چگونه گوشی خود را در ترکیه رجیستر کنیم

چگونه گوشی خود را در ترکیه رجیستر کنیم

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 بهمن ، 1400

چگونه گوشی خود را در ترکیه رجیستر کنیم

چگونه گوشی خود را در ترکیه رجیستر کنیم؟ یکی از مهم ترین سوالات و دغدغه های مسافران و مهاجران به ترکیه است و به همین دلیل سعی کردیم تا توضیحات کامل در این مورد را ارائه دهیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

رجیستر گوشی در ترکیه 

با وجود 80 میلیون مشتری بالقوه از جمعیت ترکیه، جای تعجب نیست که اپراتورهای تلفن همراه در ترکیه بخشی از صنعت پرسودی هستند که سالانه میلیاردها درآمد ایجاد می کند. تلفن های همراه در حال حاضر بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما هستند و هر کجا که می رویم، آنها می روند.

ما از آنها برای ارتباط از طریق تلفن، ایمیل و پیام های فوری استفاده می کنیم. آنها همچنین به طرحی از زندگی ما تبدیل شده اند زیرا دوربین ها و برنامه ها با ارزش ترین لحظات ما را ضبط می کنند یا به ما کمک می کنند کارهایی مانند کاهش وزن را انجام دهیم.
بنابراین، به طور طبیعی، هر کسی که برای زندگی در ترکیه انتخاب می‌کند، می‌خواهد به یک شبکه ترکیه ای مبادله کند و از ارزش عالی برای پول ارائه شده توسط اپراتورهای تلفن همراه این کشور استفاده کند.
با این حال، قبل از ثبت نام برای یک سرویس شبکه ترکیه، اگر تلفن شما از خارج از کشور است، اگر قصد دارید بیش از 120 روز در ترکیه بمانید یا می خواهید از سیم کارت ترکیه استفاده کنید، باید آن را ثبت کنید.

نمایندگی ترک سل در ترکیه

تورک سل

نحوه ثبت تلفن همراه در ترکیه

اگر هنوز ویزای توریستی ترکیه دارید، مالیات را در اداره مالیات محلی با نشان دادن شماره IMEI گوشی خود به آنها بپردازید. پس از انجام این کار، از هر یک از سه اپراتور تلفن همراه لیست شده در زیر، یک سیم کارت پرداختی بخرید.

اگر اجازه اقامت ترکیه را دارید، می توانید از وب سایت e-Devlet نیز استفاده کنید. ابتدا با نشان دادن پاسپورت، اجازه اقامت و پرداخت هزینه 2 لیر از اداره پست محلی (PTT) رمز عبور دریافت کنید. اگر قبلاً از خدمات اینترنت آنلاین بانکداری ترکیه استفاده می کنید، می توانید این مرحله را دور زده و به جای آن از آن عملکرد استفاده کنید.

از آنجا، فقط برای ثبت تلفن خود وارد صفحه شوید و دستورالعمل ها را دنبال کنید. (https://www.turkiye.gov.tr/btk-imei-kaydet.)

وب سایت فقط به زبان ترکی است، بنابراین از یک مترجم آنلاین استفاده کنید یا یک دوست ترک نزدیک به شما کمک کند. مالیات را می توان با استفاده از کارت اعتباری یا خدمات بانک گارانتی، دنیز و ایس در صفحه وب e-Devlet پرداخت کرد. اگر سایت e-Devlet بیش از حد برایتان پیچیده است، پاسپورت، اجازه اقامت، گواهی پرداخت مالیات و رمز عبور e-Develt خود را به هر فروشگاه تلفن همراه ببرید تا با هزینه اضافی این کار را برای شما انجام دهند. مالیات فعلی برای پرداخت هر گوشی 170 لیر ترکیه است و برای همه روش ها به شماره IMEI خود نیاز دارید.

چگونه شماره IMEI تلفن خود را پیدا کنم؟

یک شماره IMEI مخفف هویت بین المللی تجهیزات تلفن همراه است و شماره 15 رقمی برای تلفن شما منحصر به فرد است. هیچ دو دستگاهی دارای شماره IMEI یکسان نیستند. آن را در بخش تنظیمات-درباره تلفن خود یا با تایپ *#06# در صفحه کلید پیدا کنید.
از طرف دیگر، برخی از آیفون‌ها آن را در پشت گوشی در پایین لیست می‌کنند، در حالی که برخی دیگر با باتری‌های قابل جابجایی آن را در آن محفظه چاپ می‌کنند.
بنابراین، هنگامی که این کار را انجام دادید، ثبت نام برای یک ارائه دهنده شبکه مرحله بعدی است و خبر خوب این است که ارائه دهندگان خدمات در ترکیه قصد دارند بهترین معامله را به مشترکین ارائه دهند، زیرا همه آنها برای رتبه اول در سهم بازار فریاد می زنند. آنها چه کسانی هستند

سایت رسمی برای عملیات رجیستر

وبسایت رسمی برای ثبت رجیستر

سه اپراتور تلفن همراه در ترکیه

1: ترکسل

ترکسل از لحاظ تاریخی موقعیت را به عنوان اپراتور شماره یک شبکه در ترکیه داشته است و اولین شبکه GSM را در سال 1994 راه اندازی کرده است. آنها که در بازار نوآوری پیشرو بودند، همچنین اولین ارائه دهنده ای بودند که در سال 2009 به 3G ارتقا دادند.
با ارائه پوشش کامل در سراسر کشور به جز مناطق معدودی از مناطق دورافتاده کوهستانی شمال شرق، سهم بازار 60% را دارد. آنها کمپین های مختلفی از 20 لیر در ماه دارند که شامل اینترنت، تماس و پیامک است. از طرف دیگر، می‌توانید برای برنامه‌های پیش‌پرداخت به استثنای اتصال اینترنت نیز ثبت‌نام کنید. (وب سایت - https://www.turkcell.com.tr)

فروشگاه های اینترنتی ترکیه

2.وودافن ترکیه

Vodaphone ترکیه دومین ارائه دهنده بزرگ است که گروه Telsim را در سال 2005 خریداری کرده است. این شرکت که در تمام استان ها فعالیت می کند، بخشی از خانواده بزرگ جهانی است و مسئول 20 میلیون مشترک است.
با ارائه انواع طرح های پرداختی و قراردادی برای مشترکین داخلی، آنها همچنین به صورت منحصر به فرد خط گردشگری Vodaphone را ارائه می دهند که تا 90 روز اعتبار دارد و شامل تماس و 10 گیگابایت اتصال به اینترنت است. (وب سایت - http://www.vodafone.com.tr)

3. آوا Avea (Turk Telecom)

Avea که از سال 2004 فعالیت می کند، سومین و آخرین اپراتور تلفن همراه در ترکیه است. اگرچه نام Avea هنوز اغلب استفاده می شود، اما از سال 2016، همه مشترکین به وب سایت Turk Telecom هدایت می شوند، که همچنین شبکه خدمات اینترنتی TTNET خود را تغییر نام داده اند.
با ارائه چندین بسته با ارزش عالی مانند 1000 دقیقه مکالمه، 1000 پیام کوتاه و 10 گیگابایت اینترنت تنها با 39 لیر در ماه، بسیاری از چشمان صنعت به ترک تلکام است و اینکه آیا آنها می توانند برای صعود از رتبه سوم اپراتور تلفن همراه رقابت کنند. صنعت ترکیه (وب سایت: https://bireysel.turktelekom.com.tr/mobil/Sayfalar/Ana-Sayfa.aspx)

بیشتر بدانید

اگر دارای مجوز اقامت هستید، می توانید برای هر گوشی ترکیه ای حداکثر سه سیم کارت ترکیه را به نام خود ثبت کنید. تا زمانی که شارژ کنید و حداقل هر شش ماه یکبار از هر کدام استفاده کنید، فعال خواهند ماند.
هنگامی که گوشی شما راه اندازی شد، ممکن است لازم باشد موارد زیر را بدانید. فقط کاراکترهای صفحه کلید خود را وارد کنید:

*123# - موجودی خود را بررسی کنید
*159# - بسته داده خود را بررسی کنید
*111# - بررسی/درخواست رومینگ بین المللی

رجیستر موبایل در ترکیه

رجیستر موبایل

تور ترکیه

تور استانبول

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt