کنند و ترویج 'تعامل متقابل فرهنگی، هماهنگی، انسجام، یکپارچگی، همکاری و تجارت' ایجاد شد.

در این فستیوال، شما این فرصت را خواهید داشت که با افرادی از حدود 14 گروه قبیله ای دورافتاده کنیا از جمله ال مولو، راندیل، سامبورو و تورکانا ارتباط برقرار کنید و همچنین در مورد شیوه زندگی آنها اطلاعات کسب کنید.

دریاچه تورکانا

دریاچه تورکانا

کارهایی که باید در نایروبی انجام دهید

در تور کنیا از مرکز زرافه نایروبی دیدن کنید، می توانید همان زرافه ها را اینجا ببینید.
بچه فیل ها را در صندوق حیات وحش دیوید شلدریک ببینید.
از بازارها، از بازارهای ماسایی که سوغاتی می‌فروشند، تا بازارهای معمولی که تقریباً همه چیز را می‌فروشند، بازدید کنید، در اطراف شهر به وفور یافت می‌شود.
در پارک ملی نایروبی به سافاری بروید.
یک تور پیاده روی در شهر انجام دهید.

پارک ملی کوه کنیا

در نزدیکی ذخیره‌گاه ملی سامبورو، کوه کنیا، بلندترین کوه کنیا با ارتفاع 5199 متر قرار دارد - در واقع، این کوه دومین کوه بلند آفریقا است.
رسیدن به قله مستلزم صعود فنی است، بنابراین بیشتر کوهنوردان به سومین قله مرتفع یعنی Point Lenana می روند که معمولا بین 4 تا 6 روز طول می کشد. سفرهای کوتاه‌تر نیز در دسترس است. بیشتر کوهنوردان از شهر نارو مورو شروع می کنند.
اگر احساس انرژی کمتری دارید، می توانید با هلیکوپتر بر فراز قله سوار شوید. پروازها معمولا از نانیوکی انجام می شود.

پارک ملی کوه کنیا

پارک ملی کوه کنیا

ذخیره‌گاه ملی سامبورو

ذخیره‌گاه ملی سامبورو در حدود 300 کیلومتری شمال نایروبی در سواحل رودخانه اواسو نیرو قرار دارد.
ابتکاری که توسط خانمی به نام ربکا لولوسولی راه اندازی شد. این پروژه برای کمک به زنان و دخترانی از قبیله سامبورو که قربانی خشونت شوهران خود هستند یا از سنین بسیار پایین مجبور به ازدواج با مردان مسن تر شده اند، راه اندازی شد.
اگر علاقه ای به رانندگی ندارید، می توانید از فرودگاه ویلسون نایروبی به سمت سامبورو پرواز کنید.

اول پژتا حفاظت

اول پجتا یک مرکز حفاظت از حیات وحش خصوصی در غرب پارک ملی کوه کنیا است. این ذخیره‌گاه بیشترین جمعیت کرگدن سیاه در خطر انقراض در شرق آفریقا را در خود جای داده است (حدود 110 کرگدن وجود دارد) بنابراین مشاهده تقریباً تضمین شده است و حتی می‌توانید از طریق این ذخیره‌گاه سوار اسب شوید و به شما امکان می‌دهد بدون ترساندن به حیوانات نزدیک شوید. 

سخن پایانی:
قطعا سرزمینی مثل کنیا برای ماجراجویان بسیار جذاب است و اگر جز این دسته از آدم ها هستید شما را برای سفر به این کشور تشویق می کنیم.

   
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt