سوچی روسیه و رازهایی از این شهر دیدنی

سوچی روسیه و رازهایی از این شهر دیدنی

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 28 مهر ، 1400

سوچی خاص ترین شهر روسیه【رازها و حقایقی جامع】

سوچی کجاست و شرایط سفر و زندگی در آنجا چگونه است؟ آیا هزینه های سفر به سوچی مقرون به صرفه است؟ برای آشنایی با راهنمای جامع سوچی روسیه همراه ما باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

سوچی کچاست؟

سوچی اغلب 'پایتخت تابستانی' غیر رسمی روسیه یا مروارید دریای سیاه نامیده می شود. این بزرگترین و شلوغ ترین تفرجگاه دریایی تابستانی کشور است که سالانه بیش از 4 میلیون بازدیدکننده را با خط ساحلی کوهستانی شگفت انگیز ، سواحل بی پایان زنجیره ای ، روزهای آفتابی گرم و شب زنده داری شلوغ به خود جذب می کند. میتوان گفت شرایط زندگی در سوچی در نوع خودش باتوجه به اینکه در روسیه قرار دارد خاص است و همچنین از ماه مه تا سپتامبر جمعیت سوچی حداقل با گردشگران تور سوچی ، از جمله افراد مشهور و نخبگان سیاسی کشور ، دو برابر می شود.

شهر زیبای سوچی

نمایی از شهر دیدنی سوچی

نمای سوچی از دریای سیاه

به احتمال زیاد به دلیل هزینه ها و الزامات ویزای روسیه ، تنها 3 درصد از جمعیت این بازدیدکنندگان مسافران بین المللی هستند. شاید معروف ترین مسافر خارجی غیرسیاسی در سوچی بونو بود که از او دعوت شد مدتی را در سال 2010 در محل اقامت رئیس جمهور مدودف بماند. اما به طور کلی این شهر همچنان مقصدی بسیار داخلی است و تا حدودی فاقد زیرساخت های بین المللی مناسب و دارای زبان یکسان است. مانع اکثر مراکز منطقه ای روسیه است.

پارادوکس دیگر سوچی این است که این شهر ، که همواره از نظر ذهنیت ملی با جنوب ، نخل ها و آب و هوای گرم مرتبط بود ، در المپیک زمستانی 2014 توانست میزبانی را از آن خود کند. این پدیده احتمالاً هرگز توسط روس ها به طور کامل درک نخواهد شد: هر مکانی در کشور زمستان واقعی دارد ، اما سوچی؟ پاسخ ها عدم وجود یخبندان شدید و تفرجگاه بسیار امیدوارکننده آلپ در کراسنایا پولیانا در منطقه شهر است. یک توضیح کمتر عملگرا ، سرنوشت خوش شانس سوچی است. معروف ترین ضرب المثل روسی درباره شهر این است: 'اگر می توانستم کارت ها را بخوانم ، در سوچی زندگی می کردم' این ضرب المثل برگرفته از بازی کارت ترجیح ، ارتباط سوچی و ساکنان آن با شانس ، علاوه بر این ، با ثروتی تصادفی و غیرقابل پیش بینی نشان می دهد.

جشنواره در سوچی

سال نو میلادی در سوچی

جاذبه های دیدنی سوچی

سوچی برای کسانی که عاشق طبیعت ، ورزش ، تاریخ و تفریحات آفتابی در ساحل هستند ، جاذبه های زیادی دارد. این مروارید دریای سیاه هنوز در انتظار کشف است. که قطعا با تور روسیه این را لمس خواهید کرد. از دیدنی های این شهر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

پارک درختکاری
درختکاری در سوچی گلهای قفقاز و بسیاری از کشورهای دیگر را جمع آوری کرد. مساحت کل آن بیش از 49 هکتار است. حدود 1600 گونه گیاه در این پارک وجود دارد. در قلمرو درختچه نیز یک آکواریوم 150 متر مکعب آب شور وجود دارد. شما می توانید ساکنان مختلف دریای سیاه را در آکواریوم مشاهده کنید.
آدرس: سوچی ، چشم انداز Kurortny ، 74.

دلفیناریوم
دلفیناریوم در شهر آدلر واقع شده است. استخر دلفین ها دارای قطر 2 متر و عمق 6 متر است. دلفیناریوم میزبان اجرای دلفین ها و دیگر پستانداران دریایی است.
آدلر ، خیابان لنین 219.

پارک 'ریویرا'
پارک 'ریویرا' محبوب ترین پارک در شهر سوچی است. این پارک در قسمت مرکزی شهر در ساحل راست رودخانه سوچی و در نزدیکی ساحل دریا واقع شده است. این پارک دارای تعداد زیادی درخت از گونه های مختلف ، چندین حوض ، کافه و امکانات تفریحی برای عموم است.
آدرس: سوچی ، خیابان ایگورووا 

پارک ریورا سوچی

پارک ریویرا سوچی

آکواریوم - تراریوم
آکواریوم - تراریوم در سوچی بیش از 200 گونه ماهی ، پرنده ، خزندگان و دوزیستان (مارمولک ، مار ، تمساح) را ارائه داد. مساحت کل تقریبا 340 متر مربع است.

برج دیده بانی در کوه آهونه
در کوه Big Ahune در نزدیکی سوچی یک برج مراقبت وجود دارد. این برج نمایی از دریای سیاه و کوه های قفقاز را ارائه می دهد. ارتفاع برج 30.5 متر

ایستگاه دریایی
بندر دریایی سوچی دارای دو اسکله مسافری با طول کل 330 متر است. بندر دریایی می تواند کشتی های مسافری ، کشتی ها و کشتی های باری را سوار شود. آدرس: سوچی ، خیابان وویکووا 1

فرودگاه سوچی

فرودگاه سوچی در شهر آدلر ، در 25 کیلومتری جنوب شرقی مرکز سوچی واقع شده است. این فرودگاه به تعداد زیادی گردشگر خدمات رسانی می کند و از نظر تردد مسافران در روسیه رتبه 5 را دارد. فاصله فرودگاه تا مسکو تقریباً 1350 کیلومتر است (زمان پرواز حدود دو ساعت است). فاصله فرودگاه تا مراکز اسکی در کراسنایا پولیانا حدود 40 کیلومتر است. گردشگران می توانند به مرکز سوچی و کراسنایا پولیانا از طریق راه آهن و اتوبوس از فرودگاه برسند. همچنین می توانید با اتوبوس به اکثر شهرک های ساحلی برسید.

  • استفاده از تاکسی بسیار راحت است. (اگرچه این دسوسی ترین نوع حمل و نقل نیست.)
  • شما می توانید حتی قبل از عزیمت ، به صورت آنلاین ، یک ترانسفر (تاکسی) از فرودگاه به هتل خود رزرو کنید.

فرودگاه سوچی

فرودگاه سوچی

آب و هوای سوچی

سوچی متعلق به آن قسمت کوچک روسیه است که خوشبختانه در منطقه آب و هوایی نیمه گرمسیری واقع شده است. برخلاف آب و هوای مدیترانه ای ، سوچی دارای سطح رطوبت بسیار بالایی است ، مانند آبخازیا یا برخی ایالت های ایالات متحده (مانند می سی سی پی ، آلاباما ، لوئیزیانا و جورجیا). با وجود بارندگی زیاد ، سوچی سالانه 300 روز آفتابی را سپری می کند ، که برای هیچ منطقه دیگری از روسیه غیر از شهرهای ساحلی کراسنودار کراینودار باورنکردنی است. این امر تقریباً تمام ماه های سال را برای سفر به سوچی راحت می کند ، به جز در نوامبر ، دسامبر و ژانویه.

  • زمستان در سوچی
    بیشتر بارش ها در فصل زمستان است اما معمولاً در قسمت ساحلی شهر پوشش برفی معمولی وجود ندارد. آب و هوای قسمت کوهستانی سوچی بزرگ به میزان قابل توجهی سردتر است و فصل زمستان (معمولاً فوریه و مارس) برای اسکی کامل امکان پذیر است. با تشکر از آن ، کراسنایا پولیانا به سرعت به عنوان یک اقامتگاه زمستانی در حال توسعه است و در طول بازیهای المپیک زمستانی 2014 میزبان همه مسابقات در فضای باز بود.
  • دوره بهار بسیار کوتاه است و با شکوفایی باغ ها مشخص می شود (معمولاً در ماه مارس شروع می شود ، حتی اگر دمای هوا کمتر از ماه فوریه باشد). این فصل راحت با بارندگی کمتر است ، اما همچنان با دریای سرد.
  • تابستان سوچی را می توان با فصل شنا مرتبط دانست ، که معمولاً از اواسط ماه مه تا پایان اکتبر ادامه دارد. این فصل عالی است و اوج گردشگری آن در ماه های جولای تا آگوست است. در ماه های سپتامبر و اکتبر ، شهر بازدیدکنندگان کمتری را جذب می کند ، تا حدی به دلیل شروع سال تحصیلی. به نظر می رسد این دو ماه ، زمانی که دریای سیاه هنوز گرم است ، هوا خیلی گرم نیست و خیابان ها مملو از جمعیت گردشگران نیست ، لذت بخش ترین زمان برای سفر به سوچی باشد. این دوره را فصل صاف ('бархатный сезон') می نامند
  • پاییز خارج از فصل ، که در پایان اکتبر به سوچی می آید ، گرم است ، اما روزهای ابری و باران بیشتری دارد. در پایان ماه نوامبر میانگین دمای روزانه به زیر 10 درجه سانتی گراد می رسد.

همه چیز درباره روسیه که با دانستن آنها شگفت زده می شوید

جاهای دیدنی روسیه

هتل های سوچی

در کل سوچی بیش از 400 هتل ، استراحتگاه و کمپ تعطیلات دارد.

ساحل دریای سیاه محبوب ترین منطقه تفریحی در روسیه است. بنابراین ، مکان های زیادی برای اسکان گردشگران وجود دارد. می توانید یک اتاق هتل ، یک تخت در خوابگاه رزرو کنید یا یک آپارتمان یا یک خانه کامل اجاره کنید.
هتل هایی که در نزدیکی ساحل مرکزی سوچی واقع شده اند ، می توانند به عنوان مناسب ترین برای گردشگران (در نزدیکی ایستگاه دریایی) در نظر گرفته شوند. هتل های آدلر ، در کنار پارک المپیک نیز بسیار محبوب هستند. (اگر به رویدادهای ورزشی برگزار می شوید ، مانند مسابقات فرمول 1 ، این هتل ها را انتخاب کنید.) دوستداران اسکی معمولاً در زمستان در هتل های روستای کراسنایا پولیانا اقامت دارند.)
مراکز بهداشتی قدیمی (آسایشگاه ها) وجود دارد که در زمان اتحاد جماهیر شوروی ساخته شده است. این هتل ها در حال حاضر به کار خود ادامه می دهند. شما می توانید در هتلی از هتل های زنجیره ای بین المللی در هر کشوری زندگی کنید. شاید شما باید چیز جدیدی را امتحان کنید و در این هتل قدیمی شوروی مستقر شوید؟ با معماری و فرهنگ اتحاد جماهیر شوروی بیشتر آشنا شوید!
شما می توانید اتاق هتل را با هرگونه خدمات رزرو هتل پیدا کرده و رزرو کنید

هتل 4 ستاره در سوچی

هتل 4 ستاره سوچی

حقایقی از سوچی

  1. سوچی یکی از طولانی ترین شهرهای جهان است. این شهر برای کسب عنوان رسمی طولانی ترین شهر جهان با پرت استرالیا رقابت می کند. سوچی در امتداد خط ساحلی به طول تقریبی 145 کیلومتر (90 مایل) ، تا آغاز رشته کوه های قفقاز حرکت می کند.
  2. سوچی دارای شمالی ترین مزارع چای در جهان است. در سال 1901 ، یک دهقان روسی چای مقاوم در زمستان تهیه کرد. با این کار ، سوچی به یک تامین کننده اصلی داخلی تبدیل شد. مزارع چای داگومی تنها تولید کننده چای در روسیه است و شمالی ترین مزارع در جهان است. برای خرید مقداری برگ چای به خانه ، از چایخانه های سوچی دیدن کنید.
  3. ماریا شاراپووا و یوگنی کافلنیکوف در سوچی بزرگ شدند.
  4. المپیک زمستانی 2014 در سوچی اولین و تنها باری بود که این بازیها در آب و هوای نیمه گرمسیری برگزار می شد. سوچی سالزبورگ و پیونگ چانگ را تا حدودی به لطف کوههای کراسنایا پولیانا که فقط یک ساعت با ماشین از شهر فاصله دارند ، شکست داد.

هزینه سفر به سوچی روسیه

همانگونه که گفته شد قیمت سفر به سوچی به اینکه در چه فصلی از سال قصد سفر دارید یا اینکه هتل و پرواز مورد نظرتان در چه رنجی باشد بستگی دارد.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt