ونیز ایتالیا شهر عاشقانه

ونیز ایتالیا شهر عاشقانه

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 25 مهر ، 1400

ونیز ایتالیا شهری اسرارآمیز【حقایق و تاریخچه ونیز】

ونیز ایتالیا، شهری روی آب که اسرار زیادی دارد. همراه ما باشید برای کشف حقایق جالب درباره ونیز و اینکه ونیز چگونه ساخته شد و اینکه زندگی و تاریخچه ونیز به چه صورت است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

ونیز ، حقایق و نکات سفر

شهر عاشقانه ونیز در منطقه ونتو ایتالیا - یکی از شمالی ترین ایالت ها واقع شده است. این شهر باستانی و از لحاظ تاریخی مهم در اصل بر روی 100 جزیره کوچک در دریای آدریاتیک ساخته شده است. در عوض یا جاده ها ، ونیز به مجموعه ای از آبراهه ها و کانال ها متکی است.
یکی از مشهورترین مناطق شهر ، گذرگاه مشهور جهان Grand Canal است که مرکز اصلی دوران رنسانس بود. یکی دیگر از مناطق غیرقابل انکار میدان مرکزی ونیز ایتالیا به نام میدان سان مارکو است. در اینجا می توانید طیف وسیعی از موزاییک های بیزانس ، زنگ کمپانیل و البته کلیسای خیره کننده سنت مارک را بیابید. همراه ما باشید تا همه چیز از جمله زندگی در ونیز، ساختمانها و نحوه ایجاد این شهر را بخوانید.

تصاویر شهر ونیز از نمای بالا

تصاویر شهر ونیز از نمای بالا

ونیز چگونه ساخته شد

این منطقه به غیر از یک دهانه کوچک به سمت شرق ، توسط کوه های آلپ از اروپا محافظت می شود. اگر ارتشهای متجاوز می خواستند به دره حاصلخیز پو برسند ، ساده ترین گزینه عبور از ونتو بود.

در نتیجه حملات متعدد طی صدها سال ، بسیاری از مردم روم مجبور به ترک سرزمین خود شدند. این امر باعث ایجاد بحران پناهندگان در این منطقه شد. این جمعیت آواره مرداب ونیتیان را پیدا کردند و به دلیل دفاع طبیعی تصمیم گرفتند در آنجا مستقر شوند. تالاب مانند یک خندق غول پیکر عمل می کرد!در سال 421 میلادی ، شهر ونیز متولد شد.

راهنمای سفر به ایتالیا

ساختمانهای ونیز

ساختمانهای ونیز شناور نیستند. در عوض ، آنها بر روی بیش از 10 میلیون تنه درخت نشسته اند. این تنه درختان به عنوان پایه هایی عمل می کنند که از فرو رفتن شهر در باتلاق های زیرین جلوگیری می کند. این یک نسخه اولیه از تکنیک ساختمان مدرن به نام 'پایه شمع' بود. این زمانی است که سوراخ های باریکی در زمین حفر شده و با بتن پر می شود. آنها مانند ریشه درختان عمل می کنند تا ساختمان را محکم به زمین محکم کنند.تکنیک ونیز دقیقاً به همان شیوه عمل می کند ، فقط از تنه درختان به جای بتن استفاده می کند.

در بالای تیرهای چوبی ، 2 لایه تخته چوبی ضخیم ، و سپس یک لایه بلوک های سنگی اضافه شده است. سرانجام ، این دیوارها با دیوارهای پایه شهر ، که امروزه می توانیم در بالای خط آب مشاهده کنیم ، قرار گرفته است.

نمای دیدنی از ونیز

نمای دیدنی از پل در ونیز

چرا چوب نمی پوسد؟

گل نمکی که تنه درختان را احاطه کرده است ، چوب را حفظ کرده و از پوسیدگی آن جلوگیری می کند. گل از قرار گرفتن چوب در معرض اکسیژن و میکروارگانیسم ها جلوگیری می کند ، به این معنی که تجزیه نمی تواند رخ دهد.
جریان مداوم آب شور در اطراف چوب باعث سنگ شدن آن می شود. این فرآیندی است که در آن منافذ داخل چوب با مواد معدنی جایگزین می شوند و در نتیجه چوب به سختی سنگ می شود.
شمع های چوبی آنقدر مثر بودند که بسیاری از قطعات اصلی امروزه در جای خود باقی مانده اند.

بهترین کارها در ونیز چیست؟

تعداد کمی از شهرها می توانند ادعای چنین میراث هنری و تاریخی ارزشمندی مانند ونیز را داشته باشند. این شهر منحصر به فرد با مناظر جادویی و دیدنی اش فقط زیبا نیست. این یک معجزه واقعی از نبوغ خلاق است: شهری که بر روی گل و ماسه و لجن ساخته شده است از چشم انداز دشوار و غیر مهمان نواز.
بزرگترین جاذبه در شهر زرق و برق دار ونیز معماری است - که توسط کانالهای باستانی اطراف آن تقویت شده است. علاوه بر میدان سان مارکو و کلیسای سنت مارک ، این شهر محل شاهکار گوتیک کاخ دوج است.

چه کسی ونیز را بنا کرد

این ساختمانچه کسی انتخاب می کند که شهری را در گروهی دور از جزایر گل آلود بسازد؟ شاید فکر کنید مکان منطقی برای ساختن شهر در سرزمین اصلی ایتالیا باشد ، اما این چیزی نبود که مهاجران اولیه ونیسی تصمیم به انجام آن گرفتند.

های مرمر صورتی و سفید باید در بدن دیده شوند تا به طور کامل مورد قدردانی قرار گیرند. این نه تنها یک نمونه نفس گیر از معماری ایتالیایی است ، بلکه هر سال مرکز جشن های کارناوال ونیز است.

خانه های ونیز

نمایی از شهر ونیز


مجموعه پگی گوگنهایم که تنها یکی از گوندولا کوتاه از کاخ دوج است ، یکی از درخشان ترین مجموعه های هنری مدرن در جهان است. اگر به دنبال آثار سنتی تری از دوره رنسانس هستید ، مدتی را در Galleria dell’Accademia بگذرانید ، جایی که چندین کلاسیک از این دوران در آن قرار دارد.
مکانهای زیادی در ونیز وجود دارد که تاریخ درخشان شهر و ارتباط با هنرها و معماری را مشخص می کند. به عنوان مثال ، پل آه را در نظر بگیرید ، که یک شاهکار سفید آهکی است و اتاق بازجویی کاخ دوج را به زندان می برد.

اما زیباترین پل در ونیز باید پل ریالتو باشد. این سازه تزئینی با اطمینان استادانه بر فراز کانال بزرگ آویزان شده است. این پل که سن پولو را به سرگذشت سن مارکو متصل می کند ، در طول این سالها بارها بازسازی شده است.
اگر به دنبال سرگرمی در ونیز هستید ، مطمئناً برای انتخاب خراب شده اید. چند ساعت را به مطالعه آثار هنری در Museo Correr اختصاص دهید یا ترکیبی هیجان انگیز از دوران رنسانس و هنرهای مدرن را در Punta della Dogana کاوش کنید.
شاید شما ترجیح می دهید شبی باله یا موسیقی زنده را در Teatro La Fenice ، که یک تئاتر با شکوه 1000 نفره است ، تماشا کنید. اگر به تاریخ ونیز علاقه دارید ، سفر به موزه Lace یا موزه Fortuny شما را به سفری اکتشافی می برد. و هیچ سفری به ونیز نباید بدون سفر به Ca ’d’Oro-قصری ونیزی-گوتیک که محل اقامت مجموعه هنرهای رنسانس فرانچتی است نیز بگذرد.

ونیز برای محافظت از آن در برابر ارتشهایی که به شمال ایتالیا حمله کردند ، روی آب ساخته شد. غیرقابل دسترس بودن محل آن ، آن را به مکانی جذاب برای مهاجران اولیه خود تبدیل کرد زیرا حمله به آن دشوار بود.
منطقه شمال ونیز در سرزمین اصلی ایتالیا بسیار مستعد حمله بود. سفر از طریق این منطقه ساده ترین راه برای نیروهای مهاجم برای رسیدن به سرزمین های حاصلخیز شمال ایتالیا به نام دره پو بود.

نمای هوایی از ونیز

نمای هوایی از ونیز

سوالات متداول

بهترین زمان سال برای سفر به ونیز کدام است؟
ونیز همیشه در تابستان ، از ابتدای ماه ژوئن تا پایان ژوئیه ، در شلوغ ترین و پر جنب و جوش ترین حالت خود قرار دارد. پدیده ای به نام آکوا آلتا در ماه های زمستان بین ماه های نوامبر و مارس در ونیز سیل می زند و این می تواند بر دسترسی به میدان سان مارکو تأثیر بگذارد.
اما اگر به دنبال مهمانی در کارناوال ونیز هستید ، مطمئن شوید که اواخر فوریه و آغاز ماه مارس در آنجا هستید. این زمان از سال است که موسیقی ، لباس و جشن هنرها بر سر کار می آید.

آب و هوا در ونیز چگونه است؟
ونیز دارای آب و هوای نسبتا سرد مدیترانه ای است. دمای هوا در اوج تابستان به ندرت از 32 درجه سانتی گراد تجاوز می کند و گرم ترین ماه ها جولای و آگوست است. ماه های تابستان نیز از خشک ترین ماه های سال است.
زمان سال با بیشترین بارندگی معمولاً ماههای بهاری آوریل و می است. با این حال ، اگر هوای گرم را دوست ندارید ، فصل بهار برای بازدید از ونیز بسیار مناسب است ، زیرا دمای متوسط ​​بین 17 تا 22 درجه سانتی گراد متغیر است. سردترین ماهها دسامبر و ژانویه است که میانگین دمای هوا در یک رقم متغیر است.

ونیز یک شاهکار واقعی از زیبایی و معماری نفیس است. با این همه کارها و کارهای دیدنی ، شهر عاشقانه شما را مجبور می کند تا بیشتر بازگردید.

چند سال دیگر ونیز زیر آب است؟
2100
متأسفانه آینده شهر ونیز زیبا به نظر نمی رسد. بسیاری از کارشناسان می گویند که این شهر می تواند تا سال 2100 به طور کامل زیر آب باشد. این به این دلیل است که پیش بینی می شود دریای مدیترانه تا آن زمان به دلیل افزایش گازهای گلخانه ای دمای جو زمین بیش از 4 فوت بالا بیاید

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt