سفری به مارماریس بهشت گمشده ترکیه

مارماریس کجاست؟ راهنمای جامع سفر به مارماریس

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 13 شهریور ، 1403

مارماریس کجاست | راهنمای سفر به مارماریس

می‌دانید مارماریس کجاست؟ برای شناخت بهتر این شهر ترکیه، آب و هوا، هتل ها، سوغات، غذاهای و بهترین جاهای دیدنی مارماریس کلیک کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

شهرهای نوار ساحلی ترکیه، بدون تردید از مشهورترین و محبوب‌ترین شهرهای ساحلی جهان محسوب می‌شوند. شهر مارماریس نیز یکی از این شهرهای دیدنی و محبوب است که سالانه هزاران گردشگر را به خود جذب می‌کند و با هتل‌های لوکس، تفریحات هیجان‌انگیز، جاهای دیدنی مسحورکننده و مراکز خرید متنوع توانسته رضایت خاطر گردشگران را فراهم آورد. اگر می‌خواهید بدانید مارماریس کجاست، چرا باید از آن دیدن کنید و دلیل محبوبیت آن را بدانید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

شهر مارماریس کجاست؟

مارماریس ترکیه، شهری ساحلی است که در استان موغله در جنوب غربی ترکیه قرار دارد. استان موغله یکی از استان‌های مهم ترکیه محسوب می‌شود که علاوه‌بر مارماریس، شهرهای مهم و توریستی دیگر همچون بدروم و فتحیه را نیز در خود جای داده است. مارماریس به شکل یک خلیج در دریای مدیترانه پیش‌روی کرده و همچون شبه‌جزیره‌ای، از سه سمت با آب‌های نیلگون مدیترانه احاطه شده است. به‌علاوه، این شهر را می‌توان مرز طبیعی بین دریای اژه و دریای مدیترانه دانست. این شهر کمی بیش از ۹۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیت آن نزدیک به ۹۸ هزار نفر است.

مارماریس در سال‌های اخیر با رشد چشمگیر در صنعت گردشگری روبرو بوده و به دلیل برخورداری از سواحل جذاب و زیبا، هتل‌های پنج ستاره لاکچری و جاهای دیدنی فوق‌العاده به یکی از مقاصد اصلی مسافران تور ترکیه تبدیل شده است.

موقعیت جغرافیایی مارماریس روی نقشه گوگل

نام مارماریس به چه معناست؟

شاید یکی از سؤالاتی که باید در کنار سؤال خلیج مارماریس کجاست به آن پاسخ بدهیم این باشد که اساساً مارماریس به چه معناست. محققان و مورخان در قرن سیزدهم میلادی، زمانی که بیگ‌نشین‌های آناتولیایی بر بخش‌هایی از ترکیه حکومت می‌کردند، این شهر را برای اولین بار مارماریس نامیدند. این کلمه از واژه یونانی marmaron ریشه گرفته که به معنای سنگ مرمر است و به فراوانی معادن سنگ مرمر و اهمیت آن در رونق تجاری این شهر اشاره دارد.

مختصری درباره تاریخچه مارماریس

شهر مارماریس، یکی از شهرهای تاریخی و قدیمی ترکیه محسوب می‌شود؛ اگرچه به‌طور دقیق نمی‌توان تاریخ شکل‌گیری این شهر را مشخص کرد؛ اما براساس یافته‌های تاریخی می‌دانیم که در قرن ششم قبل از میلاد، شهری به نام Physkos در این منطقه قرار داشته است. این شهر از شهرهای مهم بندری آن زمان و یکی از ارکان تجاری منطقه به حساب می‌آمد. مارماریس مدتی نیز در کنار برخی دیگر از شهرهای ترکیه کنونی، تحت سلطه امپراتوری هخامنشیان بود و درنهایت با حمله اسکندر مقدونی، این شهر محاصره و بخش‌هایی از آن تخریب شد.

در دوره عثمانی تا انتهای جنگ جهانی اول، عمده ساکنین این شهر را یونانیان تشکیل می‌دادند؛ اما در دوران استقلال ترکیه و پس از جنگ ۳ ساله یونان و ترکیه که به تبادل جمعیت بین ترکیه و یونان منتهی شد، جمعیت یونانیان، مارماریس را ترک کردند و ترک‌ها جای آنها را در مارماریس گرفتند. به تدریج، مارماریس که در ابتدا شهری کوچک بود و اقتصاد آن بر پایه ماهیگیری می‌چرخید، به یک مقصد مهم گردشگری و یکی از قطب‌های توریستی ترکیه تبدیل شد.

راهنمای سفر به مارماریس ترکیه

عکسی از مارماریس ترکیه

زبان، دین و فرهنگ مردم مارماریس

حالا که درباره موقعیت جغرافیایی و تاریخچه مارماریس اطلاعاتی به دست آوردید و دانستید مارماریس کجاست، بد نیست کمی هم درباره فرهنگ و آیین مردم این شهر سخن بگوییم. زبان اصلی و رسمی مردم مارماریس مانند سایر نقاط ترکیه، زبان ترکی است؛ اما همانطور که انتظار می‌رود، به دلیل حضور همیشگی گردشگران در این شهر، بسیاری از ساکنین مارماریس به ویژه کسانی که به واسطه شغلشان با گردشگران ارتباط مستقیم دارند، به زبان‌های مهم دنیا مانند انگلیسی، آلمانی یا فرانسوی تسلط دارند.

فرهنگ مردم مارماریس به واسطه تجربه‌های تاریخی گوناگون، حضور یونانیان در این شهر و همچنین ارتباط زیاد با گردشگران، فرهنگی رنگارنگ و همه‌پسند است. مردمان مارماریس، افرادی مهربان، خونگرم، شاد و پذیرای گردشگران هستند و برای سنت‌های ملی و تاریخی خود، اهمیت زیادی قائل می‌شوند. جشن‌ها و فستیوال‌ها، شادی‌ها و پایکوبی‌های شبانه و زندگی رنگارنگ و پرهیاهو در مارماریس، توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند.

از لحاظ دینی و مذهبی نیز مردم مارماریس مانند سایر شهرهای ترکیه، عمدتاً مسلمان هستند و بزرگترین گروه مذهبی مارماریس را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

چگونه به مارماریس برویم؟

باتوجه به اینکه ترکیه از کشورهای همسایه ایران است و مرز زمینی مشترک بین کشور ما و ترکیه وجود دارد، برای رفتن به مارماریس، دو راه زمینی و هوایی پیش روی شما قرار دارد. تور هوایی مارماریس طبیعتاً ساده‌ترین و سریع‌ترین راه سفر به این شهر است. شما می‌توانید بسته به برنامه سفر خود، ابتدا به استانبول بروید و سپس از آنجا راهی مارماریس شوید یا اینکه از همان ابتدا مستقیماً به سمت مارماریس پرواز کنید.

سفر زمینی نسبت به سفر هوایی بسیار طولانی‌تر خواهد بود؛ اما برای کسانی که به دنبال ماجراجویی و سفر تفریحی هستند، گزینه بدی به نظر نمی‌رسد. شما می‌توانید سفر خود را به صورت زمینی با خودروی شخصی، اتوبوس یا قطار انجام دهید. اگر بخواهید سفرتان را با خودرو انجام دهید، مسافتی حدود ۲۷۰۰ کیلومتر از تهران تا مارماریس را باید طی کنید که بدون در نظر گرفتن توقف‌ها و استراحت، ۳۲ ساعت طول می‌کشد. کار دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که ابتدا به استانبول بروید و از آنجا به صورت زمینی به مارماریس بروید که حدود ۱۳ ساعت طول می‌کشد.

آب و هوا و بهترین زمان سفر به مارماریس

اگر تا به حال به شهرهای ساحلی ترکیه در سواحل دریای مدیترانه سفر کرده باشید، با آب و هوا و اقلیم خاص مدیترانه‌ای آشنا هستید. مارماریس نیز دقیقاً در اقلیم مدیترانه‌ای واقع شده و آب و هوای آن نمونه‌ای بارز از آب و هوای مدیترانه‌ای است. از این رو مارماریس، تابستان‌های گرم و تا حدودی مرطوب و زمستان‌های معتدل، به دور از سرما و یخبندان را تجربه می‌کند. معمولاً مارماریس، زمستان‌های پربارانی دارد و بیشترین بارش‌ها نیز در ابتدای زمستان اتفاق می‌افتد. تابستان‌های مارماریس کاملاً گرم، طولانی و آفتابی است.

در فصل بهار و پاییز، همه‌چیز در مارماریس به تعادل می‌رسد و نه از گرمای زیاد و رطوبت نشانه‌ای دیده می‌شود و نه از سرمای زمستان. در این دو فصل، احتمال بارش‌ باران نیز وجود دارد و آب و هوایی مطبوع و دلپذیر را به وجود می‌آورد.

با این تفاصیل، اگر می‌خواهید بدانید بهترین زمان سفر به مارماریس چه زمانی است، باید بگوییم در این مورد، شما باید هم عوامل آب و هوایی و هم موارد مربوط به بودجه و هزینه سفر را در نظر بگیرید. از لحاظ آب و هوایی، تابستان‌ها، فصل محبوب گردشگران برای سفر به مارماریس به حساب می‌آيد؛ در این زمان، تفریحات و ورزش‌های آبی به اوج خود می‌رسند و بهترین فصل برای تجربه نهایت هیجان و شادی است. با این حال فراموش نکنید که این فصل پرگردشگرترین زمان نیز محسوب می‌شود و ممکن است شلوغی سواحل و جاهای دیدنی، شما را اذیت کنید. از سوی دیگر به علت شلوغی و تقاضای بالا، خدمات سفر مانند قیمت بلیط، هزینه هتل و… نیز افزایش می‌یابد.

فصل بهار نیز یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به مارماریس است. در این فصل، از شلوغی زیاد و گرانی خدمات خبری نیست و در عین حال، تفریحات آبی و ساحلی نیز به قوت خود باقی هستند.

مارماریس کجاست | راهنمای سفر به مارماریس

عکسی از مارماریس در فصل بهار

با زیباترین سواحل مارماریس آشنا شوید

سواحل مارماریس همان دلایلی هستند که مسافران و گردشگران را از نقاط مختلف جهان به این شهر می‌کشانند. سواحل رویایی مارماریس را می‌توان از زیباترین جاهای دیدنی ترکیه دانست. در ادامه برخی از این سواحل را به شما معرفی می‌کنیم:

  • ساحل جزیره کلئوپاترا یا جزیره سدیر: سواحل این جزیره، یکی از زیباترین سواحل مارماریس هستند که از شن‌های سفید و درخشان پوشیده شده‌اند.

  • ساحل ایچملر: این ساحل را می‌توان معروف‌ترین ساحل مارماریس دانست که هم به مرکز شهر نزدیک است و هم از امکانات متعدد رفاهی برخوردار است.

  • ساحل کیزکومو: خط ساحلی ۶۰۰ متری که در روستای اورهانیه قرار دارد و از امکانات انواع ورزش‌های آبی برخوردار است.

  • ساحل لاک پشت‌ها: این ساحل برای تفریح چندان مناسب نیست اما برای دیدن لاک‌پشت‌های خاص و نادر در زیستگاه طبیعی‌شان بسیار عالی است.
  • ساحل ترنج: ساحل و خلیج ترنج اگرچه کمی از مرکز شهر فاصله دارد اما با داشتن طبیعت بکر و پرچم آبی، به یکی از بهترین سواحل مارماریس تبدیل شده است.

بهترین سواحل مارماریس کجاست

تصویری از ساحل ایچملر

بهترین تفریحات آبی مارماریس

تفریحات آبی در مارماریس حرف اول را می‌زنند و شما باید خودتان را برای چشیدن طعم هیجان‌ آماده کنید.

  • پارک آبی مارماریس: یکی از تفریحات پرطرفدار در مارماریس، تفریح در پارک‌های آبی این شهر است. پارک آبی آکوا دریم و پارک آبی آتلانتیس دو پارک آبی مشهور مارماریس هستند که با در برداشتن سرسره‌های متنوع و استخرهای مختلف اوقات خوشی را برای شما رقم می‌زنند.

  • کایاک سواری: شما می‌توانید کایاک سواری و قایقرانی در آب‌های دریای مدیترانه را در مارماریس تجربه کنید.

  • پاراسیلینگ: پاراسیلینگ یکی از تفریحات هیجان‌انگیز در مارماریس محسوب می‌شود که ترکیبی از چتربازی و قایق‌سواری است و نهایت هیجان را برایتان رقم می‌زند.

  • جت اسکی: یکی از محبوب‌ترین تفریحات آبی در مارماریس جت اسکی است. شما با اجاره جت اسکی می‌توانید اوج هیجان و سرعت را بر روی موج‌های دریای مدیترانه تجربه کنید.

  • غواصی: غواصی در آب‌های مدیترانه یکی از تفریحات همیشگی مارماریس به شمار می‌رود که با کمک و آموزش مربیان حرفه‌ای انجام می‌شود و شما می‌توانید به تماشای دنیای زیر آب بروید.

مارماریس کجاست

عکسی از کایاک سواری در مارماریس

فرودگاه مارماریس کجاست؟

اگر برای شما هم سوال است که برای خرید بلیط مارماریس باید بلیط را به مقصد کدام فرودگاه تهیه کنید و فرودگاه مارماریس کجاست، باید بگوییم که شهر مارماریس فرودگاه ندارد؛ بنابراین مسافران این شهر باید خود را به نزدیک‌ترین فرودگاه به مارماریس یعنی فرودگاه دالامان برسانید. فرودگاه بین‌المللی دالامان در ۹۰ کیلومتری مارماریس قرار دارد و سرویس‌های مختلفی در این فرودگاه برای رساندن مسافران به مارماریس وجود دارد. شما می‌توانید با اتوبوس‌ها یا تاکسی‌های فرودگاه، خود را به این مارماریس برسانید.

جاهای دیدنی مارماریس کجاست؟

اگرچه عمدتاً مارماریس را به خاطر سواحل رویایی، تفریحات آبی و هتل‌های لوکس می‌شناسند اما جاهای دیدنی مارماریس نه‌تنها کم نیستند؛ بلکه از بهترین جاهای دیدنی ترکیه به شمار می‌روند. برخی از مهم‌ترین جاهایی که باید در مارماریس ببینید عبارتند از:

  • قلعه و موزه مارماریس: یکی از مهم‌ترین آثار باستانی مارماریس، قلعه مارماریس است که قدمت آن به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد می‌رسد.

  • دهکده تورگوت: یکی از روستاهای تاریخی و خوش آب و هوای مارماریس که به دلیل بافت باستانی و تاریخی خود شهرت دارد.

  • آرامگاه‌های صخره‌ای ساریان: مقبره‌هایی صخره‌ای که در دل کوه‌های شمال شرقی مارماریس کنده‌کاری شده‌اند.

  • رودخانه دالیان: یکی از رودهای منطقه دالیان در ۸۰ کیلومتری مارماریس که در دل طبیعت بکر جریان دارد.

  • میدان جوانان ۱۹ مه مارماریس: یکی از میادین اصلی مارماریس که فواره‌های رقصان مارماریس در مرکز آن قرار دارند.

مارماریس کجاست| راهنمای سفر به مارماریس

عکسی از رودخانه دالیان

بهترین غذاهای مارماریس که باید حتما امتحان کنید

لازم نیست حتماً به ترکیه سفر کرده باشید تا وصف غذاها و شیرینی‌های ترکی را شنیده باشید. اگر تا به حال، تنها درباره این غذاها شنیده‌اید، در سفر به مارماریس فرصت دارید تا با فرهنگ غذایی ترکیه بیشتر آشنا شوید. برخی از بهترین غذاهایی که باید در مارماریس امتحان کنید عبارتند از:

  • بورک: از غذاهای معروف ترکیه که از خمیر نازک سرخ‌شده که درون آن با مواد گوناگون پر شده، تهیه می‌شود.

  • پیلاو: همان پلو یا برنج خودمان است که با مواد مختلفی همچون گوشت، حبوبات و ادویه‌جات طبخ می‌شود.

  • کباب‌های ترکی: کباب یکی از اصیل‌ترین غذاهای ترکی است که در ترکیه به اشکال مختلف طبخ و سرو می‌شود.
     مارماریس نیز از این قاعده مستثنی نیست و شما می‌توانید انواع کباب‌های ترکی مانند دونر کباب و اسکندر کباب‌ را امتحان کنید.

  • پیده: اگر دلتان می‌خواهد نسخه ترکی پیتزای ایتالیایی را میل کنید، باید به سراغ غذایی به اسم پیده بروید. این غذا درواقع خمیری نازک است که همانند یک قایق شکل داده شده است و در درون آن گوشت، سبزی، پنیر و... قرار داده می‌شود.

  • شوربا: نوعی سوپ یا آش ساده است که از عدس، گوجه، سبزیجات مخصوص و… تهیه می‌شود و بین مردم مارماریس بسیار محبوب است.

بهترین رستوران های مارماریس کجاست؟

برای آنکه بدانید بهترین رستوران‌های مارماریس کجاست و برای چشیدن طعم غذاهای ترکی باید به کجا سر بزنید، از رستوران‌های زیر غافل نشوید:

  • رستوران پاین‌اپل
  • رستوران سامر رین
  • رستوران تپه
  • رستوران بونو گود تایمز
  • رستوران تاج محل
  • رستوران پوکا
  • رستوران کرجیجگی
  • رستوران سوییت کرنز

سوغات مارماریس چیست؟

اگر می‌خواهید پس از بازگشت از مارماریس، سوغاتی‌هایی از این شهر را به عزیزانتان هدیه دهید، کار سختی در پیش خواهید داشت؛ چراکه با تنوع و زیبایی خیره‌کننده‌ای روبرو خواهید شد. برخی از بهترین سوغاتی‌های مارماریس عبارتند از:

  • قهوه ترک: قهوه ترک قطعاً یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های ترکیه است. شما می‌توانید در فروشگاه‌های مختلف مارماریس، بهترین انواع قهوه ترک و همچنین ظروف تهیه، آماده‌سازی و سرو قهوه را خریداری کنید.

  • شیرینی‌های ترکی: اگر می‌خواهید کام عزیزانتان را بهترین شیرینی‌ها، شیرین کنید؛ از شیرینی های ترکی غافل نشوید. شما می‌توانید در مارماریس انواع باقلوای ترکی، باسلوق، نان سیمیت، قرابیه، لوکما و.. را به عنوان سوغات تهیه کنید.

  • ادویه‌جات ترکی: در بازار بزرگ مارماریس و دیگر بازارهای سنتی و محلی این شهر شما می‌توانید به عطاری‌ها و ادویه‌فروشی‌های متعدد سر بزنید و خاص‌ترین ادویه‌ها را تهیه کنید.

  • ظروف سرامیکی: یکی از سوغاتی‌هایی که همیشه خاطرات شما از سفر به مارماریس را زنده کند، ظروف سرامیکی زیبا و دست‌ساز ترکی هستند که ساخت و طراحی آنها هنر دست هنرمندان ترک بوده است.

بهترین مراکز خرید مارماریس کجاست؟

برای خرید سوغاتی یا وسایلی که به آنها نیاز دارید، می توانید به مراکز خرید مارماریس که در زیر آورده‌ایم سر بزنید:

  • بازار بزرگ مارماریس
  • مرکز خرید نتسل
  • مرکز خرید پوینت سنتر
  • مرکز خرید تانساش
  • آرموتالان
  • بلوپورت مال
  • بازار ترنج

عکسی از بازار بزرگ مارماریس

راه های مختلف اقامت در مارماریس

در سفر به شهر مارماریس، یکی از مواردی که اصلاً نباید نگرانش باشید، محل اقامت است. در مارماریس، گزینه‌های اقامتی متنوعی پیش روی شماست؛ برای مثال کمپینگ، اقامت در بوم‌گردی و هتل.

  • کمپینگ: در مارماریس، محوطه‌ها و مکان‌های مختلفی وجود دارد که در آنها امکانات متعدد و مناسب برای کمپینگ تعبیه شده است و شما می‌توانید اقامتی هیجان‌انگیز در قلب طبیعت مارماریس را تجربه کنید. معمولاً محوطه‌های کمپینگ مارماریس در نزدیکی ساحل یا در نزدیکی جنگل‌ها قرار دارند و از امکاناتی همچون سرویس بهداشتی و حمام و مغازه‌های کوچک برخوردارند. برخی از بهترین مکان‌ها برای کمپینگ در مارماریس عبارتند از: پارک ملی گونوسک، کمپ جنگلی آکیاکا و کمپینگ حصارنو.

  • اقامتگاه‌های بومگردی: یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید در مارماریس انجام دهید و خاطره خوش آن را همیشه به‌خاطر داشته باشید، اقامت در اقامتگاه‌های بومگردی این شهر است. درواقع در مارماریس، اقامتگاه‌هایی را پیدا خواهید کرد که با اهمیت بر حفظ محیط زیست شکل گرفته‌اند و با ارائه خدمات مبتنی بر طبیعت، کمترین آسیب را به محیط می‌رسانند. اقامتگاه‌هایی همچون (Bordubet Eco Resort) یا (Golden Key Bordubet) از جمله این اقامتگاه‌ها هستند.

  • اقامت در هتل: احتمالاً شما هم می‌دانید که پاسخ به پرسش بهترین هتل مارماریس کجاست، کار چندان سختی نیست؛ چراکه مارماریس به داشتن هتل‌های لوکس و لاکچری با خدمات و امکانات رفاهی و تفریحی عالی معروف است. برخی از بهترین هتل‌های مارماریس عبارتند از:
  • هتل گرند یازیچی کلاب مارماریس پالاس: یکی از هتل‌های ۵ ستاره بسیار لوکس و محبوب مارماریس با خط ساحلی اختصاصی.
  • هتل گرین نیچر ریزورت: هتلی پنج ستاره که خدمات all را برای مهمانان در نظر گرفته و از جمله هتل‌های خوب خانوادگی محسوب می‌شود.
  • هتل کاسا د ماریس اسپا اند ریزورت: یکی از هتل‌های ۵ ستاره مارماریس که تنها از بزرگسالان بالای ۱۶ سال پذیرایی می‌کند.
  • هتل آکوا ریزورت: از لاکچری ترین هتل‌ های مارماریس که خدمات یوآل را ارائه می‌دهد و برای اقامت خانوادگی عالی است.
  • هتل لونا بیچ دلوکس: از بهترین هتل‌های ۴ ستاره مارماریس با خط ساحلی اختصاصی و قیمتی معقول.

بهترین هتل مارماریس کجاست

عکسی از هتل لونا بیچ دلوکس

حمل و نقل عمومی در سفر به مارماریس

برای داشتن سفری راحت و سریع در شهر مارماریس، آشنایی با حمل و نقل عمومی این شهر ضروری است. در مارماریس همانند بسیاری از شهرهای ترکیه، ون‌ها یا مینی‌بوس‌هایی که به نام «دُلموش» شناخته می‌شوند، از محبوب‌ترین و در دسترس‌ترین وسایل نقلیه عمومی به شمار می‌آیند. دلموش‌ها در خیابان‌های مارماریس در حال تردد هستند و با هزینه‌ای مناسب و مقرون‌به‌صرفه، شما را به مقصد موردنظرتان می‌رسانند. این وسایل نقلیه، از ساعت ۷ صبح شروع به کار می‌کنند و فعالیتشان تا ساعت ۱۲ شب ادامه دارد. تاکسی‌ها نیز از دیگر گزینه‌های حمل و نقل عمومی در مارماریس هستند. البته باید توجه داشته باشید که تاکسی‌های مارماریس همانند سایر شهرهای ترکیه، از وسایل نقلیه نسبتاً گران‌قیمت محسوب می‌شوند. همچنین ممکن است در ساعات شلوغ یا در اواخر شب، هزینه تاکسی‌ها افزایش یابد.

میانگین هزینه سفر به مارماریس چقدر است؟

احتمالاً حالا که دیگر می‌دانید مارماریس کجاست و چرا باید حتماً از آن دیدن کنید، دلتان می‌خواهد بدانید سفر به مارماریس چقدر برایتان خرج برمی‌دارد. براساس تجربه سایر مسافران مارماریس، به‌طور میانگین، هزینه‌های شما به شرح زیر خواهد بود:

  • هزینه‌های اقامت به ازای هر شب: در هتل‌های اقتصادی بین ۲۲ تا ۵۵ دلار، در هتل‌های میان‌رده ۵۵ تا ۱۱۰ دلار و در هتل‌های لاکچری از ۱۱۰ دلار به بالا.

  • هزینه غذا و نوشیدنی به طور متوسط: ۱۳ تا ۳۰ دلار در روز.

  • هزینه حمل و نقل عمومی: حمل و نقل فرودگاهی ۱۷ تا ۳۳ دلار، هزینه دلموش ۱-۲ دلار، هزینه تاکسی برای مسافت‌های کوتاه ۵ تا ۱۷ دلار.

  • هزینه بلیط: هزینه بلیط هواپیما از تهران به فرودگاه دالامان، بسته به عوامل مختلف مانند ایرلاین مجری پرواز، مدت زمان توقف در مسیر و عوامل دیگر متفاوت است. در حال حاضر بازه قیمتی بلیط‌های تهران به دالامان از ۶ میلیون تومان تا ۳۸ میلیون تومان متغیر است.

به‌طور کلی، سفر به مارماریس به ازای هر روز، ۴۴ تا ۷۷ دلار در حالت اقتصادی، ۸۸ تا ۱۶۵ دلار در حالت متوسط و ۲۲۰ تا بیش از ۴۰۰ دلار در حالت لاکچری، هزینه خواهد داشت.

وسایل لازم در سفر به مارماریس

اگرچه در تور مارماریس و با اقامت در هتل‌های لوکس آن، به بسیاری از وسایل نیاز پیدا نخواهید کرد؛ اما نباید از فهرست وسایل ضروری غافل شوید. برخی از وسایلی که نباید فراموششان کنید عبارتند از:

  • لباس‌های مناسب فصل و کفش راحتی.

  • لباس و تجهیزات شنا، مایو، حوله، عینک شنا و لباس‌های ساحلی مناسب.

  • وسایل بهداشتی شخصی مانند کرم ضدآفتاب، مسواک، خمیردندان، شامپو، محلول ضدعفونی‌کننده.

  • داروهای ضروری و یک کیت کمک‌های اولیه کوچک شامل چسب زخم و داروهای اولیه. فراموش نکنید که تهیه برخی داروها در کشورهای دیگر ساده نیست. بنابراین اگر داروی خاصی را به صورت روتین مصرف می‌کنید، حتما آن را به همراه داشته باشید.

  • مدارک شناسایی، پاسپورت، مدارک بیمه و… .

سفر به مارماریس را با الفبای سفر تجربه کنید

مارماریس به‎عنوان یکی از دیدنی‌ترین شهرهای ساحلی ترکیه، در استان موغله و در جنوب غربی این کشور قرار دارد. باتوجه به اینکه در سال‌های اخیر بر محبوبیت این شهر بین گردشگران افزوده شده است، در این مقاله به معرفی این شهر زیبا پرداختیم و به اطلاعات لازم و ضروری برای سفر به مارماریس اشاره کردیم. تور مارماریس یکی از جذاب‌ترین و راحت‌ترین راه‌های سفر به مارماریس است که شما را به سادگی به سواحل رویایی مدیترانه در این شهر می‌رساند. اگر هنوز هم دودل هستید و نمی‌دانید کدام شهرهای ترکیه را برای سفر انتخاب کنید، مقاله آنتالیا یا مارماریس و مارماریس بهتر است یا کوش آداسی را مطالعه کنید.

سؤالات متداول:

1- مارماریس در ترکیه کجاست؟

مارماریس شهری ساحلی در استان موغله ترکیه در جنوب غربی این کشور است.

2- فاصله تهران تا مارماریس چقدر است؟

فاصله زمینی تهران تا مارماریس ۲۷۰۰ کیلومتر است.

3- فاصله استانبول تا مارماریس چقدر است؟

فاصله زمینی استانبول تا مارماریس ۷۲۰ کیلومتر (حدود ۸ ساعت) است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt