راهنمای سفر از استانبول به آنتالیا

راهنمای سفر از استانبول به آنتالیا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 بهمن ، 1400

راهنمای سفر از استانبول به آنتالیا

چگونه از استانبول به آنتالیا برویم؟ راهنمای سفر با قطار، اتوبوس و پرواز استانبول به آنتالیا مخصوص مسافرانی که میخواهند سفر ترکیبی در ترکیه داشته باشند

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

استانبول و آنتالیا از محبوب ترین مقاصد تعطیلات ترکیه هستند. با توجه به بسیاری از مسافرانی که می‌خواهند در سفر ترکیه به این دو شهر سفر کنند، گزینه‌های حمل و نقل زیادی بین این دو شهر وجود دارد.
با وجود انبوه بناهای تاریخی عثمانی و بیزانس در استانبول و مناظر ساحلی مدیترانه دراماتیک آنتالیا، سواحل، و خرابه‌های تاریخی مجاور، تقسیم زمانی بین این دو شهر مقدمه‌ای عالی برای آنچه ترکیه دارد ارائه می‌کند.
چه در یک بازدید سریع باشید و تمرکز خود را فقط بر روی این دو شهر متمرکز کنید، یا بخواهید کمی زمان بیشتری را برای دیدن برخی از مناظر در طول مسیر صرف کنید، در اینجا بهترین راه ها برای رسیدن در سفر به آنجا وجود دارد.

تور استانبول

تور آنتالیا

سفر از استانبول به آنتالیا با هواپیما

خطوط هوایی ترکیش و پگاسوس هر دو خدماتی را از استانبول به فرودگاه آنتالیا ارائه می دهند.
اگر در برنامه سفر کوتاهی به ترکیه هستید، گرفتن پرواز بین این دو شهر منطقی است و زمان بیشتری برای کاوش در زمین در اختیار شما قرار می دهد.
خطوط هوایی ترکیش معمولا روزانه 10 پرواز را با خدمات از فرودگاه بین المللی استانبول (در ساحل اروپایی شهر) و فرودگاه سابیها گوکچن استانبول (در سمت آسیایی شهر) انجام می دهد.
پروازها از فرودگاه سابیها گوکچن معمولاً ارزان تر هستند زیرا توسط شرکت هواپیمایی آنادولو جت تابعه ترکیش ایرلاینز انجام می شود.
خطوط هوایی پگاسوس اصلی ترین ایرلاین ارزان قیمت ترکیه است. همچنین هر روز 10 پرواز از استانبول به آنتالیا با تمامی خدمات از Sabiha Gökçen ارائه می دهد.
پروازهای پگاسوس معمولاً هزینه کمتری نسبت به ترکیش ایرلاینز دارند، اما بدانید که هنگام خرید ارزان‌ترین گزینه‌های صندلی پگاسوس در این مسیر، بار کمتری خواهید داشت (به جای 20 کیلوگرم، 15 کیلوگرم) و یک میان وعده رایگان در هواپیما دریافت نمی‌کنید.
مدت زمان پرواز استانبول به آنتالیا بین 75 تا 90 دقیقه است.
هر دو فرودگاه استانبول با اتوبوس های منظم و با ارزش فرودگاهی به شهر مرکزی متصل هستند.
اتوبوس‌های فرودگاه Havaist تا استانبول بین‌المللی تقریباً دو ساعت طول می‌کشند. تا Sabiha Gokcen، اتوبوس های فرودگاه Havabus از تکسیم معمولاً 90 دقیقه راه هستند.
فرودگاه آنتالیا به راحتی با تراموا به شهر مرکزی متصل می شود. اگر خارج از شهر اقامت دارید، در یکی از هتل های ساحلی، تحویل فرودگاهی که هتل شما ترتیب داده است، ساده ترین گزینه ترانسفر است.

فرودگاه آنتالیا

از استانبول به آنتالیا با اتوبوس مستقیم

چندین شرکت اتوبوس بین شهری خدمات اتوبوس مستقیم را بین ایستگاه اصلی اتوبوس استانبول (Esenler Otogar) و آنتالیا انجام می دهند.
این سفر بین 11 تا 13 ساعت طول می کشد (بسته به تعداد توقف های سرویس)، بنابراین اکثریت قریب به اتفاق خدمات این مسیر را یک شبه انجام می دهند.
شرکت های بزرگ اتوبوسرانی که این مسیر را ارائه می دهند عبارتند از Pamukkale Turizm، Metro Turizm و Isparta Petrol Turizm.
اتوبوس‌های مورد استفاده در این مسیر دارای صندلی‌های راحت به سبک خطوط هوایی هستند که معمولاً دارای سیستم‌های سرگرمی فردی و نقاط شارژ برای تلفن شما هستند، و یک راهنما که چای، قهوه، آب، نوشیدنی‌های غیرالکلی و تنقلات را در نقاطی از سفر ارائه می‌کند. .
اکثر سرویس های اتوبوس بین شهری در ترکیه وای فای نیز ارائه می دهند.
اتوبوس ها حمام داخل هواپیما ندارند. آنها هر سه تا چهار ساعت یک بار در یک ایستگاه اتوبوس یا یک ایستگاه خدمات مجهز و مدرن بزرگراه برای استراحت و حمام توقف می کنند.
در استانبول، Esenler Otogar دقیقا بالای ایستگاه 'Otogar' در سیستم مترو قرار دارد. ایستگاه اتوبوس آنتالیا (Antalya Otogar) با تراموا به شهر مرکزی متصل می شود.

فاصله مستقیم استانبول آنتالیا

از استانبول به آنتالیا با قطار و اتوبوس

فاصله استانبول تا آنتالیا با قطار چقدر است؟ اگر کمی وقت دارید و می‌خواهید در مسیر خود به آنتالیا از جاذبه‌های توریستی و شهرهای داخلی ترکیه دیدن کنید، استفاده از ترکیبی از قطار استانبول به آنتالیا و اتوبوس می‌تواند ایده‌ای عالی باشد.
جالب ترین مسیر با استفاده از این روش حمل و نقل، با استفاده از قطار سریع السیر از استانبول به اسکی شهیر (11 حرکت روزانه) آغاز می شود، جایی که می توانید یک روز را به کاوش در صحنه هنری پر جنب و جوش و منطقه قدیمی شهر بگذرانید.
روز بعد، سوار سرویس پاموکاله اکسپسرس یک حرکت روزانه در صبح زود، که هشت ساعت استراحت از اسکی‌شهیر به دنیزلی طول می‌کشد.

شما اکنون در آستانه پاموکاله ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو هستید، با تراس های سفید کلسیتی معروف و خرابه های رومی هیراپولیس. مینی‌بوس‌ها هر 20 دقیقه بین ایستگاه اتوبوس دنیزلی (در مقابل ایستگاه قطار) و روستای پاموکاله حرکت می‌کنند.
پس از یک روز گشت و گذار در مناظر، به سادگی با اتوبوس از ایستگاه اتوبوس دنیزلی (حرکت های منظم) برای سفر چهار ساعته اتوبوس به آنتالیا استفاده کنید.
یک ترکیب جایگزین قطار و اتوبوس، سوار شدن به قطار سریع السیر از استانبول به قونیه، محل موزه مولانا و مرکز شهر پر از بناهای تاریخی و مساجد حفظ شده دوران سلجوقی است. پس از اتمام کاوش، با اتوبوس مستقیم از ایستگاه اتوبوس قونیه به آنتالیا بروید.
قطارهای سریع السیر ترکیه فوق العاده مدرن هستند، با وسایل نقلیه جدید و صندلی راحت. قطارهای معمولی مسافت طولانی مانند Pamukkale Ekspresi به خوبی نگهداری می شوند اما امکانات قدیمی تری دارند. هر دو نوشیدنی و تنقلات را برای خرید از طریق کالسکه در طول مسیر ارائه می دهند.
بلیط قطار را از قبل خریداری کنید، به خصوص در تابستان، زیرا آنها فروخته می شوند. به دلیل تعداد خدمات اتوبوس موجود، شما معمولاً می توانید بلیط اتوبوس خود را هنگام ورود به ایستگاه اتوبوس خریداری کنید.

مسیرهای سفر استانبول به آنتالیا

نکاتی از سفر ترکیبی استانبول به آنتالیا

1) قیمت بستگی به ماه حرکت دارد. توصیه ما به شما این است که بلیط هواپیما درجه یک و بیزینس را از قبل رزرو کنید. خرید بلیط کلاس اکونومی را پشت سر هم قرار ندهید. بلیط خود را از 2 تا 4 ماه قبل خریداری کنید.
2) ارزان ترین پروازهای IST - AYT در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در دسترس است. قیمت معمولا در آخر هفته ها بالاتر است. 

3 ) همچنین خرید بلیط رفت و برگشت ارزانتر از بلیط یک طرفه است. اطلاعات مفید قبل از رزرو سفر از استانبول به آنتالیا خدمات ما

سوالات متداول

مدت زمان پرواز استانبول - آنتالیا چقدر است؟ حداقل قیمت پرواز استانبول - آنتالیا - 312 TRY. 
فاصله استانبول تا آنتالیا چقدر است؟ فاصله استانبول تا آنتالیا 5183 کیلومتر است. 
چند خط هوایی از استانبول به آنتالیا پرواز می کنند؟ در پرواز استانبول - آنتالیا، 4 ایرلاین پرواز می کنند: ترکیش ایرلاینز، هواپیمایی پگاسوس. 
از کدام فرودگاه ها پروازهای آنتالیا - استانبول انجام می شود؟ در شهر استانبول: آتاتورک، سابیها گوکچن، فرودگاه استانبول. به آنتالیا - آنتالیا.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt