هزینه های سفر به یونان

هزینه های سفر به یونان

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 02 اردیبهشت ، 1400

هزینه های سفر به یونان

سواحل سفید خیره کننده، آب فیروزه ای، غذای عالی، مناظر دیدنی و فرهنگ و تاریخ بی پایان. اینها تنها برخی از دلایل سفر یونان است. باتوجه به اینکه بسیاری از شما هزینه مکسافرت به یونان را درنظر میگیرید در این بخش قصد داریم به بررسی همین موضوع بپردازیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

همه چیز را که باید درباره سفر به یونان بدانید

سواحل سفید خیره کننده، آب فیروزه ای، غذای عالی، مناظر دیدنی کوهستانی، مهمان نوازی اصیل و فرهنگ و تاریخ بی پایان. اینها تنها برخی از دلایل سفر به یونان است. علاوه بر همه اینها، این کشور مقصدی کاملاً ارزان قیمت می باشد و یقینا سفری بی نظیری را در این سرزمین باستانی خواهید داشت. حال با ما همراه باشید تا هزینه های مسافرت به یونان را بدانید تا با اطلاعاتی کامل به این سرزمین زیبا سفر کنید.

سفر به یونان زیبا

نمایی دیدنی از جزیره سانتورینی

واحد پول یونان

واحد پول یونان یورو (به الفبای لاتین: euro) (نماد: €؛ کد ایزو: EUR) می باشد که درواقع یکای پول کشورهای منطقه یورو است که به ۱۰۰ سنت تقسیم می‌شود. یونان در کنار کشورهای مطرحی چون اسپانیا، فرانسه، آلمان، فنلاند، ایتالیا، پرتغال، لوکزامبورگ، هلند و اتریش عضوی از اتحادیه اروپا می باشد. 

خرید یورو

برای تبدیل ارز و خرید یورو بهترین روش آن است که در صدافی های ایران پول خود را به یورو تبدیل کنید و در نهایت در سفر به یونان از آن استفاده نمایید.

واحد پول یونان (یورو)

یورو، واحد پول یونان

ارزان ترین زمان سفر به یونان

سعی کنید خارج از فصل اوج تابستان جولای و آگوست سفر کنید. در این دوره، قیمت ها سر به فلک می کشد، هوا گرم است و بسیار شلوغ است زیرا ساکنان محلی نیز در این زمان در تعطیلات هستند. بازدید از یونان در ماه مه و ژوئن یا سپتامبر تا اوایل اکتبر با داشتن روزهای گرم و شبهای خنک پیشنهاد ما به شما است.
قیمت های ذکر شده در اینجا بر اساس مسافرت در ماه های ذکر شده در بالا است. اگر قصد سفر در فصل اوج را دارید، حتماً پول اضافی در نظر بگیرید. بخاطر داشته باشید که اگر قصد حرکت سریع بین جزایر را دارید، این هزینه اضافی برای حمل و نقل به شما می افزاید. سرزمین اصلی و جزایر نزدیک به آن نسبت به جزایر معروف مانند میکونوس، سانتورینی و پاروس در جنوب هزینه کمتری خواهد داشت.

هزینه های سفر به سایر مناطق توریستی دنیا را بشناسید

هزینه های سفر به استانبول

هزینه های سفر به قبرس

هزینه های سفر به ارمنستان

هزینه های اقامت در یونان

بسته به اینکه دقیقاً کجا تصمیم به سفر در یونان گرفته اید، هزینه های محل اقامت شما متفاوت خواهد بود. قیمت در جزایر بسیار بالاتر از سرزمین اصلی در مرکز شهر آتن است. این بدان معنی است که شما باید برای مدت زمان اقامت خود در هر مکان بودجه اختصاص دهید.

هزینه های اقامت در آتن

با شروع سفر خود در آتن، قیمت اقامت در استانداردهای اروپا نسبتاً ارزان است. مثلا هتل Athens Golden City Hotel با یک صبحانه بوفه شگفت انگیز که فقط با 13.50 یورو / 15.30 دلار در هر شب شامل می شد می توان اقامت راحتی را تجربه کرد.
به طور کلی آتن طیف وسیعی از این نوع هتل های 3 ستاره را در اطراف شهر گنجانده است.

هزینه های اقامت در سانتورینی

وقتی نوبت به جزایر می رسد، هزینه ها گرانتر خواهد بود اما اجازه ندهید که شما را از رفتن بازدارد زیرا سانتورینی یکی از زیباترین مکانهایی است که میتوانید بگذرانید. سانتورینی 3 منطقه اصلی دارد، Fira ، Firastefani و Oia. همه اینها در سمت غربی (کالدرا) جزیره واقع شده اند و منظره ای عالی از آتشفشان و خود کالدرا دارند.
اقامت در ضلع شرقی سانتورینی با قیمت بسیار ارزانتر امکان پذیر است (و از برخی سواحل عالی لذت ببرید). اقامت در هر شب می تواند به 20.0 یورو / 23.00 دلار برسد و رستوران ها و بارهای خوبی در آن وجود دارد. از شهرهای اصلی ضلع غربی جزیره فاصله خواهید داشت. با این حال، فقط با یک اتوبوس محلی فاصله دارد.

اقامت در هتل های لاکچری یونان

اقامت در هتل های لوکس سانتورینی یونان

قیمت غذا در یونان

هزینه یک وعده غذایی در یونان چقدر است؟

غذای ارزان خیابانی زیر 5 یورو برای شما هزینه دارد، در حالی که یک وعده غذایی ارزان در یک کافه نزدیک به 10 یورو خواهد بود. یک وعده غذایی گاه به گاه در یک رستوران زیبا حدود 20 یورو (در صورت شراب آوردن 30 یورو) هزینه خواهد داشت.

قیمت میوه در یونان

  • شیر (0.25 لیتر) = 0.30 یورو
  • قرص نان سفید تازه (125.00 گرم) = 0.22 یورو
  • برنج (سفید) ، (0.10 کیلوگرم) = 0.17 یورو
  • تخم مرغ (2.40)= 0.63 یورو
  • پنیر محلی (0.10 کیلوگرم)= 0.79 یورو
  • فیله مرغ (0.15 کیلوگرم)= 1.02 یورو
  • گوشت گاو (0.15 کیلوگرم) (یا گوشت قرمز پای عقب)= 1.35 یورو
  • سیب (0.30 کیلوگرم)= 0.46 یورو
  • موز (0.25 کیلوگرم) = 0.38 یورو
  • پرتقال (0.30 کیلوگرم) = 0.33 یورو
  • گوجه فرنگی (0.20 کیلوگرم) = 0.28 یورو
  • سیب زمینی (0.20 کیلوگرم) = 0.17 یورو
  • پیاز (0.10 کیلوگرم) = 0.08 یورو
  • کاهو (0.20 راس) = 0.14 یورو

لذت امتحان غذاهای معروف یونانی

خوراک و غذاهای معروف یونان

حمل و نقل در یونان

هر دو سرویس قطار و اتوبوس راه های مناسبی برای رفت و آمد در یونان هستند ، با این وجود یک سفر 5 ساعته در سرزمین اصلی 35-50 دلار از یک طرف هزینه خواهید داشت ، اما یک پرواز در یک چهارم زمان با قیمت مناسب شما را به آنجا می رساند.
پروازهای یونان بسیار ارزان و راحت است. خطوط هوایی ارزان قیمت مانند Aegean ، Olympic و RyanAir پروازهای منظمی را ارائه می دهند. پرواز از آتن به محبوب ترین جزایر یونان فقط حدود 1 ساعت طول می کشد ، در حالی که کشتی ها از 5 تا 10 ساعت و بیش طول می کشد. کشتی های بین جزایر یونان اغلب انجام می شود. برای تهیه بلیط استاندارد (بدون کابین یک شبه مورد نیاز است) ، برای رزرو بلیط خود ، برنامه ها را بصورت آنلاین بررسی کنید.

مترو و حمل و نقل شهری در آتن

برای بازدید از جاذبه های اصلی مرکزی مانند آکروپولیس ، می توانید در THISSIO پیاده شوید. بلیط را می توانید از طریق بلیط فروشی یا ماشین های اتوماتیک به صورت نقدی خریداری کنید.

1.40 EUR برای بلیط ، که می تواند در همه حالت های حمل و نقل استفاده شود ، 70 دقیقه اعتبار دارد.
4.00 EUR برای کلیه روشهای حمل و نقل در عرض 24 ساعت معتبر است.

هزینه تاکسی در آتن یونان

  • هزینه شبانه روزی 1،5 دلار = 1.19 یورو
  • 0،42 دلار = 0.34 یورو برای هر کیلومتر در داخل شهر در طول روز
  • 0.78 دلار = 0.64 یورو برای هر کیلومتر در خارج از شهر یا شب از 0 تا 5 صبح.
  • حداقل کرایه 3،9 دلار = 3.20 یورو

نمونه هایی از کرایه های تاکسی

مرکز شهر - بندر دریایی (بندر پیرایوس) 19،5 دلار = 16. یورو 50 دقیقه و 13 کیلومتر بروید
تاکسی تا فرودگاه 35 کیلومتر و 40 دقیقه است. قیمت 42،8 دلار = 35 یورو

هزینه حمل و نقل عمومی در یونان

حمل و نقل عمومی در یونان

هزینه تفریح و بازدید از جاذبه های یونان

این امر بین بودجه های مختلف تغییر چندانی نخواهد کرد در یونان همه چیز در مورد سواحل ، آفتاب و آرامش است که رایگان است.
یک فعالیت محبوب در این جزایر، اجاره موتور چهار چرخ و گشت و گذار در جزیره است. هزینه روزانه حدود 25 دلار است، سوخت ارزان است و گزینه خوبی است که بتوانید در اوقات فراغت خود به سواحل و روستاهای کوچک بروید. متناوباً ، قیمت هر اسکوتر در حدود 15-20 دلار در روز است.

اگر چند روز در آتن گشت و گذار کنید، بازدید از آکروپولیس با هزینه ورودی 24 دلار ضروری است. اگر دوست دارید تاریخ باستانی بیشتری را ببینید ، بلیط دیگری با قیمت 35 دلار خریداری کنید که به شما امکان می دهد از آکروپولیس (پارتنون و ارختئون) و دیگر مکان های باستانی اصلی آتن (مانند کتابخانه هادریان ، آگورای باستان) دیدن کنید.

هزینه ورودی آکروپلیس یونان

نمایی از آکروپلیس، از جاذبه های توریستی یونان


6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt