همه چیز درباره کد هس ترکیه و روش های دریافت آن

همه چیز درباره کد هس ترکیه و روش های دریافت آن

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 15 آبان ، 1400

کد هس ترکیه و روش های دریافت آن + راهنمای تصاویر

کد HES ترکیه چیست؟ نحوه ی دریافت کد هس چگونه است؟ راهنمای گام به گام فرم ورود به ترکیه و دریافت کد هس را از راه های متفاوت در اینجا بخوانید

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

سیاست وزارت بهداشت ترکیه

مطابق با راهنمای منتشر شده توسط اداره کل هواپیمایی کشوری در دولت ترکیه و برای یک سفر سالم و ایمن ، محدودیت های پرواز خاصی برای ورود به ترکیه به شرح زیر اعمال می شود به این ترتیب ، مسافران می توانند از کد HES خود در طول سفر و در طول اقامت خود در ترکیه استفاده کنند. مسافران باید ترخیص مسافر را چاپ کرده و یا کپی نرم افزاری از آن را بر روی دستگاه های تلفن همراه ، تبلت خود داشته باشند و آن را هنگام چک کردن به کارکنان اپراتور پرواز ارائه دهند.

کد هس چیست؟

کد هس (HES) خصوصی یک کد شخصی است که برای کاهش حضور و جلوگیری از حضور مسافران با علائم مثبت یا تماس با بیمار مثبت در پروازهای داخلی و بین المللی در شرایط کنترل شده، توسط وزارت بهداشت ترکیه اجرا می شود.
HES مخفف (Hayat Eve Sığar) در زبان ترکی است که به معنی (Life Fits Into Home) در انگلیسی است ، هس کد به شما کمک می کند تا با خیال راحت وضعیت خطر Covid-19 خود را با افراد و موسسات برای فعالیت هایی مانند مسافرت و حمل و نقل به اشتراک بگذارید. داشتن یک کد معتبر HES (Hayat Eve Sığar) هنگام خرید بلیط اتوبوس ، قطار ، هواپیما ، مسافرت از راه دور و سفر بین شهرهای ترکیه و داخل آن اجباری است.

نکته: در صورتی که فرم را به درستی پر نکرده اید یا اظهارات گمراه کننده ای ارائه دهید ممکن است با مجازات های اداری و قانونی روبرو شوید یا اجازه ورود به ترکیه را نداشته باشید.

برای دریافت کد هس HES به چه مواردی نیاز است؟

قبل از شروع به پر کردن فرم مورد نیاز:

  • اسناد شناسایی شما
  • اطلاعات سفر شما

شما اطلاعاتی را در مورد گذرنامه و برنامه سفر خود ارائه خواهید کرد (نام کامل ، شماره گذرنامه ، ملیت و محل زندگی شفاف ، جزئیات مکانهایی که طی 10 روز گذشته بازدید کرده اید، تاریخ ورود به ترکی ، حامل های هوایی و شماره پرواز).و علاوه بر اطلاعات تماس (آدرس پست الکترونیکی ، شماره تلفن) ، باید آدرس محل اقامت خود را در ترکیه نیز مشخص کنید.

برای سفر به خارج از کشور چه شرایطی وجود دارد؟ مهم ترین اخبار و مقالات مرتبط

وضعیت عبور و مرور از ایران به کشورهای خارجی

پاسپورت واکسن کرونا چیست؟

سفر به آنتالیا در ایام کرونا

چه زمانی باید فرم ورود به ترکیه را تکمیل کنم؟

باید 72 ساعت مانده به سفر فرم ورودی را تکمیل نمایید. لطفاً به طور کامل و دقیق به تمام سوالات پاسخ دهید تا از سلامتی خود و عزیزتان در طی بیماری همه گیر Covid-19 محافظت کنید. کد خصوصی HES براساس اطلاعات داده شده به طور خودکار ایجاد می شود. در صورت تماس با بیمار Covid-19 در طول سفر و اقامت در ترکیه با استفاده از اطلاعات کد HES با شما تماس گرفته می شود. به همین دلیل ، دقت و توانایی به روزرسانی اطلاعات بسیار مهم است. اطلاعات شما براساس کد HES در مرزهای جمهوری ترکیه بررسی می شود. با پر نکردن فرم یا ارائه اظهارات گمراه کننده ، بالقوه خود را در معرض مسئولیت قانونی قرار می دهید. همچنین ممکن است از ورود به ترکیه جلوگیری کنید. (مگر اینکه شما شهروند ترکیه یا دارنده اجازه اقامت باشید).

چه کسی باید اظهارنامه مسافر را ارائه دهد؟

هر کسی که برای سفر به ترکیه پرواز می کند ، باید فرم مسافر آنلاین را بیش از 72 ساعت قبل از عزیمت ارسال نماید.
فرم برای:

  • شهروندان ترکیه
  • ساکنان ترکیه
  • بازدید کنندگان خارجی.

پردازش اهداف داده های شخصی
شناسه ، گذرنامه ، اطلاعات تماس ، اطلاعات سفر شما در این وب سایت پردازش می شود تا شما را در مورد آخرین اخبار مرتبط با بیماری همه گیر Covid-19 مطلع سازد.

راهنمای تکمیل فرم ورود به ترکیه

✅ وارد سایت  register.health.gov.tr شوید. از لیست زبان های موجود، زبان فارسی را انتخاب نمایید و سپس روی ok کلیک نمایید.

فرم ورودی ترکیه

✅ سپس تمامی اطلاعات شخصی خود را وارد نمایید.

مرحله دوم فرم ورودی ترکیه

✅ محل سکونت خود در ترکیه را بنویسید. در صورتی که محل اقامت خود را تغییر دادید add address را کلیک کنید.

بخش تکمیل محل سکونت فرم ورودی ترکیه

✅ صحت اطلاعات وارد شده را بررسی کنید و درصورت درست بودن بر روی ذخیره کلیک نمایید.

بررسی صحت اطلاعات فرم ورودی ترکیه

✅ سپس به شما یک QR CODE نمایش داده می شود که با دانلود و ترجیحا پرینت آن میتوانید همراه خود داشته باشید.

گام آخر در فرم خود اظهاری ترکیهدریافت کد هس از طریق اپلیکیشن

مراحل دریافت کد هس از اپلیکیشن

دریافت کد هس

پرطرفدارترین تورهای گردشگری ترکیه

 تور استانبول

 تور آنتالیا

کد هس (HES) چیست؟

برنامه 'کد HES' توسط وزارت بهداشت ترکیه برای مبارزه با بیماری همه گیر COVID-19 اجرا شده است. در محدوده کمپین 'Hayat Eve Sığar' ، هر شهروند ترکیه ای که به ترکیه سفر کند ، نیاز به ارائه کد HES برای اهداف سفر دارد. کد HES در صورت درخواست برای مدت مشخصی بدست می آید.

چرا کد هس لازم است و برای چه کسانی اجباری نیست؟
هنگام مسافرت ، ارائه کد HES برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و محافظت از رفاه جامعه ترکیه اجباری است. این یک الزام برای همه شهروندان ترکیه است که در داخل ترکیه سفر می کنند. دریافت کد HES برای نوزادان اجباری نیست.

چگونه می توانم کد HES خودم را ایجاد کنم؟
کدهای هس را می توان از طریق برنامه تلفن همراه 'Hayat Eve Sığar' یا از طریق ارسال پیام کوتاه به سال 2023 همراه با پیامی متشکل از اطلاعات زیر بدست آورد: 'HES خالی شماره شناسنامه ترکی شما خالی است 4 رقم آخر شماره سریال شناسنامه ترکی شما خالی است تعداد روزهایی که به کد HES نیاز دارید. '

آیا در صورت انقضا می توان کد جدید HES را به دست آورد؟
بله ، شما می توانید با دنبال کردن مراحل مشابه در زمان انقضا کد هس، کد HES جدید ایجاد کنید.

آیا تهیه کد HES برای کلیه پروازهای شما الزامی است؟
این در حال حاضر برای کلیه پروازهای داخلی در ترکیه اجباری است. در صورت بروزرسانی ، به شما توصیه می کنیم اطلاعیه های ما را پیگیری کنید.

آیا می توانم بدون وارد کردن کد هس بلیط خریداری کنم؟
خیر. طبق آخرین آیین نامه صادر شده توسط وزارت کشور ترکیه ، شما باید کد HES خود را در مراحل رزرو ارائه دهید. در غیر این صورت ، به دلیل مقررات ، در پرواز پذیرفته نخواهید شد.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt