واکسن های کرونا مورد تایید اتحادیه اروپا

واکسن های کرونا مورد تایید اتحادیه اروپا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 02 اسفند ، 1402

واکسن های کرونا مورد تایید اتحادیه اروپا

واکسن های کرونا مورد تایید اتحادیه اروپا کدام هستند؟ آیا افراد واکسینه شده در ایران با واکسن های سینوفارم می توانند به اروپا بروند؟ همراه ما باشید

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

کمیسیون اروپا تا کنون 4.6 میلیارد دوز واکسن COVID-19 را تأمین کرده است و مذاکرات برای دوزهای اضافی در حال انجام است. تحویل واکسن به کشورهای اتحادیه اروپا به طور پیوسته افزایش یافته است و واکسیناسیون در حال افزایش است. این کمیسیون همچنین با صنایع همکاری می کند تا ظرفیت تولید واکسن را افزایش دهد. در همان زمان کار برای مقابله با انواع جدید را آغاز کرده است ، با هدف توسعه سریع و تولید واکسن های موثر در برابر این گونه ها در مقیاس بزرگ. در ادامه همراه ما باشید برای آشنایی با واکسن های مورد تایید اتحادیه اروپا

31 آگوست 2021:

70% از جمعیت بزرگسالان اتحادیه اروپا به طور کامل در برابر کرونا واکسینه شدند

اتحادیه اروپا به نقطه عطفی دست یافته است زیرا 70 درصد از جمعیت بزرگسال اکنون کاملاً در برابر کووید -19 واکسینه شده اند. در مجموع ، بیش از 256 میلیون بزرگسال در اتحادیه اروپا دوره واکسن کامل را دریافت کرده اند. هفت هفته پیش ، هدف تحویل کمیسیون زودتر از موعد محقق شد: اعطای دوز واکسن کافی به کشورهای عضو تا پایان ماه جولای برای واکسیناسیون کامل 70 درصد از جمعیت بالغ اتحادیه اروپا.

واکسن های مورد تایید اتحادیه اروپا

واکسن های کرونا مورد تایید اتحادیه اروپا

تأمین دوز واکسن های آینده

کمیسیون اروپا در حال مذاکره شدید برای ایجاد مجموعه متنوعی از واکسن ها برای شهروندان اتحادیه اروپا با قیمت مناسب است. قراردادهایی با 7 توسعه دهنده امیدوارکننده واکسن منعقد شده است که مجموعه ای تا 4.6 میلیارد دوز را تضمین می کند. تحویل دوزهای واکسن به کشورهای اتحادیه اروپا از ماه دسامبر به طور پیوسته افزایش یافته است. واکسیناسیون در سراسر اتحادیه اروپا سرعت می گیرد.
کمیسیون تاکنون 4 مجوز بازاریابی مشروط برای واکسن های توسعه یافته توسط BioNTech و Pfizer ، Moderna ، AstraZeneca و Janssen Pharmaceutica NV به دنبال ارزیابی مثبت EMA از ایمنی و کارایی آنها داده است. چندین واکسن دیگر در مراحل مختلف ارزیابی توسط آژانس دارویی اروپا (EMA) قرار دارند. کمیسیون همکاری نزدیکی با صنعت دارد تا ظرفیت تولید واکسن در اتحادیه اروپا را افزایش دهد.

گزارشات ایمنی

آژانس داروهای اروپایی به روز رسانی ایمنی واکسن های COVID-19 مجاز در اتحادیه اروپا را منتشر می کند. EMA یک بروزرسانی ماهانه برای هر واکسن مجاز COVID-19 منتشر می کند. به روزرسانی های ایمنی خلاصه ای از اطلاعات موجود از زمان مجوز واکسن است. آنها همچنین نشان می دهند که آیا اطلاعات ایمنی نیاز به بررسی بیشتری دارد یا خیر.

پاسپورت واکسن اتحادیه اروپا COVID-19 چیست؟

گذرنامه/گواهی واکسن COVID-19 اتحادیه اروپا یک سند یک تکه است که می تواند برای مسافر به دو صورت کاغذی و دیجیتالی صادر شود. بسته به وضعیت مسافر ، سه نوع گذرنامه COVID-19 اتحادیه اروپا ارائه می شود.

  • گذرنامه واکسیناسیون
  • گواهی آزمون
  • گواهی بازیابی

پاسپورت واکسن کرونا اروپا

پاسپورت واکسن کرونا فرانسه

گذرنامه واکسیناسیون چیست؟

گذرنامه واکسیناسیون COVID اتحادیه اروپا برای همه افرادی که به طور کامل در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند ، صادر می شود و یکی از چهار واکسن مورد تأیید آژانس پزشکی اروپا ، که عبارتند از:

✔️فایزر ⬌ (یک واکسن ریبونوکلئیک (mRNA) است به این معنی که حاوی دستورالعمل های ژنتیکی است که به سلول های گیرنده کمک می کند تا قطعات پروتئینی تولید کنند که باعث واکنش سیستم ایمنی می شود.)

✔️مدرنا ⬌ (واکسن Moderna در درجه اول با تزریق بخشی از کد ژنتیکی ویروس COVID-19 به بدن کار می کند. این باعث واکنش ایمنی بدن می شود ، بنابراین ، آنتی بادی هایی ایجاد می کند که می توانند با ویروس مبارزه کنند. EMA در 6 ژانویه 2021 به مدرنا اجازه بازرگانی مشروط داد.)

✔️آسترازینکا (بر اساس دستورات ژنتیکی ویروس برای ساخت پروتئین است که با استفاده از DNA دو رشته ذخیره می شود.)

✔️جانسون و جانسون  (واکسن Janssen از بستر واکسن AdVac برای مهندسی یک ویروس سرماخوردگی معمولی استفاده می کند تا دستورالعمل های ژنتیکی را به سلول های بازو منتقل کند و در آنجا ماکت جهش ویروس کرونا را ایجاد کرده و سیستم ایمنی بدن را تحریک کند.)

این گواهی ثابت می کند که دارنده آن واکسینه شده است در حالی که حاوی اطلاعات اضافی در مورد واکسن است ، مانند زمان تجویز دوزها ، تولید کننده و ...
کمیسیون همچنین به کشورهای عضو اجازه داده است تا برای مسافرانی که با واکسن های دیگری به غیر از موارد تأیید شده توسط EMA ، واکسینه شده اند ، گواهینامه صادر کنند. با این حال ، تصمیم هر یک از کشورهای عضو است که بخواهند اجازه ورود برای کسانی را که با چنین واکسنهایی واکسینه شده اند ، بدهند یا نه.

واکسن فایزر در اروپا

اهمیت تزریق واکسن فایزر در اروپا

گواهی بازیابی چیست؟

همچنین به مسافرانی که به تازگی مبتلا به COVID-19 شده اند و از این بیماری رهایی یافته اند ، اجازه داده می شود که با گواهی سفر اتحادیه اروپا COVID سفر کنند.گواهی بهبود دیجیتال کووید اتحادیه اروپا تایید می کند که فرد مبتلا پس از آزمایش مثبت از عفونت SARS-CoV-2 بهبود یافته است. این کمیسیون باید زودتر از 11 روز پس از اولین آزمایش مثبت صادر شود.
با این حال ، کمیسیون همچنین اشاره می کند که آزمایشاتی که تشخیص می دهد آیا فردی آنتی بادی علیه SARS-CoV-2 ایجاد کرده است-همچنین به عنوان آزمایش آنتی بادی شناخته می شود-نمی تواند برای به دست آوردن گواهی بهبود استفاده شود.

گواهی آزمون چیست؟

همه مسافرانی که با آزمایش PCR یا تست آنتی ژن سریع COVID-19 آزمایش می کنند و نتیجه آن منفی است ، می توانند گواهینامه COVID اتحادیه اروپا را دریافت کنند. کمیسیون خاطرنشان می کند: 'یک گواهی جداگانه برای هر آزمون صادر می شود و حاوی هیچ گونه اطلاعاتی از گواهینامه های قبلی نیست.اتحادیه اروپا هنوز زمانبندی مشترکی را که باید طی آن آزمایشات انجام شود ، ارائه نکرده است ، بنابراین تصمیم گیری با کشورهای عضو است.

نظارت بر ایمنی واکسن COVID-19 توسط اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا به طور مستمر بر ایمنی و اثربخشی واکسن های کووید -19 نظارت می کند.EMA عوارض جانبی این واکسن ها را مانند همه واکسن ها کنترل می کند. به موازات این ، مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماریها (ECDC) به طور موثر بر اثربخشی واکسن های COVID-19 نظارت می کند.
این امر اتحادیه اروپا را قادر می سازد تا اطلاعات جدیدی را که در مورد مزایا و ایمنی واکسن های کووید -19 ایجاد می شود ، فوراً شناسایی و ارزیابی کند. این امر اطمینان می دهد که هرگونه خطرات احتمالی در اسرع وقت شناسایی و مدیریت می شود: به نظارت بر ایمنی واکسن و گزارش عوارض جانبی مراجعه کنید.

نحوه عملکرد واکسن های کووید -19

واکسن های COVID-19 با ایجاد پاسخ ایمنی از COVID-19 جلوگیری می کنند. اکثر واکسن های COVID-19 این پاسخ های ایمنی را به قطعه کوچکی از SARS-CoV-2 تحریک می کنند. SARS-CoV-2 ویروسی است که باعث بیماری COVID-19 می شود. اگر فردی که واکسن COVID-19 دریافت کرده است بعداً توسط ویروس آلوده شود ، سیستم ایمنی بدن این ویروس را تشخیص می دهد.

کارت دیجیتال واکسن کرونا

تور ترکیه واکسن کرونا دروغ یا واقعیت

واکسن کرونا برای سفر به ارمنستان

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt