باغ پرندگان کیش دنیایی که شما را به وجد خواهد آورد

باغ پرندگان کیش دنیایی که شما را به وجد خواهد آورد

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 19 اسفند ، 1399

باغ پرندگان کیش | دنیایی رنگارنگ از پرندگان

دیدن بیش از ۵۷ گونه از پرندگان مختلف که هرکدام با طرح و رنگ خاصی در باغ پرندگان کیش در آسمان پرواز کرده و از این سو به آن سو می‌روند، روح هر انسانی را تازه می‌کند. باغ پرندگان کیش که در پارک دلفین‌های کیش قرار دارد یکی از مقاصد مورد استقبال گردشگران در سراسر کشور است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

دیدن بیش از ۵۷ گونه از پرندگان مختلف که هرکدام با طرح و رنگ خاصی در باغ پرندگان کیش در آسمان پرواز کرده و از این سو به آن سو می‌روند، روح هر انسانی را تازه می‌کند. باغ پرندگان کیش که در پارک دلفین‌های کیش قرار دارد یکی از مقاصد مورد استقبال گردشگران در سراسر کشور است. اگر به دنبال سفر به کیش و بازدید از این مکان زیبا هستید با ما همراه باشید.

در باغ پرندگان چه گونه‌هایی وجود دارد؟

پرندگان در باغ پرندگان کیش

پرندگان زیبا در باغ پرندگان کیش

در باغ پرندگان جزیره کیش گونه‌های مختلفی از پرندگان بومی آسیا، استرالیا و آفریقا جمع‌آوری شده‌اند. این پارک که در زمینی به مساحت 3 هکتار در پارک دلفین‌های کیش واقع شده است، یکی از پربارترین گونه‌های جانوری را در خود جای داده است. باغ پرندگان کیش از سال 1380 فعالیت خود را شروع کرده است. در این باغ، بیش از 57 گونه نادر پرندگان گردآوری شده اند. هرکدام از این پرنده‌ها، راه طولانی را برای رسیدن به کشورمان طی کرده‌اند. اکثر این پرندگان از قاره آفریقا، برخی از نقاط قاره آسیا، استرالیا و آمریکا جمع آوری شده‌اند. این پرندگان به قدر زیبا و ظریف هستند که دیدن آن‌ها روح تازه‌‌ای به شما خواهد بخشید. انواع پلیکان‌های پا خاکستری و سفید، انواع گونه‌های قو، فلامینگو‌ها، انواع درنا‌های تاج دار، انواع لک‌لک‌ها مارابو و سدلبیلد، انواع طاووس‌های زیبا، انواع طوطی‌های سبز، ماکائو، کاسکو، قرقاول چینی، کاکاتو آلبا، توکان، توراکو، پنگوئن‌های پا سیاه، مرغ شاخ‌دار و بسیاری دیگر در باغ پرندگان زندگی می‌کنند. این گونه‌ها امثرا بسیار نادر و رو به انقراض هستند که با مراقبت‌های زیاد تحت محافظت شدید قرار گرفته اند تا نژادشان همواره پایدار باشد. حتی بعضی خزندگان مثل تمساح گاندو، کروکودیل و حیواناتی از قبیل میمون و آهو را هم می‌توانید در این باغ ببینید.

وقتی وارد باغ می شوید، دو بخش به طور تفکیک شده حتماً توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. در ادامه این دو بخش را توضیح می‌دهیم.

پرندگان محبوس در قفس

توکان در باغ پرندگان کیش

توکان در باغ پرندگان کیش

با ورود به بخش سمت راست پارک، وارد راهرویی می‌شوید که به مسیری زیبا و سرسبز و باطراوت منتهی می‌شود. در این مسیر زیبا قفس پرندگان وجود دارد که روی آن‌ها اطلاعات دقیق و جامع در رابطه با زیستگاه، نوع تغذیه، ویژگی ها، غذای مورد علاقه، نژاد آن ها و خصوصیات هر پرنده وجود دارد و بازدیدکنندگان علاقه‌مند می‌توانند حین تماشای پرندگان با خواندن این اطلاعات، دید بازتری نسبت به بازدید خود داشته باشند. در مسیری که برای بازدید از این پرندگان در قفس طی می‌کنید چمنزار، درختان خرم و باطراوتی را نیز مشاهده خواهید کرد. زیبایی مسیر باعث می‌شود لذت شما دوچندان شود.

پرندگان آزاد

در بخش دوم پارک در زمینی به مساحت دو هکتار، پرندگان بزرگتر که قادر به پرواز نیستند به صورت آزاد نگه‌داری می‌شوند. دیدن آزادی این پرنده‌ها حس خوبی را به شما انتقال می‌دهد. چراکه خوشحالی آن ها به چشم دیده می‌شود. همچنین فضای درست شده برای این پرندگان بسیار به محل زیست طبیعی خودشان شباهت دارد تا بتوانند به راحتی و باآرامش در باغ زندگی کنند و زیست راحتی داشته و خوشحال باشند.

تمساح – آهو – میمون از دیگر حیوانات این باغ زیبا

کروکودیل در باغ پرندگان کیش

کروکودیل در باغ پرندگان کیش

جانوران این پارک فقط به پرندگان محدود نمی‌شوند و گونه‌هایی از دوزیستان و پستانداران هم در این پارک زندگی می‌کنند. شما قطعا از دیدن تمساح گاندو یا پوزه کوتاه که در باغ نگهداری می‌شود، شگفت‌زده خواهید شد. علاوه بر آن‌ها میمون‌هایی بانمک و بازیگوش نیز در پارک زندگی می‌کنند که توجه شما را قطعا به خودشان جلب خواهند کرد. حتی آهوهای بسیار زیبایی نیز در باغ وجود دارند که شما را وادار به تماشای خود می‌کنند. این موجودات باظرافت و رعنا در کنار دیگر موجودات باغ و پرندگان، در باغ پرندگان کیش زندگی می‌کنند.

امکانات باغ پرندگان کیش

در باغ پرندگان کیش امکانات رفاهی مانند رستوران، کافی‌شاپ و سرویس بهداشتی وجود دارد. شما می‌توانید بعد از گشت و گذار در دل باغ برای رفع خستگی خود غذا و نوشیدنی میل کرده و استراحت کنید. همچنین برای راحتی حال بازدیدکنندگان و گردشگران، در این مجموعه وسیع و زیبا سرویس‌های قطاری برای جابه‌جایی آن‌ها در مناطق مختلف باغ وجود دارد.

آدرس و تلفن باغ پرندگان کیش

جزیره زیبای کیش، مجموعه پارک دلفین‌های کیش

 ۰۷۶۴۴۴۴۵۲۳۷

ساعت کاری باغ پرندگان کیش

ساعات کاری مجموعه باغ پرندگان کیش همه روزه از ۱۸ الی۲۰ می‌باشد.

قیمت بلیط باغ پرندگان کیش

قیمت بلیط برای افراد بزرگسال بالای 4 سال: 182/000 تومان

قیمت بلیط برای کودکان بین دو تا چهار سال: 91000 تومان

کودکان زیر دو سال: رایگان

قوانین باغ پرندگان کیش

  • در باغ پرندگان کیش نمی‌توانید عکس و فیلم بگیرید و باید این کار را به مسئولان عکاسی در پارک بسپارید.
  • در باغ پرندگان کیش، اجازه غذا دادن به پرندگان را ندارید.

قصد دارید با تور کیش به این جزیره سفر کنید، حتما مقالات زیر را دنبال کنید

هزینه های سفر به کیش

داستان کشتی یونانی در جزیره کیش

پارک ساحلی و اسکله تفریحی میرمهنا کیش

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt