پارک نهج البلاغه تهران

پارک نهج البلاغه تهران

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 02 شهریور ، 1400

پارک نهج البلاغه تهران【راهنمای بازدید و اطلاعات تکمیلی】

پارک نهج البلاغه تهران، طبیعتی دیدنی در غرب شهر با دیدنی ها، مسیرهای پیاده روی، پل معلق، سقوط آزاد است نحوه رفتن به آن جا از طریق مترو و ماشین را در اینجا بخوانید

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

پارک نهج البلاغه تهران در سال 2009 در چهار مرحله در محدوده ای به وسعت 35 هکتار احداث شد. واقع در نزدیکی رودخانه فرحزاد ، پارک پلکانی شکل به یکی از دیدنی ترین پارک های پایتخت تبدیل شده است. دوچرخه سواری یکی از لذت بخش ترین فعالیت هایی است که می توانید در اینجا انجام دهید. اگر دوچرخه شخصی ندارید ، می توانید از دوچرخه های کرایه ای در پارک استفاده کنید. علاوه بر این ، برخی از امکانات مانند رستوران ، زمین بازی کودکان ، مسجد و بسیاری از تجهیزات ورزشی جالب توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به پارک نهج البلاغه می کشاند تا اوقات فراغت خود را در اینجا بگذرانند. رودخانه ای که از دره فرحزاد سرچشمه می گیرد از نزدیک این پارک می گذرد و جذابیت آن را بیشتر می کند. پیاده روی و مطالعه کتاب در کنار این رودخانه از دیگر فعالیت های جالب این پارک است. همراه ما باشید برای راهنمای گردش در پارک نهج البلاغه.

دیدنی های پارک نهج البلاغه

سرسبزی و دیدنی های نهج البلاغه

فاز یک پارک نهج البلاغه

فاز اول باغهای نهج البلاغه در قسمت شمالی بزرگراه شهید همت تا بلوار همیلا واقع شده و در قسمت میانی پارک قرار دارد. مناظر و سرگرمی های مرحله یک پارک نهج البلاغه به شرح زیر میباشند:

شهربازی بیلینو

این اولین پارک توسعه ای در ایران است که به گیمرها امکان می دهد تجهیزات واقعی ساختمانی را تجربه کرده و بازی کنند.آنها می توانند برای همه افراد مخصوصا کودکان استفاده شوند و هزینه هر بازی بسیار ارزان است. شهربازی در وسط پارک و در امتداد مسیر دوچرخه سواری قرار گرفته است. وسایل شهربازی عبارتند از:
بازی هایی مانند هاکی روی میز ، فوتبال دستی ، تیراندازی و ...
ماشین برقی
تشک بادی

سینمای بازی چند بعدی

ویژگی دیگر فاز اول پارک ، سینمای بازی 7 بعدی است. مدت زمان و ساعت کار این بازی به شرح زیر است:

  • مدت زمان: 5 تا 7 دقیقه
  • ساعات کار: 4 بعد از ظهر تا 11 شب
  • محدودیت سنی: افراد بالای 7 سال
  • محدودیت استفاده برای افراد مبتلا به بیماری قلبی و زنان باردار

مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری

یکی دیگر از امکانات عالی پارک ، پیاده روی و دوچرخه سواری جداگانه است. در این مسیر می توانید در میان درختان زیبا قدم بزنید یا از دوچرخه سواری لذت ببرید.
اطلاعات زیر مربوط به محل اجاره دوچرخه و ساعات کار آن است:
ایستگاه اجاره دوچرخه در پشت سینمای چند بعدی قرار دارد.
ساعات کار: 5 بعد از ظهر تا نیمه شب

مسیر پیاده روی نهج البلاغه

مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری در نهج البلاغه فاز 1

هتل های نزدیک به پارک نهج البلاغه (فاز اول)

از آنجایی که پارک نهج البلاغه یکی از بخش های توریستی و تفریحی تهران میباشد و از طرفی در یکی از بکرترین مناطق شهر واقع شده خیلی از مسافران داخلی و خارجی ترجیح میدهند تا در بهترین هتل های تهران که در محدوده ی آن است اقامت داشته باشند. این هتل ها شامل موارد زیر می باشند:

دیگر دیدنی تهران

دریاچه چیتگر بزرگترین دریاچه مصنوعی تهران

تونل پارک نهج البلاغه اتصال فاز 1 و 2

یکی از جاذبه های پارک نهج البلاغه تونلی است که فاز یک را به فاز دوم متصل می کند و افراد می توانند به راحتی به قسمت های مختلف این دو فاز دسترسی داشته باشند.

تونل پارک نهجل البلاغه

تونل نهج البلاغه در نمایی خاص تر

پارک نهج البلاغه فاز 2

فاز دوم پارک نهج البلاغه در مرز شمالی بزرگراه حکیم تا بزرگراه همت واقع شده و در جنوبی ترین قسمت فاز اول پارک و همچنین در کنار پارک پردیسان تهران و شهرک هما قرار دارد. این بخش از پارک نیز که بعد از فاز اول آن تاسیس شد همچون فاز اول علاوه بر لذت پیاده روی دارای امکانات تفریحات فراوانی برای کودکان تا بزرگسالان است که به شکل زیر می باشد:

پل معلق نهج البلاغه (پل آسمان)

یکی از قسمتهای جذاب فاز دو نهج البلاغه پل معلق آسمان است که به عنوان اولین پل معلق پایتخت شناخته می شود. این پل از پارکینگ باغهای نهج البلاغه در بلوار عربشاهی تا پارک پردیسان امتداد دارد. این پل 285 متر طول و 2 متر عرض و 65 متر ارتفاع دارد. برخی معتقدند که این پل به همراه پل معلق در اردبیل ، طولانی ترین پل کابلی عابر پیاده در خاورمیانه است. ساعات کار پل معلق در پارک نهج البلاغه: پنجشنبه ها و جمعه ها از ساعت 10 صبح تا نیمه شب

شهربازی پارک نهج البلاغه

سرزمین عجایب نام یک شهربازی کوچک واقع در ضلع شرقی فاز دوم است که ساعت های هیجان انگیزی را با بازی های هیجان انگیز ارائه می دهد. ساعات کار سرزمین شگفت انگیز: شنبه تا چهارشنبه 18:00 تا 2:00 صبح ، پنجشنبه ها ، جمعه ها و تعطیلات: 5:00 بعد از ظهر تا 2:00 صبح در این شهربازی میتوانید از سافاری وحشت، سینما چندبعدی و ... لذت ببرید. در ادامه با برخی از بخش های جذاب در این شهربازی آشنا شوید.

پارک نهج البلاغه شهربازی

نمایی از ورودی ها و شهربازی پارک نهج البلاغه

راپل هوایی برای اولین بار در ایران

  • محدودیت سنی: بالای 7 سال
  • محدودیت ارتفاع: حداقل 125 سانتی متر
  • محدودیت وزن: حداکثر 100 کیلوگرم

پرش به آسمان

از سرسره بپرید و روی تشک بادی فرود بیایید

  • محدودیت سنی: بالای 5 سال
  • محدودیت ارتفاع: از 130 تا 200 سانتی متر
  • محدودیت وزن: حداکثر 130 کیلوگرم

نمای کامل برج میلاد

برج میلاد در شرق پارک نهج البلاغه واقع شده است که می توانید نمای زیبایی از آن را مشاهده کنید. شاید جذاب ترین زمان برای تماشای آن تاریکی شب باشد که این برج به صورت نورانی مخصوصا در ایامیکه اعیاد است قابل تماشا است.

نهج البلاغه در شب

منظره پارک نهج البلاغه در شب

سوالات متداول

برای رفتن به ادرس پارک نهج البلاغه با ماشین چه مسیرهایی می توان رفت؟

ورودی شرق پارک: بزرگراه یادگار امام جنوب، بلوار ایوانک غربی
ورودی غرب پارک: بلوار اشرفی اصفهانی شمال، خیابان استاد نظری، بعد از میدان استاد نظری
ورودی غرب پارک: بلوار اشرفی اصفهانی، پونک، بلوار همیلا

آیا رفتن به پارک نهج البلاغه با مترو آسان است؟

میتوانید در مترو صادقیه پیاده شوید و از آن جا با استفاده از اتوبوس های BRT یا تاکسی های مستقر در مترو تا پونک بروید و سپس با کمی پیاده روی به فاز اول پارک خودتان را برسانید.

دیدنی های پارک نهج البلاغه کدام است؟

پل معلق آسمان، سرزمین شگفت انگیز از دیدنی‌های پارک نهج البلاغه می باشند

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt